Foto: Vladimira Spindler
GASTRO

Superjelovnik za proljetnu detoksikaciju

Proljetna akcija uz superjelovnik za jačanje izdržljivosti, čišćenje organizma i energiju tijekom cijelog dana.

Tri savjeta za detoksikaciju dr. Lejle Kažinić Kreho, članice Britanskog nutricionističkog društva i osnivačice zagrebačkog Doctor Nutrition Bara:

1. Detoks voda treba biti sobne temperature, čime se sprečava nadutost.

2. Bademe za jutarnji smoothie ostaviti u vodi preko noći jer su natopljeni hranjiviji.

3. Namaz od graha ojačat će mišiće i stanjiti struk.

Pronađite idealne recepte za doručak, ručak, međuobrok i večeru te najdraži detox napitak.

DORUČAK Healthy & Fit Smoothie



Sastojci: 2 žlice bio zobenih pahuljica, 2 mlijeka od bio zobi, 1/2 žlice organskih suhih brusnica, 1 banana, 1 zelena jabuka, 1/2 žlice narezanih badema, 1 žličica manuka meda, 1/2 žlice sezamovih sjemenki, 1/2 žlice mljevenih oraha, ¼ žlicice cejlonskog cimeta

Priprava: Bademe narezati i ostaviti u malo vode preko noći. Naribati jabuke. U blenderu izmiksati zobene pahuljice, zobeno mlijeko, brusnice, banane, jabuke, bademe, med i cimet. Prije posluživanja posuti sezamovim sjemenkama i orasima.

RUČAK Salata od kvinoje i crvena salata



Salata od kvinoje: 1/2 šalice kuhane kvinoje, malo al dente kuhanog graška, 2 žlice kuhanog slanutka, malo svježe metvice, sok od 1 i 1/2 limuna iz bio uzgoja, himalajska sol po želji, ekstradjevičansko maslinovo ulje

Priprava: Kvinoju, grašak i narezanu metvicu pomiješati sa slanutkom. Posoliti te začiniti maslinovim uljem i limunovim sokom.

Za crvenu salatu: 1 naribana mrkva, 1 naribana cikla, 1 žlica organskih brusnica, 1 žlica ekstradjevičanskog maslinova ulja, sok od 2 naranče

Priprava: Pomiješati mrkvu, ciklu i brusnice. Posoliti, dodati maslinovo ulje, malo limunova te narančin sok.

MEĐUOBROK Muscle supersmoothie



Sastojci: 2 žlice zobenih pahuljica, 2,5 dl bademova mlijeka, 1 ½ žlica konopljina proteina, 1/2 žlicice cejlonskog cimeta, prstohvat himalajske soli, 1 žličica bučinih sjemenki, 1 žličica sezamovih sjemenki, 1 banana, 2 žlice bobičastog voća iz bio uzgoja, 1 žličica chia sjemenki

Priprava: Sve sastojke izmiksati te odmah popiti. Ovaj visoko nutritivni smoothie konzumira se 45-60 minuta nakon vježbanja.

VEČERA Bruschetta s namazom od graha



Sastojci: 10 dag tamnog kuhanog graha, 1 režanj češnjaka, 2 žlice maslinova ulja, himalajska sol po želji, crni papar, 1-2 kriške zobenog ili raženog kruha, malo crnih maslina, malo rikule

Priprava: Kriške kruha kratko prepeći u suhoj tavi. Izmiksati grah, češnjak i maslinovo ulje s malo soli i papra. Dodati tanko narezane masline i rikulu. Poslužiti sa zelenim sokom.

Supersuport juice

Sastojci: 2 cikle iz eko uzgoja, 1 zelena jabuka, 1 šaka bobičastog voća

Priprava: U sokovnik staviti oguljenu i narezanu ciklu, jabuku i bobičasto voće. Hladno prešati te popiti prije tjelovježbe.

Dr. NB Detox H2O

Sastojci: 1 eko limun, 1 žlica svježe metvice, 5 dl alkalne ili filtrirane vode

Priprava: U sokovniku hladno prešati limun s korom. Pomiješati s alkalnom vodom i nasjeckanim listovima metvice, protresti i popiti. Poslije soka 30-45 minuta ne smije se konzumirati hrana

i piće.

Super sport juice

Sastojci: 1 krastavac, 4 zelena štapića celera, 1 tikvica, 1 komadić đumbira, 2 šake rikule

Priprava: đumbir oguliti i sitno narezati. U sokovnik staviti narezani krastavac, celer, tikvicu, đumbir i rikulu. Hladno prešati i odmah popiti.

Pripremile Lejla Kažinić Kreho i Tanja Vučičević; Fotografije Vladimira Spindler

Linker
02. srpanj 2022 21:42