Banice iz grada

Urbana tradicija Etno Mara: Odjeća za žene koje se osjećaju kao vladarice

Mlada dizajnerica nedavno magistrirala kostimografiju na TTF-u i za završni rad osmislila mini-kolekciju Urbana banica nadahnutu hrvatskim narodnim preporodom i banom Josipom Jelačićem

Dok svjetske modne marke kao što je Dolce&Gabbana na vlastitom povijesnom naslijeđu zarađuju milijune, hrvatski dizajneri kao da se stide svog identiteta. S predrasudama da je riječ o povijesnoj odjeći kojoj je mjesto u muzeju ili pak o tradicionalnim motivima kojima nema mjesta u suvremenoj garderobi, uspješno se bori zagrebačka dizajnerica Marija Milković (34), koja s majkom Vesnom Milković ima brend Etno Mara, poznat po kolekcijama suvremene odjeće s narodnim motivima.

image
Mini kolekcija Urbana Banica, brenda Etno Mara.
MATEASMOLCIC SENCAR/CROPIX

Moguće kombinacije svih komada

Marija je nedavno magistrirala kostimografiju na Tekstilno-tehnološkom fakultetu i za završni rad osmislila mini-kolekciju Urbana banica nadahnutu hrvatskim narodnim preporodom i banom Josipom Jelačićem. ‘Kreirala sam dva sakoa od baršuna - crveni i bijeli - s povijesnim hrvatskim motivima hrasta i žira, hlače, suknju, korzet i kapu, tako da se svi komadi mogu međusobno kombinirati’, kaže dizajnerica, koja je pritom razmišljala kako bi u alternativnoj povijesti u kojoj bi na vlasti bile žene izgledala odora banice.

image
Kolekcija Urbana banica modne kuće Etno Mara.
ZVONIMIR FERINA

I premda kreacije mogu biti dio kostimografije za kazališnu predstavu ili operu s povijesnom temom, jednako dobro funkcioniraju i kao suvremena dnevna i večernja odjeća u kombinaciji s trendi dodacima. ‘Modeli su namijenjeni modernoj ženi ponosnoj na vlastitu povijest i pretke’, objašnjava Marija, koja je svoja dva odjevna seta nazvala Mirena i Doria, prema imenima junakinja iz romana hrvatske književnice i novinarke Marije Jurić Zagorke.

Linker
19. travanj 2024 04:37