SVE JE SPREMNO

Spektakl desetljeća: Otvorenje Pelješkog mosta režira Krešo Dolenčić, evo što se sprema

Svečanost otvorenja infrastrukturnog pothvata koji je povezao Hrvatsku započinje u 20:15 sati.

Svečano otvaranje Pelješkog mosta, dosad neviđenog infrastrukturnog pothvata u našoj zemlji koji je nakon desetljeća teritorijalnog diskontinuiteta ponovno povezao Hrvatsku, započinje u 20:15 sati na odmorištu Komarna, a prema protokolu predviđeno trajanje programa, čiji je redatelj Krešimir Dolenčić, iznosi devedeset minuta.

image

Pelješki most danas su provjerili prvi šetači

ANTE CIZMIC CROPIX

Uz ostale predviđen je nastup Dubrovačkog simfonijskog orkestra, Dubrovačkih trombunjera, ansambla Lado i Linđo, plesnih skupina, kulturno-umjetničkih društava i pjevača. Hrvatsko glazbeno društvo Sv. Cecilija izvest će Morešku, a skladatelj Matej Meštrović komponirao je skladbu specijalno za ovu svečanu prigodu.

image

Bilo je i onih četveronožnih šetača

ANTE CIZMIC CROPIX

Nazočnima će se kratko obratiti Nikola Dobroslavić, župan Dubrovačko-neretvanske županije, Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture, Dubravka Šuica, izaslanica predsjednice Europske komisije, kineski premijer Li Keqiang (videoporukom), premijer Andrej Plenković, predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković te predsjednik Republike Zoran Milanović.

image

Pelješki most noću

BOZIDAR VUKICEVIC CROPIX

Svečanost u Komarni završava izvedbom ‘Himne slobodi‘ i vatrometom tijekom kojeg će se oglasiti zvona svih crkava Dubrovačke biskupije, te blagoslovom mosta.

Tijekom vatrometa mostom će proći i dva automobila hrvatske proizvodnje - Rimčeva Nevera kojom će upravljati glavni inženjer Matija Renić, te bolid našeg proslavljenog automobilističkog asa Nike Pulića, a redovan promet Pelješkim mostom započinje točno u ponoć.

image

Tijekom vatrometa mostom će proći Rimčeva Nevera

BOZIDAR VUKICEVIC CROPIX

Pelješki most izgradio je kineski konzorcij za manje od četiri godine, ukupna procijenjena vrijednost projekta iznosi 420 milijuna eura, od čega je EU bespovratno sufinancirala 357 milijuna.

image
BOZIDAR VUKICEVIC CROPIX

Most je projektiran kao integralna hibridna konstrukcija s 13 raspona - od kojih je pet centralnih duljine 285 metara s dvije vozne trake u svakom smjeru te zaustavnom koja služi za održavanje, a postavljeni su na armiranobetonske pilone. Most je dug 2404 metra, visinom od 55 metara osigurava nesmetano odvijanje brodskog prometa do Neuma, njegova cjelokupna čelično-betonska konstrukcija trideset puta je teža od Eiffelovog tornja u Parizu, a glavni i odgovorni projektant Marjan Pipenbaher iz slovenske tvrtke Ponting proglasio ga je svojim životnim djelom.

image

Pelješki most

VLADIMIR DUGANDZIC/CROPIX

Linker
25. travanj 2024 03:54