životni put velikana

Filmska priča o uspjehu Mate Rimca: S roditeljima je pobjegao ‘trbuhom za kruhom‘ i bio prosječan učenik, a danas je na samom vrhu

Mati Rimcu snovi se ostvaruju. Prošloga mjeseca predstavio je prvi hrvatski serijski automobil o kojem je sanjao kada je prije deset godina krenuo na ovo ‘nemoguće‘ putovanje, a sinoć je objavio kako je preuzeo tvrtku Bugatti. Iako su mnogi jalni na život kakav vodi jedan od najuspješnijih hrvatskih poduzetnika, on zbog posla suprugu viđa samo vikendima, u školi je bio prosječan učenik, a s roditeljima je iz Livna u Frankfurt pobjegao ‘trbuhom za kruhom‘.

Čudo kakvo smo navikli gledati samo na Svjetskom nogometnom prvenstvu poput onoga 2018. kada je Hrvatska osvojila treće mjesto, dogodilo se Mati Rimcu koji je sinoć, a špekulira se o tome već neko vrijeme, preuzeo Bugatti. Stvorena je nova tvrtka sa sjedištem u Hrvatskoj naziva Bugatti Rimac d.o.o. a glavni će joj izvršni direktor biti sam Mate Rimac.

Ipak, neće ga u Zračnoj luci dočekati horde ljudi koji će slaviti taj uspjeh i pratiti ga veličanstveno do Trga bana Jelačića gdje bi ga naposljetku trebalo dočekati stotine tisuća Hrvata, još će se često čuti kako ga je 'financijski pogurao tata' i štošta drugo... Neke činjenice ipak nisu zanemarive čak ni za one koji još uvijek vjeruju da Rimac prodaje maglu. Rimac Automobili uz bok AVL-u, BMW-u, Tesli i VARTI gradit će novi EU ekosustav za baterije, ušli su u konzorcij koji će od EU dobiti bespovratnih 22 milijarde kuna za novi ekosustav, nadomak su valuacije jednoroga: Porsche ih je podigao na 978,5 milijuna dolara čime je u tri godine povećao svoj udio u tvrtki Mate Rimca s 10 na 24 posto, grade novi kampus za 2500 zaposlenika u Svetoj Nedjelji, kreću u izgradnju parka, trga, spremišta i punionica električnih, samovozećih taksija, robotaxija u Zagrebu, predstavili su Rimac Neveru, prvi serijski automobil koji će se proizvoditi u Hrvatskoj i ujedno prvi hrvatski električni automobil, a sinoć su preuzeli i Bugatti.

Mate i Katarina Rimac otkrili nam detalje svoje ljubavi i svadbe: ‘Bilo je baš po našem guštu‘

image
Mate Rimac u Dubrovniku uoči preuzimanja Bugattija
TONCI PLAZIBAT/CROPIX

- Rimac je poduzetnik do srži koji slijedi svoju viziju i tjerat će je do kraja. Isti oni koji ga kritiziraju, da su na njegovom mjestu - prodali bi tvrtku, izvukli lovu i živjeli na Bahamima. Rimca to nikad nije zanimalo, niti će to ikad napraviti. Ljudi su jednostavno jalni, ali to ih ne sprečava da pišu i misle svašta o Rimcu – rekao je svojedobno poduzetnik Saša Cvetojević koji je i sam prije nekoliko godina odbio investirati u Rimčevu tvrtku, priznavši kasnije kako mu je žao jer je izgubio mnogo novca.

image
Mate Rimac
DENIS LOVROVIC AFP

IZ RADNIČKE OBITELJI

Mate Rimac rođen je 1988. godine u Livnu kao najstariji od troje djece, a kao i mnogi Livnjaci, njegovi su roditelji radili u Njemačkoj u gradu Frankfurtu. Otac Ivan kao građevinski radnik, a majka Zdenka čistila je hotele. Kad se rodila Matina sestra, majka je dala otkaz i nastavila se kao kućanica brinuti o obitelji. 2000. godine došli su živjeti u Hrvatsku u grad Samobor gdje je Matin otac Ivan vodio uspješnu građevinsku tvrtku Rimc koja je gradila objekte velikih trgovačkih centara. No njegovog sina zanimala je elektrotehnika i automobilizam. Prema vlastitim tvrdnjama bio je prosječan učenik u školi.

image
Mladi Rimac u srednjoj školi
RANKO SUVAR/CROPIX

U Srednjoj strukovnoj školi u Samoboru upisao je četverogodišnji program tehničara za mehatroniku koji objedinjuje računarstvo, strojarstvo i elektrotehniku. Na županijskom i državnom natjecanju iz elektrotehnike Mate je osvojio prva mjesta. Kasnije je na prestižnim natjecanjima inovatora u Belgiji, Njemačkoj, Južnoj Koreji i Švicarskoj redom osvajao zlatna i srebrna odličja.

image
Mate Rimac predstavio novinarima automobil Nevera ispred hotela Radisson vrtovi sunca.
TONCI PLAZIBAT/CROPIX

Nadahnut genijem, inženjerom i futuristom Nikolom Teslom u garaži je napravio električni sportski automobil preradom svog starog BMW-a s kojim je želio na utrkama pobjeđivati benzinske konkurente čime je zainteresirao čak i kraljevsku obitelj iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Jedan je član od njega želio naručiti dva automobila međutim Rimac mu je rekao da će biti dovršeni za deset godina jer nema novca. Kada su mu se ponudili da budu investitori uvjet je bio da posao prebaci u Ujedinjene Arapske emirate. To je odbio, no 2009. osniva tvrtku Rimac automobili s 20 zaposlenih – tada je, naime, shvatio da bi njegov biznis mogao uspjeti, no nije imao financijskih sredstava. Pomogao mu je otac.

'Otac mi je dao kredit koji sam vratio do zadnje kune. Bez njega ne bih bio većinski vlasnik tvrtke, niti bi tvrtka bila u Hrvatskoj', objasnio je Rimac javno. Uspjesi i nagrade su se samo nizale, prije četiri godine našao se na prestižnoj listi utjecajnog poslovnog magazina Forbes 30 under 30, a zatim i na listi najuspješnijih mladih poduzetnika i budućih milijardera na području istočne Europe.

SVADBA NAKON 7 GODINA LJUBAVI

Poduzetnik koji ima samo 33 godine, kojemu se divi cijeli svijet u manje od deset godina zaradio je više od milijardu kuna. Osim što briljira u poslovnom svijetu, sreća ga prati u i privatnom životu. Već 17 godina poznaje, a sedam godina ljubi Katarinu Lovrić s kojom se u svibnju oženio na intimnoj ceremoniji u krugu obitelji i prijatelja. Svadba se održala u Villi Dalmaciji, jednoj od omiljenih Titovih rezidencija, čiji je dnevni najam 30 tisuća kuna, a osigurali su si privatnost uz 30-ak najbližih uzvanika. Umjesto u subotu, “da” su rekli u četvrtak, a kako je Mate Rimac vegetarijanac, takav je bio i svadbeni meni.

image
Katarina i Mate Rimac
MATIJA PRAJO - BEEP PICTURES

- Upoznao nas je moj najbolji prijatelj i Matin bratić Ante u Livnu. Točnije, ispred dućana koji smo zvali Ljubina zadruga i ispred kojeg me dida čekao nedjeljom poslije mise da mi nakupuje slatkiša – ispričala nam je Katarina za Gloriju koja je mnogo godina kasnije na privatnoj poslovnoj školi u Zagrebu diplomirala komunikacije i marketing, a posljednjih sedam radi u Rimac Automobilima.

- Kad me netko pita kakav je osjećaj voziti se više od 200 kilometara na sat, sram me je odgovoriti da mi je to normalno i da nemam straha. Oduvijek sam voljela adrenalin. Ali voziti se, primjerice, u Zagrebu pored tramvaja - to nikako. Tvrtka naglo raste, sad nas je više od tisuću, a Mate i ja dosta dobro podnosimo taj koloplet privatnog i poslovnog odnosa. Ja imam svoj odjel i odgovaram svom šefu, a to nije Mate. Moj ured je u Zagrebu, njegov u Svetoj Nedelji, a preko tjedna se skoro i ne vidimo. No, naravno da živimo za tvrtku i da pričamo o svemu što se na poslu događa i kad smo doma. Ne bih mogla zamisliti da radim negdje drugdje, zaključila je Katarina dodavši kako jedva čeka medeni mjesec jer su njihova putovanja uvijek – poslovna.

Linker
20. travanj 2024 14:09