INTERVJU

Je li TikTok društvena mreža generacije Z? Lidija Šeatović kaže da nije

S Lidijom smo porazgovarali o poslu, izazovima i ‘trikovima‘ društvenih mreža, a otkrila nam je i što je u svemu tome najviše veseli.

Živimo u vremenu u kojem društvene mreže apsolutno prevladavaju, a samim time postaju i relevantno radno mjesto koje odskače od onog na što je većina navikla. Ipak, kada se stvari stave na papir, značajnije razlike zapravo i nema jer da bi vam društvene mreže postale posao i donosile prihode, potrebno je biti brz, kreativan i toku s aktualnostima, multitasking imati u malom prstu, kao i dobro razvijene komunikacijske vještine te ono najvažnije - autentičnost. Sve to jako dobro zna Lidija Šeatović, žena koja je dugi niz godina radila u medijima, ali u konačnici svoje vještine odlučila pretočiti u digitalni marketing, odnosno postala je influencerica. Sada Lidija broji više tisuća pratitelja, a posebna je i po tome što generacijski odskače od većine kolega u Hrvatskoj.

Nakon velikog uspjeha na Instagramu, odlučili ste iskušati sreću na TikToku. Taj potez se itekako isplatio. Što vas je uopće nagnulo na to da krenete kreirati sadržaj na TikToku?

Ja volim kreirati sadržaj – rekla bih da je to glavni razlog. Platforme su samo mjesto na kojem ga plasiram. U digitalni svijet ušla sam prvo kroz blog (www.mylittlezagreb), a onda su Facebook i Instagram bili prirodne ekstenzije preko kojih sam upoznavala pratitelje o sadržaju na blogu. U međuvremenu se razvio i influence marketing… ostalo je povijest. Na TikToku sam počela aktivnije kreirati sadržaj u vrijeme lockdowna (kao i mnogi). Bili smo doma, „zatvoreni“ u 4 zida i TikTok je bio mjesto na kojem smo se mogli zabavljati, plesati, šminkati, kuhati… gledati kako to drugi rade i onda sami isprobavati. I vrlo brzo mi se svidio taj način izražavanja koji je bio spontaniji i autentičniji od onoga na Instagramu.

Budući da najviše korisnika TikToka spada u dobnu skupinu od 18 do 24 godine, jeste li znatno morali prilagoditi sadržaj mlađoj publici?

Ne. Ja na TikToku proizvodim sadržaj koji i „sama živim“. Kad kreirate sadržaj, ako ga idete prilagođavati publici „da biste se svidjeli“, to se vrlo brzo prepozna. Ljudi su zasićeni fake scenama iz života, foto-šopiranim fotografijama i sl. Po tome se TikTok razlikuje od ostalih mreža. To što se sviđam mlađoj publici, čini me ponosnom. S druge strane me ne iznenađuje jer su „godine samo brojke“, a ja sam očigledno ostala duhom mlada. Genetika se pobrinula za mladolik izgled. Posebno me veseli kad kažu da sam im inspiracija, da se žele odijevati kao ja, kad odrastu izgledati kao ja i sl.

Trenutačno brojite 93.7 tisuća pratitelja. Koja je tajna vašeg uspjeha?

Da, a još malo brojim do 100K. Osim svega gore navedenog (autentičnosti, ljubavi prema tome što radite i kreirate), jako je važan kontinuitet. Prema mom iskustvu, idealno je objavljivati redovno (svaki ili barem svaki drugi dan); naravno to iziskuje jako puno posla. Važna je i kvaliteta sadržaja – od toga kako je snimljeno (dobro svjetlo, kamera ili kvalitetan mobitel, dobra montaža…) do sadržaja kojim morate dati neku vrijednost. Važno je dati dosta „sebe“ (pokazati osjećaje – ne samo kad je sve dobro nego i kad ste ranjivi).

Na taj način dobit ćete vjerne pratitelje, zajednicu s kojom morate održavati kontakt i komunicirati. To je ključno jer tu ste zbog njih. Na TikToku vaš sadržaj može (bez obzira na broj pratitelja) često otići viralno no nije toliko bitno što vam tu i tamo neki video dosegne milijunski doseg (osim što ćete dobiti možda nove pratitelje). Ono što je bitno su vaši pratitelji.

Budući da spadate u stariju generaciju influencera, jeste se ispočetka bojali kako ćete biti prihvaćeni na TikToku?

Ne bih rekla da sam se bojala, više sam bila znatiželjna. No ja sam osoba koja voli izlaziti iz confort zone i raditi stvari koje „nisu primjerene za svoju dob“. Ha-ha-ha … šalim se, naravno. Ako se i dogodi neki hejt (a naravno uvijek ga ima), ja to okrenem u svoju korist. A moji me pratitelji uvelike podrže i brane u komentarima (ha-ha).

TikTok je ispočetka možda i bio platforma za mlađe no vrlo brzo i ostale generacije shvatile su koliko je zabavno tamo. Dobna struktura korisnika TikToka jako se promijenila. I sama kvaliteta sadržaja na TikToku izuzetno je napredovala. Na početku se uglavnom plesalo i zabavljalo, a danas je TikTok novi google. Sve što želite znati, naći ćete na Tiku Toku. Kada „personalizirate sadržaj“ (lajkovima i praćenjem onoga što vas zanima), skoro da vam ne treba drugi izvor informacija. Tamo imate sve.

Kad kreirate sadržaj, ako ga idete prilagođavati publici „da biste se svidjeli“, to se vrlo brzo prepozna.

Osjećate li ponekad pritisak da morate neprestano stvarati i pratiti najnovije trendove kako biste konkurirali mlađim kreatorima na TikToku?

Svi mi koji smo prisutni na društvenim mrežama (jer nam je to između ostaloga i posao) imamo taj pritisak. No nije li tako u svakom poslu? Trendovi se moraju pratiti jer tako ostaješ „In“. Ali to vam je kao cjeloživotna edukacija. Stalno moraš učiti i ići u korak s vremenom i trendovima, bez obzira kojim se poslom bavite. To je ključ uspjeha i ključ „kako što duže ostati mlad“.

Kakav feedback dobivate? Tko su općenito vaši pratitelji na toj društvenoj mreži?

Feedback je odličan. Moji pratitelji su zaista iz različitih dobnih skupina. Od osnovnoškolaca do njihovih roditelja. Vrlo često mi prilaze žene i kažu mi kako me prate jer su išle provjeriti koga njihovi klinci prate, svidio im se moj sadržaj i sad me prate. Praktički ne mogu izaći iz kuće u grad, a da ne naiđem na nekoga tko mi kaže da me prati i da mu se jako sviđa moj sadržaj. To me uvijek najviše obraduje.

image
PRIVATNI ALBUM

Je li vam popularnost na toj društvenoj mreži unaprijedila karijeru? Dobivate li više poslovnih ponuda otkad ste tamo?

Apsolutno. Klijenti su i sami prepoznali moć i nagli rast TikToka. Počeli su tamo kreirati sadržaj, ili sami i/ili preko influensera. Jako često koriste kombinaciju Instagrama i TikToka. A traženi su i content kreatori.

Što biste savjetovali nekome tko poput vas razmišlja posvetiti se TikToku? Na koje “zamke” trebaju pripaziti?

Ne bih to nazvala zamke. Treba zaista voljeti kreirati sadržaj. To je preduvjet. Jer jedino ako to voliš, spreman si jako puno vremena (a toliko je potrebno) posvetiti istom. Autentičnost, kreativnost, upornost i strpljivost. Kad sam ja počela na TikToku, znači u vrijeme lockdowna, imala sam par stotina pratitelja. Danas ih imam skoro 100 tisuća, pa sad vi izračunajte koliko je trebalo vremena da se dođe do toga.

image
PRIVATNI ALBUM
Linker
19. travanj 2024 04:09