Supružnici Nataša i Carlos Bellante žive i rade po vlastitim pravilima. Vlasnici marke nakita Artefacto nerado daju intervjue, ne odgovaraju na pitanja na koja ne žele, ne rade po narudžbi, već kad se osjećaju nadahnutima, i ne hvale se poznatim osobama koje nose njihove kreacije.
No, sve im je oprošteno kad se vide njihove rukama, tradicionalnim tehnikama izrađene kreacije od srebra, pozlaćenog srebra i mjedi, koje se svojom maštovitošću ističu među kolekcijama drugih nakitarskih brendova.
Nadahnuće pronalaze u hrvatskoj umjetnosti, etnografiji te kulturnim i prirodnim znamenitostima: djelima književnice Ivane Brlić Mažuranić, u slici “Lopoči” Slave Raškaj, vitrajima Zagrebačke katedrale koje je osmislio Hermann Bollé, vučedolskom Orionu, najstarijem europskom kalendaru, u stihovima pjesme “Ni med cvetjem ni pravice” iz zbirke “Balade Petrice Kerempuha” Miroslava Krleže, hrvatskoj pomorskoj tradiciji, staroslavenskoj mitologiji, narodnom vezu, hrvatskim endemskim vrstama...
Stoga, premda nakit prije svega privlači svojom estetikom, on nije samo ures, već i simbol lokalnog identiteta. Iz tog je razloga njihov broš u obliku vučedolske golubice nosila hrvatska prva dama Sanja Musić Milanović prilikom nedavnog posjeta američkom sveučilištu Columbia sa suprugom Zoranom Milanovićem.
- Nakon dugogodišnjeg bavljenja izradom i plasmanom nakita, osjetili smo unutarnju potrebu za oživljavanjem hrvatskih osobitosti. U našim se kreacijama ogledaju hrvatska etnografija, književnost i umjetnost, prkoseći izazovu globalizacije i asimilacije sa svjetskim trendovima - kaže Nataša Stanić Bellante, profesorica romanskih jezika, koja je Carlosa Ignacija upoznala u rujnu 1999. u argentinskom gradu Rosariju.
Kako je oduvijek gajila interes za umjetnost i rukotvorine, zastala je zadivljena pred radovima koje je Carlos izrađivao i prodavao, upoznali su se, zaljubili, osnovali obitelj (roditelji su dvojice sinova), a 2000. odlučili doseliti u Hrvatsku.
Tijekom dva desetljeća života i rada u Zagrebu Carlos, koji ima i vlastitu liniju nakita Bellante Jewelry, formirao se u priznatog primijenjenog umjetnika kojeg danas poznaju svi ljubitelji umjetničkog nakita jer je kao član ULUPUH-ove Sekcije za plemenite kovine i umjetnički nakit prisutan na gotovo svim događanjima koja promoviraju primijenjenu umjetnost i dizajn.
Skladni i u ljubavi i u poslu
Ideja za pokretajem zajedničkog brenda Artefacto, koji postoji od 2018., rodila se nakon brojnih godina iskustva u radu na kulturnim i turističkim manifestacijama i destinacijama na kojima je Carlos prezentirao svoje kreacije, dok se Nataša brinula za promidžbu i organizaciju.
Pri osmišljavanju dizajna, uz umjetnički, vode se i kriterijem autentičnosti - prvo prouče materiju koja je ishodište inspiracije, a potom puste da im idejna rješenja sazru. Kreativni proces je individualan i osoban, ali se unutar njega nadopunjuju.
Prvotna im je namjera bila ponuditi stranim turistima podsjetnik na Hrvatsku u obliku unikatnog komada nakita, no ubrzo su shvatili da ga zapravo žele posvetiti domaćoj publici, smatrajući kako njihov nakit ima veće značenje za one koji to naslijeđe dijele. I nisu se prevarili, jer njihovi pratitelji to prepoznaju i cijene. Njihov nakit može se razgledati na Facebook stranici i Instagram profilu brenda, a cijene se kreću od 180 do tisuću kuna.