MIRTA PEJIĆ
INTERVJU

Skriven iza maske: Znate li tko je Misha?

Francuzi imaju Daft Punk, Amerikanci Kanyea Westa, a mi Mishu, glazbenika čiji je identitet skriven iza maske. Svoj će house hit predstaviti na Dori, a nama otkriva što ga nadahnjuje u glazbi i modi.

Francuzi imaju Daft Punk, Amerikanci Kanyea Westa, a mi Mishu, glazbenika čiji je identitet skriven iza maske. Svoj će house hit predstaviti na Dori, a nama otkriva što ga nadahnjuje u glazbi i modi.

Pjesma "One Day" hit je na glazbenim streaming servisima, a njegov imidž plijeni pažnju gdje god se pojavi: glazbenik Misha unikatno je ime hrvatske glazbene scene koji će svoj inovativni koncept predstaviti i na Dori, glazbenom natjecanju gdje se bira hrvatski predstavnik za Pjesmu Eurovizije, koja se početkom svibnja održava u švedskom Malmöu.

Tko je Misha? Možemo li doznati tko se krije ispod maske?

- Misha je upravo ono što vidite. Misha je cijela ekipa istomišljenika koju nazivamo Misha republika. Maska predstavlja sve njih i sve one koji su drugačiji i čudniji od drugih. Biti čudan je u Misha republici prednost, a ne mana. Osobe koje su drugačije od drugih u nama bude želju za upoznavanjem, za postavljanjem pitanja, a kada je potrebno, u nama bude i protektivnost. Misha republika pruža sigurno i inkluzivno okruženje. Nije li to sve bitnije od toga čije je lice ispod maske?

Gdje ste rođeni, koliko imate godina?

- Rođen sam u Misha republici prije par mjeseci (smijeh).

Zašto ste se odlučili nositi masku, odnosno biti istodobno prepoznatljivi i nepoznati?

- Zašto biti s maskom znači biti nepoznat? Upravo me upoznajete. Sve što radimo kao Misha bit će upoznavanje. Mi želimo da slušatelj i gledatelj imaju odnos s Mishom i Misha republikom. Dakle, ne želimo biti nepoznati, baš naprotiv! (smijeh)

Kakav je vaš stav o slavi?

- Slava znači da si Nikola Tesla, a ne Misha. Slava je olako korištena riječ danas.

Koliko dugo se bavite glazbom?

- Ne bih upotrijebio riječ "baviti". Zvuči dosta proračunato i planski. Mi se kreativno izražavamo i radimo ono što volimo. Posebno nam je bitno da se ne "bavimo" glazbom, eventualno se bavimo svojim potrebama da stvaramo i budemo kreativni. Time se bavimo, a glazba je neko čudo koje se dogodi. Pjesma je kumulativ raznih kockica i duša koje su se u nekom trenutku spojile i nešto stvorile.

Tko su članovi vašeg tima?

- Nama je najvažnije da radimo isključivo s ljudima koje stvarno volimo i poznajemo. Svi koji rade s nama jednostavno nam se dogode jer ih privuče nešto što osjećaju svojim. Nemanja je ovu pjesmu napravio iz jedne svoje priče. Ovaj put je to njegova osobna priča, koja je postala i naša nakon jednog razgovora o toj njegovoj davno propaloj vezi kojoj je presudila razlika u gledanju na život. Ona je brojala lajkove i gledala u ekran, a on je brojao otkucaje srca i gledao u nju. Nisu gledali u istom smjeru i zato tekst u jednom dijelu pjesme govori: "Mirrors gonna fall and you will see that everybody is just dancing". Tekst opisuje kako smo opsjednuti svojim likom i gledamo u ekrane kao u ogledalo, a život pored nas prolazi da toga često nismo ni svjesni.

image
MIRTA PEJIĆ

Zašto ste se odlučili natjecati na Dori?

- Pjesma je nastala na engleskom, i to dosta ranije. Nismo je radili namjenski za Doru i Eurosong. Mislimo da upravo zato zvuči dosta drugačije. Naša pjesma nema onaj klasični prizvuk koji podsjeća na Eurosong. Budući da je pjesma na engleskom, činilo nam se da su Dora i Eurosong najbolji način da se pjesma zavrti na radiopostajama diljem Europe. To nam je najveća želja. Pjesma je radiofonična i ugodna za slušanje, nije naporna i budi dobro raspoloženje. Zbog svega nabrojanog mislimo da nas na Eurosongu ne bi osramotila. Uostalom, iako klasične eurovizijske pjesme, koje su kombinacija različitih stvari uz glazbu, dobiju veliku pozornost na Eurosongu, na kraju pobjeđuju pjesme koje su ponajprije pjesme. Mi se nadamo da smo u toj kategoriji.

Kakve su reakcije na vašu pjesmu?

- Kad smo prvi put pogledali statistike slušanosti na Spotifyu, nismo mogli vjerovati da je "One Day" sluša u dvadesetak zemalja Europe. Na prvom mjestu slušanosti je baš Švedska u kojoj se održava Eurovizija. Osjećaj da je nešto što si napravio otišlo tako daleko i da te netko stavio na svoju playlistu, taj je osjećaj zbilja predivan.

Video spot za "One Day" je vrlo poseban. Tko stoji iza tog uratka?

- Spot se jako svidio publici. Radila ga je naša prijateljica iz Los Angelesa. Ona dosta radi s umjetnom inteligencijom, a nakon što je čula pjesmu, zamolila nas je da joj damo par dana da nam napravi spot. Već sljedeće jutro smo imali grubu verziju. Pjesma ju je ponijela, pa je radila cijelu noć. Nama se jako svidjelo to što je napravila i odlučili smo da to bude "official video". Osoba na drugom kraju svijeta osjetila je emociju slušajući nešto što smo napravili u Hrvatskoj, a to je nešto što je pjesma proizvela. To nas je spojilo i ona se u to automatski uklopila. To je moć glazbe.

Tko je osmislio Misha republiku?

- Misha republika je definicija našeg stava prema svijetu. Zajednički nazivnik nas "čudaka". Nitko to nije osmislio, samo je dobilo naziv. A ujedno je Misha republic naziv našeg profila na Instagramu gdje možete upoznati sve naše građane, ono što rade, po čemu su posebni i čemu se vesele.

image
MIRTA PEJIĆ

Kakav je vaš stav o umjetnoj inteligenciji i općenito o naprednim tehnologijama?

- Umjetna inteligencija je alat. Svaki novi alat u početku mnoge plaši. Tako se neki boje da će uništiti umjetnost. No, mi mislimo da alat ne čini umjetnost, već umjetnost čini čovjek. U glazbi, umjetna inteligencija trenutačno stvara pomutnju, ali to ne znači da je treba zabraniti. Treba samo postaviti jasnije okvire i pravila baratanja tim alatom. Odgovoriti na izazove kao što su autorska prava, prava na privatnost, prava na korištenje lika i djela itd. Nove tehnologije otvaraju nova pitanja, a pitanja su dobra stvar. Pomažu da se razvijamo i napredujemo, da učimo.

Vrlo ste dojmljivi vizualno. Tko vam osmišljava stylinge?

- Sve se nekako događa u hodu. Ne pomaže nam nitko, igramo se.

Kako ćete biti odjeveni na Dori, a kako na Eurosongu, ako pobijedite?

- Naša pjesma i naš spot imaju dosta jasnu vizualnu priču koju ćemo nastojati prenijeti na pozornicu. Zapravo, ispada da je baš umjetna inteligencija naš stilist u ovom slučaju (smijeh).

Koliko se vaš scenski stil razlikuje od privatnog?

- Privatno ne nosim masku (smijeh).

Kako biste opisali svoj stil?

- Okruženje i raspoloženje diktiraju kako ću se odjenuti. Ne možeš izgledati isto ako ideš na večeru, u klub ili pak na doručak s prijateljima, ali stil uvijek, u korijenu, ostaje isti. Tako sam zapravo shvatio da stil dolazi iznutra, njega gradi karakter, a odjeća je samo produžetak toga. Pjesma, primjerice, ima neku svoju emociju i tada je odjeća u funkciji nastupa, odnosno raspoloženja koje želimo prenijeti na nastupu.

Kakvu odjeću volite?

- U mojoj privatnoj garderobi 99,9 posto stvari je crne boje. Ne volim šarenu garderobu, ne volim print na odjeći, a posebno kad se ističe ime brenda koji se vidi na kilometar. Volim tihu modu. Volim miješati jeftine i skupe komade, volim imati komad odjeće koji ću nositi deset godina i uvijek će biti "u modi". Volim imati odjeću za koju ljudi nužno ne znaju od kojeg je dizajnera čim uđem u prostoriju, ali ih zaintrigira.

Koji su vam omiljeni dizajneri?

- Na kraju dana, kod svakog dizajnera mogu pronaći dobar komad, ali i loš, baš kao i kod glazbe. Ne vežem se za ime, pa da obožavam sve što određeni dizajner napravi. U pravilu, biram pjesmu, a ne pjevača. Tako biram komad odjeće, a ne dizajnera. Maurizio Amedei MA+, Guidi, Boris Bidjan Saberi... to su mi omiljena imena. Skuplji su, ali kad kupite komad takve odjeće, nosite to dvadeset godina. Takva odjeća se skuplja kroz cijeli život. Od poznatijih volim odijelo i naočale Tom Ford, neki njegovi parfemi su mi isto dragi. Volim Gallianove krojeve širokih hlača (imam jedne koje nosim već 20 godina). Moji osobni favoriti su uvijek komadi koji se ne proizvode masovno i ne vrište ime brenda.

Tko su vam modni uzori?

- To se mijenja kroz vrijeme i nisam tip koji ima uzore, ali trenutačno mi se Chalamet čini interesantan izgledom, od glazbenika Lenny Kravitz i Harry Styles.

image
MIRTA PEJIĆ

A glazbeni?

- Isto kao i s modom. Pronaći ću po par pjesama koje su mi favoriti na main stream sceni, ali nisam vezan za pjevače, već za pjesme. Glazbeni ukus mi varira i ovisi o raspoloženju isto kao i odjeća. U2 me vraća u emocije koje su mi drage. "With or without you" je za mene jedna od najljepših pjesama ikad napravljenih. Depeche Mode i Eurythmics su za mene čisto savršenstvo, ali na kraju na playlistama najviše slušam glazbu koja nije toliko mainstream. ZHU, Breathe, Bob Moses, Movement… To su trenutačno prvih nekoliko na mojoj "most liked" playlisti na Spotifyu.

Kako provodite slobodno vrijeme?

- Okružen sam prijateljima koje znam 20 godina i dulje. S njima psihoanaliziram svaku glupost koju netko od nas napravi (smijeh).

Kamo najčešće izlazite?

- Sve manje idem u klubove, a sve više u prirodu. Nakon pandemije sam održao ritam odlaska na spavanje oko 21 sat, tako da se prirodno budim već oko 5. Vrijeme između 5 i 9 ujutro mi je najljepši dio dana. No, kad izađem, onda izađem! Da ne bi mislili da sam baš dosadan. Idem od nula do sto u sekundi (smijeh).

Jeste li u vezi?

- Nisam.

Gdje se vidite za pet godina?

- Treći put na Euroviziji. Ove dvije godine koje nedostaju, to je zato što ne volim pretjerivati (smijeh).

Linker
28. travanj 2024 15:06