Kultura

Sjajne vijesti! Najveća međunarodna plesna predstava uskoro stiže u Zagreb

Predstavu u režiji Saše Božića i Simone Augherlony možete premijerno gledati 10. lipnja u Zagrebačkom plesnom centru.

Predstava Agenda novi je plesni projekt u režiji Saše Božića i renomiranog švicarskog umjetnika Simone Aughterlony koji će premijerno biti predstavljen 10. lipnja u Zagrebačkom plesnom centru te ujedno 12. lipnja u sklopu otvaranja 40. izdanja Tjedna suvremenog plesa. Agenda je najveća međunarodna plesna predstava kazališne skupine de facto, a rezultat je suradnje niza plesnih umjetnika i umjetnica iz Belgije, Njemačke, Švicarske, Engleske i Hrvatske.

Predstava Agenda dotiče trenutak suvremenosti u kojem se impuls za remiksiranjem, preuređivanjem i preraspodjelom medija, kao i analogna želja za snimanjem i trganjem i montažom prizora, susreću s metodama koje njeguju lakoću i beskrajnu dostupnost. Predstava proizlazi iz opsežnog istraživanja pojma "stranca" i mnoštva artikulacija unutar pojmova i afekata neobičnosti, različitosti i drugosti, no ovaj puta kroz prizmu umjetnosti kolažiranja.

image
Neven Petrović

Koncept i režiju potpisuju Simone Aughterlony i Saša Božić, u suradnji s izvođačima - Katarinom Barešić, Borisom Barukčićem, Ivanom Bojanić, Dorom Brkarić, Viktoriom Bubalo, Margaretom Firinger, Nicom Lloydom, Šimunom Stankovom, Melissom Valette te Thomasom Vantuycomom. Za kostimografiju je zadužena Marita Ćopo, scenografiju Igor Ruf, za oblikovanje svjetla Joseph Wegmann, a glazbu Nikola Krgovič. Producentica je Iva Klemenčić, a fotograf Neven Petrović.

image
Neven Petrović

O predstavi

Mediji modernističkog šoka par excellence, kolaž, vraća se uskoro. Rođen usred strašnih političkih okolnosti, slika terora i beskrajnog rata, čini se da kolaž jaše na valu političke korupcije, bombi i osobnog gubitka kako bi se ponovno pojavio kao legitiman suvremeni jezik izvedbenih umjetnosti. Imajući to na umu, od izvođača se traži da preispitaju osjećaj pripadnosti i podrijetla koji još nije zasićen institucionalnim strukturama i kulturnim anegdotama. Svaki izvođač u Agendi razvija poseban jezik koji proizlazi iz vlastitih interesa i usmjerava njihov izvedbeni materijal i preokupacije. Te “agende” ili “preokupacije” umjesto da predstavljaju (stereo)tipove, djeluju kao orijentacije žudnje i proizvode specifične impulse koji se ponavljaju i koji nude okvir utjelovljenju žudnji i njezinim interakcijama.

Linker
24. travanj 2024 19:40