AFP/AFP/PROFIMEDIA
generacija Z

Najpoželjnije zanimanje: Više od 30 posto mladih vjeruje da će se njime obogatiti

Čak 16 posto ispitanika bilo bi spremno platiti ako je to ono što treba da postanu influenceri.

Čak 16 posto ispitanika bilo bi spremno platiti ako je to ono što treba da postanu influenceri.

Koje je to najpoželjnije zanimanje današnjice? Sudeći po jednoj od posljednjih studija, bez sumnje influencer.

Istraživanje je u srpnju ove godine proveo HigherVisibility, a u njega su uključili 1000 sudionika iz cijele Amerike, starih između 16 i 25 godina.

Kad je riječ o zapadnoj Americi, broj onih koji žele biti influenceri još je veći, čak 40 posto ispitanika otkrilo je da žele postati nove Charli D‘amelio i Addison Rae. Ti se mladi ljudi nadaju da će zarađivati ogroman novac kroz stvaranje sadržaja i sponzorstva.

Na srednjem zapadu broj onih koji žele postati influenceri pada na 33 posto, dok ih na jugu zemlje 36 posto mašta o tome. Na sjeveroistoku zemlje njih 39 posto radije bi se bavilo influencanjem umjesto konvencionalnim poslom.

Čak 16 posto ispitanika bilo bi spremno platiti ako je to ono što treba da postanu influenceri. Možda iznenađujuće, muškarci više od žena žele postati influenceri. Autori studije otkrili su i da je razlika između pojmova "slavna osoba" i "influencer" gotovo nestala.

"Može se reći da je tijekom godina linija između influencera i poznatih osoba gotovo nestala. Budući da kultura influencera prožima današnje mlađe generacije, ne može ser očekivati da će se ta linija razgraničenja pojaviti uskoro", zaključili su autori studije.

Ekonomist s platforme Gusto Luke Perdue rekao je za Bloomberg da je kod generacije Z i milenijalaca došlo do promjene na listi najpoželjnijih poslova.

"Posebice kod mlađih zaposlenika vidimo taj trend da se, na skučenom tržištu rada i s plaćama koje ne drže korak s inflacijom, prebacuju prema samozapošljavanju gdje sami mogu odrediti svoju kompenzaciju. Nema puno konvencionalnih radnih mjesta na kojima možete postići stvari koje su se prije mogle lakše postići", rekao je.

Za razliku od Hrvatske, vani i fakulteti uskaču na taj vlak. Tako sveučilište Duke u Sjevernoj Karolini nudi kolegij "Izgradnja globalne publike". Jedna od polaznica kolegija, Natalia Hauser dosad je zahvaljujući njemu prikupila još 12 tisuća pratitelja, ali i potpisala ugovore s Canonom, Pepsijem, Macy‘som i lancem knjižara Barnes & Noble.

Linker
14. studeni 2024 04:17