Istraživači se nadaju da će se nova politika koja zagovara prestanak krčenja šuma, jednog dana proširiti na druge industrije koje se uvelike oslanjaju na kožu, poput automobilskog sektora.
Novo istraživanje objavljeno u ponedjeljak, analiziralo je gotovo 500.000 redaka carinskih podataka i pokazalo da brendovi kao što su Coach, LVMH, Prada, H&M, Zara, Adidas, Nike, New Balance, Teva, UGG i Fendi imaju višestruke veze s industrijom koja podupire krčenje šuma Amazone.
Njihova suradnja s kožarama i drugim tvrtkama uključenim u proizvodnju kože i kožne galanterije predstavlja opasnost za budućnost amazonske prašume, ali i planeta na kojem živimo.
Više od 50 robnih marki surađuje s najvećim brazilskim izvoznikom kože, JBS-om, za kojeg se zna da se bavi krčenjem šuma Amazone. JBS se nedavno obvezao postići nultu stopu krčenja šuma u svom globalnom opskrbnom lancu do 2035., no ekološke su skupine to nazvale nedostatnim.
Samu studiju provela je tvrtka Stand.earth, a nalazi su iznenađujući, djelomično zato što su brojne marke koje su ispitane nedavno objavile politike da se odvoje od dobavljača koji doprinose krčenju šuma.
“Stopa krčenja šuma raste, tako da politike koje su uveli ovi modni brendovi nemaju nikakav učinak", rekao je Greg Higgs, jedan od istraživača uključenih u izvješće.
Čitajte i: Etična moda: H&M objavio kolekciju sa ženskom, muškom i dječjom odjećom koja je u potpunosti održiva
Istraživači se nadaju da će se nova politika koja zagovara prestanak krčenja šuma, jednog dana proširiti na druge industrije koje se uvelike oslanjaju na kožu, poput automobilskog sektora.
Brazil se 2019. i 2020. suočio s kritikama svjetskih čelnika jer nisu učinili više za zaštitu svoje šume od velikih požara. Istraživanja su pokazala da je stočarska industrija najveći pokretač krčenja amazonskih prašuma, a modna industrija važan je zupčanik u stroju za izvoz kože.
Zapravo, istraživana pokazuju da bi modna industrija morala zaklati 430 milijuna krava godišnje do 2025. kako bi potrošače nastavili opskrbljivati novčanicima, torbicama i cipelama.
Njihova analiza ne dokazuje izravnu vezu između svake modne marke i krčenja šuma Amazona; umjesto toga, istraživači su pronašli veze koje povećavaju vjerojatnost da bilo koji pojedinačni odjevni predmet potječe iz stočarstva u Amazoni, industrije opisane kao krivac broj 1 za krčenje šuma u tom području.
Od 84 tvrtke analizirane u izvješću, 23 su imale eksplicitnu politiku krčenja šuma. Istraživači vjeruju da te 23 tvrtke "vjerojatno" krše vlastitu politiku. Za modnu kuću LVMH, na primjer, utvrđeno je da ima visok rizik od povezanosti s krčenjem Amazonske prašume – unatoč činjenici da se ranije ove godine brend obvezao zaštititi ranjivu regiju koja je već pod zaštitom UNESCO-a.
Čitajte i: Velika sportska i modna kuća pridružuje se ekološkom programu: Adidas odbacuje krzno
Sônia Guajajara, izvršna koordinatorica Brazilskog saveza autohtonih naroda (APIB), rekla je da brendovi imaju "moralnu odgovornost, utjecaj i ekonomske resurse" da danas, "ne za 10 godina, prestanu raditi s dobavljačima koji doprinose krčenju šuma u Amazoni".
Nedavni požari u Amazoni imali su razorne posljedice za starosjedilačke skupine, koje kažu da je predsjednik Jair Bolsonaro nasilno uklonio autohtone narode kako bi napravio mjesto za poljoprivredu i rudarstvo.
Angeline Robertson, istraživačica koja je radila na studiji, rekla je za Guardian da se nada da će se modna idustrija osvrnuti na rezultate njihove analize i "raditi u vlastitom interesu".
"U trenutku klimatske krize, ako modna industrija želi biti relevantna, ovo joj je prilika", rekla je.
Céline Semaan, izvršna direktorica i suosnivačica Slow Factoryja, rekla je da brendovi ne bi trebali koristiti ovo kao priliku da doprinesu krčenju šuma u Gvatemali ili Meksiku, nego ulagati u nove alternative.
"Uz sve veće alternative, moguća je budućnost u kojoj vaša omiljena torba ili tenisice neće biti proizvedene na štetu amazonske prašume", rekla je i dodala: "Na kraju dana, moramo pronaći druga rješenja i druge alternativne kože koje nisu potekle od životinja i koje nisu na bazi plastike", rekla je Semaan. "Za resurse koje modne tvrtke imaju, stvarno nema isprike", zaključila je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....