P Diddy

 DOUG PETERS/PA IMAGES/PROFIMEDIA
Komumna crveno&crno

Povijest je jednako okrutna: Milana Vlaović Kovaček piše o spirali nasilja u show businessu i slučaju koji je potresao svijet

Reketarenje, seksualna trgovina i prisiljavanje na prostituciju samo su neke od optužbi s kojima se suočava P. Diddy, no povijest njegova devijantnog ponašanja jednako je okrutna - i on je nekim moćnicima bio ono što su njemu kasnije bili Usher i Justin Bieber.

Reketarenje, seksualna trgovina i prisiljavanje na prostituciju samo su neke od optužbi s kojima se suočava P. Diddy, no povijest njegova devijantnog ponašanja jednako je okrutna - i on je nekim moćnicima bio ono što su njemu kasnije bili Usher i Justin Bieber.

Gostujući u jednom podcastu u siječnju ove godine, američki komičar Katt Williams izrekao je proročanstvo. "Ove će godine sve laži biti otkrivene, bez obzira jeste li P. Diddy ili netko drugi", rekao je tada Williams, dodajući i da je na jednom partyju Diddyju morao reći "ne" kako bi sačuvao nevinost. Na tu se izjavu voditelj u nevjerici nasmijao, dok ga je Williams uvjeravao da hip-hop mogul koristi svoju moć kako bi ljude prisilio na seks.

U rujnu je P. Diddy uhićen pod optužbom za reketarenje, seksualnu trgovinu i prisiljavanje na prostituciju, ali javnost se istinski uznemirila tek kad je objavljena snimka iz 2016. na kojoj je brutalno premlatio svoju tadašnju djevojku Cassie. Njegove isprike više nisu bile uvjerljive, zvijezde koje su se godinama s njim družile i dalje su šutjele, a publika se okrenula glasovima onih koji su skloni teorijama zavjere i sa svojim nevjerojatnim pričama trenutačno zvuče uvjerljivije od onih koji se grozničavo distanciraju od njega.

Jaguar Wright je na društvenim mrežama još 2022. o Diddyju govorila poput Katta Williamsa. Jednom davno je pjevala prateće vokale Jay Z-u, posljednjih je godina posvećena razotkrivanju mračne strane glazbene industrije. Ona tvrdi da je Diddy prvi mogul koji bi trebao pasti, ali nipošto nije posljednji. Po njenom je mišljenju Jay Z opasniji i inteligentniji igrač, koji u pozadini vuče konce; još od R. Kellyja, s kojim je odlazio na turneje, do P. Diddyja, s kojim ga veže tolika bliskost da ga samo njegova majka i Jay Z mogu zvati krsnim imenom Sean.

Diddy je trenutačno u pritvoru u kojem čeka suđenje najavljeno za proljeće sljedeće godine. Lista ljudi s kojima je bio blizak i koji su godinama posjećivali njegove partyje je duga, riječ je o pripadnicima kreme američkog šoubiznisa. O njegovim su divljim zabavama godinama kružile razne priče, ali nitko od slavnih nije bio spreman ispričati što se tamo zbiva, nego su se poput Ashtona Kutchera kao zločesti dječaci smijuljili, dajući dvosmislene izjave. Danas ih te izjave terete gotovo poput sudionika, tamne sjene su se nadvile nad brojne karijere, a u zabavnoj industriji vlada atmosfera panike i straha. Diddy je bio moćan, sad kad je stjeran u kut pitanje je koga će, u namjeri da se obrani, povući za sobom i urušiti brojne blještave marketinške fasade.

Hip-hop kultura nastala je kao zabava za siromašne stanovnike Bronxa, u početku je to bila društveno angažirana ili zabavna glazba, no ubrzo je postala nasilna, mizogina i homofobna. Danas mnogi upiru prstom u to da se iza silne homofobije hip-hop umjetnika, koji su redom odrasli bez očeva, zapravo kriju ljudi koji kroz agresivan prenaglašeni maskulinitet, pištolje i nabildana mišićava tijela kriju svoju homoseksualnost, odnosno biseksualnost.

image
XAVIER COLLIN/IMAGE PRESS AGENCY/THE MEGA AGENCY/PROFIMEDIA

Diddy je rođen kao Sean Combs, odrastao je u New Yorku uz majku Janice, koja je bila učiteljica i povremeno je radila kao model. Njegov je otac prijateljevao s dilerima i petljao je s drogom, a ubijen je u svom automobilu kad su Seanu bile dvije godine.

Njegova majka Janice, s kojom je i danas vrlo blizak, podizala je u siromaštvu dvoje djece, a izvori na društvenim mrežama kažu da joj je dodatni izvor prihoda bio escort. Svoje je mušterije navodno dovodila doma, mali je Sean tako gledao majku u seksualnim interakcijama s drugim muškarcima. Ako se ovo pokaže istinitim, ne trebate biti Freud da se zapitate nije li tada nastao scenarij budućih freak off partyja na kojima je prisiljavao svoju djevojku Cassie Venturu i brojne druge žene i muškarce na seksualne odnose s muškim prostitutkama koje je snimao i gledao. Zanimljivo je da unatoč današnjim jezivim optužbama i snimkama koje su se pojavile Janice Combs nepokolebljivo stoji uz svog sina.

Tada 23-godišnji Sean Combs upoznao je jednom prilikom legendarnog Clivea Davisa, vlasnika Arista Recordsa, kojeg je uspio uvjeriti da je hip-hop komercijalan i da ga treba zavrtjeti na mainstream radiopostajama, jer dođe li do ljestvice TOP 40, bijelci će ga kupovati.

Davisu to nije bio omiljeni glazbeni žanr, ali ga je oduvijek zanimao profit. Krajem 80-ih je, nakon dva propala braka, konačno prihvatio svoje homoseksualne sklonosti. Njihova je suradnja potrajala godinama. Sean Combs je, prema vlastitim riječima, mnogo naučio od odvjetnika s diplomom Harvarda, koji je od Janice Joplin do Whitney Houston upravljao najvećim glazbenim karijerama 20. i 21. stoljeća. Mnogi danas tvrde da je Diddy Davisu bio ono što su kasnije njemu bili i Usher i Justin Bieber. No, zasad se spirala nasilja očituje samo kroz ono što je Combs učinio svojim žrtvama, od kojih najmlađa ima devet godina.

Davisu u posljednje vrijeme također ne cvjetaju ruže. Film o dvojcu Milli Vanilli indirektno ga optužuje za tragediju koja se dogodila dvojici mladića koji su javno iskorišteni i odbačeni, a prijatelji i suradnici Whitney Houston, poput Chake Khan, još mu ne mogu zaboraviti da je u noći kad je umrla, dok je njeno tijelo bilo u hotelskoj sobi, u prizemlju istog hotela održao zabavu. Zabave se u Hollywoodu ne otkazuju, rekao je na tu temu Clive Davis gostujući kod Larryja Kinga.

image

Sean "Diddy" Combs i Justin Bieber

MEDIAPUNCH/BACKGRID/BACKGRID USA/PROFIMEDIA

U svojoj knjizi "Formula slave" jedan od najutjecajnijih britanskih PR stručnjaka današnjice Mark Borkowski opisuje kako su u zlatno doba Hollywooda, kad je imidž studija bio najvažniji, prvi PR-ovci manipulirali životima zvijezda, kako su držali skandale daleko od medija, ugovarali brakove i pokrivali ubojstva. I do današnjeg je dana formula slave ista, samo su društvene mreže postale varijabla unutar formule.

Priča o Justinu Bieberu možda je najbolniji i najvažniji dio ove užasne sage o zloupotrebi moći. Scooter Brown otkrio je maloljetnog Justina Biebera na YouTubeu dok je na kauču svog kanadskog doma izvodio obrade. Iznudio je pristanak njegove majke i predao ga Usheru, koji je također svojedobno u dobi od 14 godina vrijeme provodio u Diddyjevom kampu. Usher je četrnaestogodišnjeg dječaka kerubinskog lica predao u ruke četrdesetogodišnjem P. Diddyju, da zajedno provedu vikend.

Tako je krenuo rast jedne superzvijezde i pad mladića koji je izgubio svjetlo u očima. Vijest o Diddyjevom padu Biebera je zatekla usred pokušaja da normalizira svoj život. Poslije godina ispunjenih skandalima zbog konzumiranja droge i tučnjava s paparazzima, konačno se smirio, stvorio je obitelj i dobio dijete. Trenutačno ne želi govoriti o svom odnosu s Diddyjem, što je njegovo pravo. No, mnogi koji su ga ranije oštro kritizirali danas se ne mogu oteti dojmu da su grubo nasrtali na mladića koji se zapravo nije mogao nositi s traumom.

Linker
17. studeni 2024 08:41