WALTER ZERLA / ImageSource / Pro
u novim uvjetima

Atena kroz oči Iris Cekuš: Fina hrana, dobra organizacija i veličanstven pogled s Akropole

Manekenka i TV voditeljica Iris Cekuš dobila je povijesnu priliku vidjeti i doživjeti grčku metropolu bez turista, obaviti besplatan test na Covid-19 i unatoč pandemiji - uživati u konobama s autohtonim delicijama, u shoppingu na tržnici i kupanju u kristalno čistom Egejskom moru.

U Grčkoj nisam bila već godinama pa me poziv na snimanje reklamne kampanje za njihov kozmetički brend Apivita beskrajno obradovao. No u srpnju je zbog porasta broja oboljelih od korone uveden novi protokol - dva dana prije planiranog ulaska u Grčku treba ispuniti online formular, a na dan putovanja dobijete QR kod na temelju kojeg, kad sletite na atenski aerodrom, nadležna osoba odlučuje idete li na “nasumično testiranje”.

Athens, Greece - March 17, 2020: A young man is doing a graffiti inspired by the measures against coronavirus (COVID-19) at the terrace of a block of flats in Vouliagmeni street,Image: 508348008, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: VASILIS VERVERIDIS / Alamy / Alamy / Profimedia
VASILIS VERVERIDIS / Alamy / Ala
Pandemija je atenskim grafiterima dala inspiraciju za nove motive.

Nakon leta pod maskama i uz propisanu udaljenost - preko Beča, a ne uobičajeno preko Beograda - nije bilo nikakve šanse da me ne testiraju jer dolazim iz zemlje u kojoj je Covid-19 u uzlaznoj putanji.

Na atenskom aerodromu sve je odlično organizirano: postavljeno je deset boksova u kojima se uzimaju brisevi, i sve je gotovo u tren oka, a na izlasku vas upozore da morate biti dostupni 24 sata, koliko je potrebno za rezultate testa.

Pogled na cijeli grad

Vozač agencije odvezao me do hotela na Aveniji Kifisias, jednoj od najdužih atenskih ulica. Na 21. katu hotela su restoran i bazen, odakle se pruža pogled na cijeli grad, koji je spoj prošlosti i modernog doba, od starih građevina i tržnica do suvremenih zdanja i avenija.

Image: 40313727, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Angelo Cavalli / robertharding / Profimedia
Angelo Cavalli / robertharding /
Smjena straže ispred Parlamenta u Ateni.

Grci su iznimno ljubazni i gostoljubivi, simpatični i dragi, trude se sve pokazati i objasniti pa je boravak u toj zemlji uvijek ugodan. Inače, još na aerodromu instalirala sam Beat aplikaciju, njihovu verziju Uber ili Bolt taksija, jer je to najpraktičniji način za kretanje gradom. U Zagrebu sam se opskrbila jednokratnim maskama koje sam nosila u svim zatvorenim prostorima, što je obavezno.

Ukusan tradicionalni ručak

Prvo što sam obišla bio je trg Monastiraki, jedna od najposjećenijih turističkih atrakcija, s kojeg se vidi Akropola, kompleks antičkih građevina na visokoj ravnoj stijeni, odnosno brdu usred Atene, te najpoznatiji hram, Partenon.

Profimedia
Trg Monastiraki s kojeg se vidi Partenon.

U tipičnoj grčkoj konobi na trgu jela sam tradicionalni ručak - grčku salatu i dolmade, jelo slično našoj sarmi koje se radi od listova vinove loze punjenih mesom ili rižom, s dosta začina. Izvrstan ručak i litru vode platila sam nešto manje od 12 eura.

Privatni album
Dućan s ručno rađenim grčkim sandalama na atenskoj tržnici kod trga Monastiraki.

Kalorije iz obilnih porcija trebalo je potrošiti pa sam se uputila do tržnice, gdje se prodaju suveniri - ručno rađene kožnate sandale, odjeća, nakit... Cjenkanje je obavezno, a tu možete provesti sate. Nisam odoljela sandalama, a ima ih najrazličitijih modela - sebi sam kupila zlatne gladijatorice, kćeri zlatne sandale s krilima, sestri natikače, a svake sam platila 20 eura. Sebi sam kupila još narukvicu za gležanj, koja je stajala 15 eura i lanenu košulju za 20 eura.

Fascinantan pogled s Akropole

Nakon shoppinga sjela sam na kavu i, premda skeptična, naručila sam “freddo espresso”, koji Grci piju ljeti. I nisam požalila. To je espresso kakav inače pijem, bez šećera i mlijeka, samo s ledom i jako je fin. Uz bocu vode od pola litre račun je bio 2,5 eura. Kasno poslijepodne najbolje je vrijeme za uspon do Akropole jer je svjetlo tada najljepše, a trebalo mi je desetak minuta hoda - bila je to jedinstvena prilika da razgledam tu povijesnu znamenitost jer nije bilo gužve kao u uobičajenoj turističkoj sezoni. Inače se čeka po dva sata za ulazak.

Privatni album
Pogled s Partenona na teatar Herodes iz 2. stoljeća.

Prošla sam Akropolu uzduž i poprijeko, snimala je iz milijun kuteva i zamolila nekoliko turista da me fotografiraju za uspomenu. Pogled na krovove atenskih kuća s Akropole poseban je doživljaj, u tim bojama i prelamanju svjetlosti izgubite pojam o vremenu. Ako planirate posjet Ateni, to nemojte propustiti. S Akropole sam odšetala i na susjedno brdo s kojeg je pogled jednako fascinantan.

Prekrasne pješčane plaže

U međuvremenu su mi javili da je rezultat testa negativan. To je značilo da s ekipom uskoro napuštam Atenu i krećem - najprije u Thessaloniki, a potom sat i pol vožnje do konačnog odredišta, gradića Karydija s prekrasnim pješčanim plažama i kristalno čistim morem.

Privatni album
Snimanje reklame na plaži Karydi u istoimenom turističkom mjestu na Egejskom moru.

Image: 267741911, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Milan Gonda / Alamy / Alamy / Profimedia
Milan Gonda / Alamy / Alamy / Pr
Glavna shopping ulica u elitnoj atenskoj četvrti Kolonaki...

Šminkerica, djevojčica koja mi u reklami glumi kćer, njezini roditelji i ja imali smo let sutradan, pa sam ustala rano da do polaska na aerodrom još uživam u čarobnoj Ateni. Otišla sam na poznati trg Kolonaki, mondeno gradsko mjesto. U toj su četvrti luksuzni hoteli, barovi i dizajnerski dućani. Za ručak sam si opet priuštila grčku salatu, a freddo espresso u poznatom kafiću Da Capo.

Image: 40197135, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Robert Harding Productions / robertharding / Profimedia
Robert Harding Productions / rob
...u kojoj se nalaze najbolji kafići i restorani.

Cijena kave ovisi o tome sjedite li za stolom ili ju nosite van. U baru je samoposlužni servis pa me sve to - kao i cijela četvrt - podsjetilo na milanske barove i dućane. I cijena kave dok ju pijuckaš za stolom je gotovo kao u Milanu - 3,5 eura.

Povoljne cijene

Thessaloniki, u koji smo stigli nakon 55 minuta leta, vidjela sam samo iz automobila, na putu do Karydija gdje smo snimali. U tom gradiću su manji hoteli i mnogo privatnih apartmana, a nas su smjestili u hotel vrlo blizu plaže. Jela u konobi na plaži su bila izvrsna, a cijene povoljne: srdele na gradelama, 10 komada za osam eura, dolmade s umakom tzatziki - pet komada za šest eura, grčka lignja, koju je jedva pojelo nas troje, stoji nešto manje od 30 eura, grčka salata šest eura, a janjeći kotleti s pekarskim krumpirom devet.

Privatni album
Srdele s gradela, tipično grčko jelo koje se nudi u svakoj konobi.

Ako tražite limunadu, donesu cijeli limun, koji inače poslužuju uz svako jelo, i običnu vodu u boci, a naplate samo vodu. Divila sam se pješčanim plažama i moru, koje je toplije od našeg. A većina me Grka pitala kako je u Hrvatskoj jer žele doći na naš Jadran, već ovo ljeto.

Dobro je znati

Covid-19

Grčki turoperatori iz sata u sat prate razvoj pandemije pa se svako malo otkazuju letovi iz zemalja u kojima broj oboljelih raste, a putnici iz rizičnih zemalja testiraju se odmah nakon slijetanja. U cijeloj zemlji obavezne su maske - u svim zatvorenim prostorima, od trgovina do restorana i akfića, ali i na tržnicama. Sredstva za dezinficiranje ruku su također posvuda, na ulazu u bilo koji prostor.

Međunarodni filmski festival

Uz sve mjere opreza, ipak će se na otoku Castellorizo od 23. do 30. kolovoza održati Međunarodni filmski festival Beyond Borders - na kojem će biti prikazane 'Pouke o čovječnosti' redatelja Branka Ištvančića, film nastao prema istoimenoj knjizi hrvatskog psihijatra, prof. dr. sc. Veljka Đorđevića.

Čitajte i:

Moderna kulturna baština: Savršen bijeg od stvarnosti nalazi se u Šibeniku, oduševljava na prvi pogled

Zeleni kamperski duh: Upoznajte luksuzni eko kamping resorta u samom srcu Dalmacije

Biciklom po Hrvatskoj - Upoznajmo zemlju na dva kotača i vlastiti pogon!

Hod po oblacima na Biokovu: Nova šetnica jedinstvena je u Hrvatskoj, ali i Europi

Split nikad nije bio bliže: Genijalna inicijativa studenata, žele omogućiti ljetovanje svojim kolegama