Elisabeth Finch pretvarala se da je teško bolesna jer je bila željna pažnje, pozornosti i podrške kolega sa seta, a o o njoj je snimljen i dokumentarac "Anatomy of Lies" koji se počeo prikazivati na Peacocku.
Zbog dopadljivo osmišljenih situacija iz života likova u televizijskim serijama, američka scenaristica Elisabeth Finch vinula se u zvijezde. Devet godina bila je članica scenarističkog tima "Uvod u anatomiju", sprijateljila se s autoricom serijala, Shondom Rhimes, koja joj je vjerovala u tolikoj mjeri da je Elisabeth uključila u svoj najuži, kreativni tim. Učinila je to zato što je scenaristica imala poseban senzibilitet za prizore kojima se tematiziralo nasilje nad ženama. Najbolji primjer je epizoda iz 15. sezone, "Silent All These Years" u kojoj podršku seksualno napadnutoj pacijentici daje kompletno žensko osoblje bolnice Grey Sloan Memorial. I danas se sjećamo scene liječnica i medicinskih sestara poredanih u špalir u bolničkom hodniku kroz koji je, u emotivnom prizoru iz 2019. godine, prošla silovana pacijentica na putu u operacijsku dvoranu. Ondje se nalazila i scenaristica Finch, u cameo ulozi. Kamera ju je prikazala u krupnom kadru: bila je to rijetka počast koju joj je odala Shonda Rhimes jer joj se divila.
Zašto? Elisabeth Finch je, otkako se 2015. pridružila timu "Uvoda u anatomiju", tvrdila da se bori s hondrosarkomom, oblikom raka hrskavice. Vješto serviranim lažima, predstavila se kao autorica koja unatoč teškoj bolesti, terapijama i iscrpljenosti, daje sve od sebe kako bi postala važna karika u lancu uspjeha slavne serije. Kako bi njen izgled odgovarao laži, obrijala je glavu, nosila iglu za infuziju pričvršćenu flasterom za ruku, šminkala se tako da izgleda poput osobe koja prolazi kroz kemoterapiju i bori se za život.
Mučna iluzija trajala je do 2022., kad je u Vanity Fairu objavljen tekst koji je ukazao na činjenične nedostatke u toj priči, tada je otkriveno i to da se nad Elisabeth Finch, na radnom mjestu, provodi interna istraga zbog traženja slobodnih dana zbog navodne bolesti i iznošenja drugih neistina. Patološka lažljivica naposljetku je raskrinkana i te 2022. godine dovedena u situaciju da sama da otkaz. Karmičkim obratom sudbine, ovih dana postala je televizijski "materijal" za napeti dokumentarac. O njenom usponu i padu na Peacocku se, od 15. listopada, prikazuje trodijelna serija "Anatomy of Lies" u režiji Evgenije Peretz i Davida Schisgalla. Zasad samo u Americi, no ovih dana očekuje se objava termina o prikazivanju u Velikoj Britaniji, odnosno Europi, piše Deadline.
O neslavno slavnoj scenaristici zapravo se zna vrlo malo. Bolje rečeno, poznato je jako malo istine. Stoga u najmanju ruku šuplje zvuči njena isprika bivšim kolegama i bivšoj supruzi, objavljena na njenom Instagram profilu isti dan, 15. listopada, kada se dokumentarac "Anatomy of Lies" počeo prikazivati.
"Toliko sam toga lagala; stvari koje su toliko ljudi uništile u stvarnom životu. Žao mi je, iako to zvuči tako sitno u usporedbi s onim što sam učinila, a ipak je najistinitije. Zarobila sam sebe u lažima, izdajući i traumatizirajući svoju najbližu obitelj, prijatelje i kolege. Iskupit ću se i pokazati svoje istinsko kajanje najbolje što mogu kad ljudi budu spremni... " među ostalim je napisala.
Dodajmo i to da su njene laži uključile priče i o gubitku bubrega, pobačaju, pa čak i to da joj je brat (koji živi na Floridi) počinio samoubojstvo. O svojim je "teškim" iskustvima pisala je za Elle i The Hollywood Reporter i koliko god, u vrijeme svoje najveće medijske eksponiranosti, otkrivala toliko "istina" o sebi, navodnoj bolesti i liječenju, danas malo tko zna odgovor na pitanje tko je, doista, Elisabeth Finch?
Odgovor nema ni njena bivša supruga, Jennifer Beyer, piše The Hollywood Reporter. Prvi put otkako je 2022. izbio skandal, bivša partnerica u dokumentarcu progovara o životu s Elisabeth, svađama kad je počela sumnjati u njene priče, nelogičnostima u slici koju je scenaristica gradila o sebi te šoku kad je shvatila da je praktički sve što joj je ova ispričala o sebi - laž. O "čudnim" situacijama s prefriganom manipulatoricom. U dokumentarcu pričaju i njezini bivši kolege iz "Uvoda u anatomiju", Kiley Donovan i Andy Reaser, te bivši suradnik iz drugog projekta, Matt Graham. U projekt je uključena i (dvodijelnu) novinarska istraga o ozloglašenoj scenaristici objavljena svibnju 2022., u Vanity Fairu, čija je autorica Evgenija Peretz.
U zabavljačkoj industriji, Elisabeth Finch pojavila se 2006., kada je napisala scenarij za kratki film "Looking for My Brother". Do tada kao da nije postojala, nema baš mnogo zapisa o njenom djetinjstvu i odrastanju. Kako god bilo, autorica je dvije godine kasnije postala je članica tima pisaca serije "True Blood" o zajedničkom životu vampira i ljudi u izmišljenom gradiću Bon Temps. Surađivala je i u projektu "No Ordinary Family" koji se emitirao na ABC-u, a 2012. angažirana je u televizijskom hitu "Vampirski dnevnici".
Kada se tri godine poslije, pridružila scenaristima "Uvoda u anatomiju", osim lažne priče o raku, podastrla je tvrdnje da je na setu slavnog serijala o vampirima bila verbalno i fizički zlostavljana. Zaposlili su je, samostalno je napisala 13 i producirala ukupno 172 epizode, a kako je vrijeme prolazilo, Elisabeth Finch ispredala je sve začudnije priče o sebi. Naposljetku se zaplela o laži, izazvala sumnju poslodavca i internu istragu zbog slobodnih dana, zatraženo je da dostavi medicinsku dokumentaciju kojima bi potkrijepila tvrdnje i tada je lažljivica "pukla". Dala je otkaz kako bi izbjegla da ju otpuste, a kad su se američki mediji sa zgražanjem raspisali o manipulatorici, njenoj supruzi nije preostalo drugo nego razvesti se. Osramoćena scenaristica na kraju je, u prosincu 2022. priznala da je lagala o svojoj medicinskoj povijesti i koječemu drugome i priznala da nije imala rak.
Dokumentarac otkriva i to da je Jennifer Beyer upoznala Elizabeth Finch na psihijatrijskoj klinici u Arizoni, kamo je otišla po pomoć zbog zlostavljanja bivšeg supruga. Scenaristica se prijavila se pod pseudonimom "Jo", po omiljenom liku iz "Uvoda u anatomiju" tvrdeći da ima PTSP jer, navodno, svjedočila pucnjavi, piše The Guardian. Jennifer Beyer ispričala je i to da ju je zlostavljao brat i malo po malo, uključila se u život Jenniferine djece i prijatelja. Naposljetku su postale par i životne suputnice. Nakon početne idile u vezi, zaredale su se svađe, a kada je 2022. izbio skandal, novinarka i koredateljica dokumentarca "Anatomy of Lies" Evgenija Peretz zamolila ju je da se nađu.
Kad se Beyer prvi put susrela s novinarkom i koredateljicom dokumentarca Evgenijom Peretz, "nije mogla uspostaviti kontakt očima. Bila je izuzetno krhka. Nije bila sigurna hoće li joj ljudi povjerovati", rekla je za The Guardian Peretz otkrivši kako je Jennifer bila shrvana lažima partnerice i prijetnjama da će uz pomoć tobožnjih poznanstava, preuzeti skrbništvo nad njezinom djecom Srećom, Beyer je imala mnogo video materijala i fotografija iz njihovog zajedničkog života, što se pokazalo kao važan dio "dokaznog postupka" u dokumentarcu.
Danas sve zna o lažima i tobožnjem raku, scenaristica osramoćena, odbačena i prezrena, no mnogi se i dalje pitaju zašto je to napravila, čemu laganje, pretvaranje, pričanje priča?
U pozadini pripovijesti o Elizabeth Finch zapravo se krije njena patološka želja za pozornošću, potreba da izaziva sućut, prima emotivnu podršku okoline - na što se, na neki način, "navukla". U intervjuu koji je 2022. dala za publikaciju "The Ankler", priznala je: "Znam da je apsolutno pogrešno to što sam učinila. Lagala sam i za to nema opravdanja. Ali za to postoji kontekst. Najbolji način na koji to mogu objasniti je kada doživite određenu razinu traume, mnogi ljudi prihvate neprilagodljiv mehanizam suočavanja. Neki ljudi piju kako bi sakrili ili zaboravili neke stvari. Ovisnici o drogama pokušavaju promijeniti svoju stvarnost. Neki ljudi se režu. Ja sam lagala. To je bilo moje suočavanje i moj način da se osjećam sigurnom, viđenom i slušanom", zaključila je ozloglašena scenaristica.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....