Putovanje

Sportska oaza usred pustinje: Hrvatski kanuist u pustinji je skoro kupio devu, a od hrane ga je oduševio humus

Matija Marinić preko zime se za Olimpijske igre pripremao u emiratu Abu Dhabi, u gradu s najvećim umjetnim brzacima na svijetu, a oduševile su ga i stare tvrđave, brojni parkovi i planina Jebel Hafeet, s koje se pruža veličanstven pogled.

U Al Ain, grad na rubu pustinje Rub al Khali, jedne od najvećih na svijetu, koju zbog toga nazivaju i Prazni prostor, došli smo preko Dubaija. Kajakaš Ren Korpes, trener Stjepan Perestegi i ja u Al Ainu smo započeli ovogodišnji ciklus priprema za Olimpijske igre.

Preko zime, naime, ne možemo trenirati u Hrvatskoj, jer je previše hladno, pa odlazimo u toplije krajeve. Ranijih godina u to smo doba godine išli u Australiju i u Afriku, ove smo godine razmišljali i o Réunionu, otoku u Indijskom oceanu, ali smo se na kraju zbog boljih uvjeta odlučili za Al Ain, gdje postoje odlični umjetni brzaci u adrenalinskom parku Wadi Adventure.

Pod zaštitom UNESCO-a

Do Al Aina smo iz Dubaija došli autocestom dugom 150 kilometara koja je u potpunosti osvijetljena, a uz njene rubove zasađena su stabla koja je štite od nanosa pijeska. Al Ain je dio emirata Abu Dhabi. Grad je naseljen već četiri tisuće godina, a danas su njegove oaze, kulturna i arheološka nalazišta pod zaštitom UNESCO-a.

Čitajte i: Maja Grgić okusila je čari Maldiva: Zaljubila se u bijeli pijesak, egzotičnu kuhinju i tropske životinje

Vijugava cesta vodi do 1200 metara visokog vrha Jebel Hafeeta, koji se uzdiže iznad Al Aina.
FOTOGRAFIJE: UNSPLASH

Odsjeli smo u Green Mubazzarah Chalets, turističkom naselju s vilama u podnožju planine Jebel Hafeet i u neposrednoj blizini kompleksa Wadi Adventure, pa tako nismo gubili vrijeme za odlazak na treninge.

U obližnjem arheološkom parku Hili može se doživjeti najstarija povijest grada - ona iz brončanog i željeznog doba. Nalazište obuhvaća naselje i grobnice, a vrijedni arheološki nalazi poput oružja i posuda izloženi su u Nacionalnom muzeju Al Aina, najstarijem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Muzej je smješten u tvrđavi šeika Zayeda bin Sultana Al Nahyana, utemeljitelja Ujedinjenih Arapskih Emirata. Vrijedi posjetiti i utvrdu Qasr Al Muwaiji u kojoj je rođen.

S vrha Jebel Hafeeta pruža se pogled na Al Ain.
PRIVATNI ALBUM

U tvrđavi Al Jahili razgledali smo izložbu crno-bijelih fotografija o životu beduina u prvoj polovini prošloga stoljeća, u doba prije velikog crpljenja nafte. Njihov nomadski život bio je iznimno surov. Jedna od poveznica grada s minulim stoljećima je velika tržnica devama na koju dolaze i prodavači iz okolnih zemalja.

Čitajte i: Avantura po Ekvadoru: Penjanje kroz blato, snijeg i kišu isplatilo se zbog impresivnih pogleda

Skoro sam kupio devu

Na tržnicu sam stigao ujutro jer je tada najživlja. Uz deve, tamo se prodaju koze i ovce te stočna hrana. Dvojica Pakistanaca pokazala su mi svoje deve, među kojima je bila i jedna mala crna, stara samo dva tjedna. Pokušali su mi je prodati, a kad su vidjeli da ne namjeravam s devom otići kući, na kraju su tražili nešto novca zato što su mi ih pokazali.

Deve su nekada bile glavno prijevozno sredstvo, a danas ulicama Al Aina kruže mnogi luksuzni automobili, čiji vlasnici žive u prekrasnim vilama - iako ima i ljudi koji žive skromnije.

Za razliku od Dubaija i Abu Dhabija, koji kao da se natječu koji će imati više nebodere, u Al Ainu zgrade smiju imati najviše osam katova i upravo se po tome ovaj grad najviše razlikuje od njih.

Šiš kebab od janjetine i junetine.
PRIVATNI ALBUM

U Al Ainu su trgovački centri veličinom slični našima u Zagrebu. Hrana je jeftinija nego kod nas, meso i riba su izvrsni, no voće i povrće, vjerojatno zbog surove klime, nema okus na koji smo navikli. U šest tjedana koliko smo proveli u Al Ainu nekoliko smo se puta počastili izlaskom u restoran. Tada bih najčešće naručivao iznimno ukusan hummus te šiš kebab od janjetine i junetine.

Čitajte i: Voditeljica s kćerkicom u Zanzibaru! Predivno prirodno bogatstvo i razarajuće siromaštvo na svakom koraku

Svi traže spas ispod krošnji

Mnogi stanovnici Al Aina vikende, koji tamo padaju petkom i subotom, provode u parkovima. U njima je zbog hladovine ispod bujnog zelenila temperatura niža za nekoliko stupnjeva, što osjetite čim kročite u njih. Na ulazima zbog pandemije stoje zaštitari i mjere temperaturu te paze da se poštuju druge epidemiološke mjere.

Građani uživaju u šetnji, pjesmi i roštiljanju. Ostatak tjedna u njima je mirno i tiho. Između palmi lete raznovrsne ptice i čuje se njihov pjev. Al Ain zbog tih velikih zelenih površina nazivaju i “Grad vrtova”.

Jedna od najvećih travnatih površina u Al Ainu stadion je nogometnog kluba. Bio sam tamo kada je FC Al Ain trenirao naš izbornik Zlatko Dalić i srčano sam navijao za njegovu pobjedu. Na planini Jebel Hafeet mogu se jahati deve te voziti bicikl ili buggy.

Buggyji za vožnju po pustinji.
PRIVATNI ALBUM

Kretati se pustinjom vrlo je izazovno

Penjući se na jedan greben doživio sam neugodnu situaciju kad su iz neke rupe u stijeni izjurile koze i podigle prašinu - a ja pomislio da prema meni jure opasnije životinje.

Hodati pustinjom osunčanom stranom dine gotovo je neizdrživo jer je pijesak previše vruć, dok je na sjenovitoj strani puno ugodnije. No, noge svejedno propadaju u pijesak i nije lako hodati pa sam mogao zamisliti koliko je nekad bio težak život stanovnicima pustinje.

Zagrebački kanuist u pustinji poslije treninga.
PRIVATNI ALBUM

Mi smo za trening imali odlične uvjete jer Wadi Adventure ima najveće umjetno izgrađene staze za rafting na svijetu. S nama su trenirali Slovenci, Talijani i Rusi i svi smo davali sve od sebe pa se čini da će i naš slalom na divljim vodama u Tokiju do zadnjeg trena biti neizvjestan.

VALUTA

Službena je valuta dirham, koji se označava s DH ili Dhs i ima 100 filsa. Za tisuću kuna dobije se malo više od 580 dirhama.

KLIMA

Ljeta su vruća i suha, temperature dosežu 45 Celzijevih stupnjeva, a zime su tople. Padalina je malo tijekom cijele godine pa problem povremeno predstavljaju pješčane oluje.

Grobnice iz doba 2500 godina prije Krista.

CIJENE VODE I BENZINA

Voda u bocama jeftinija je nego u Zagrebu, kao i benzin - litra je oko 3,5 kuna.

NASELJENOST

Al Ain s okolnim naseljima ima oko 600 tisuća stanovnika i drugi je po veličini grad u emiratu Abu Dhabi te četvrti u Ujedinjenim Arapskim Emiratima - poslije Dubaija, Abu Dhabija i Sharjaha.