Jedan od najmanjih oldtimera na hrvatskim cestama je Topolino - popularni talijanski “mali miš”, kako su taj model dug samo tri metra i širok 120 centimetara nazvali kad je 1936. godine prošlog stoljeća proizveden u Fiatu. Splitski primjerak Topolina, što je danas na talijanskom drugi naziv za Disneyjev crtani lik Mickeyja Mousea, star je 66 godina, a njegov vlasnik je poznati čokolatijer Marinko Biškić.

- Kupio sam ga početkom ove godine u Padovi. Koliko znam, u cijeloj Hrvatskoj ih ima samo dva-tri - kaže 57-godišnji Splićanin, čiji je Topolino jedinstven. Kao pasionirani glazbenik, koji već godinama u svojem pogonu “Nadalina” u Solinu “kuha” i slatke singlice, čokoladne gramofonske ploče, Biškić je u svojeg limenog ljubimca ugradio - gramofon.

- I to je jedini luksuz u autu. Ništa drugo nisam dirao jer mi odgovara baš ovako skroman kakav jest - ističe svestrani proizvođač čokoladnih delicija, koji je u mladosti svirao s Nenom Belanom, a danas nastupa sa svojim bendom Fon Biskich&Narodno blago. Fiatov Topolino, inače preteča modela 600, legendarnog “fiće”, nastao je kao odgovor na veliku gospodarsku krizu uoči Drugog svjetskog rata. Mini auto proizvodio se do polovine pedesetih, no u Italiji je i danas veoma tražen, pogotovo za gradsku vožnju.

- On je savršen za dnevne potrebe u mediteranskim gradovima, poput Splita, gdje se treba uvlačiti u kale i uske uličice. U Italiji ga često možete vidjeti – objašnjava Marinko Biškić. Njegov model je dvosjed kabriolet, a maksimalno može “potegnuti” 80 kilometara na sat. U proteklih desetak mjeseci još ga nijednom nije izdao premda ga vozi svaki dan. Doduše, pravi test očekuje ga početkom prosinca, kad njime planira ići na sajam čokolade u Opatiji, gdje će taj višestruko nagrađivani proizvođač omiljenog slatkog grijeha predstaviti novi brend, “Free”, - gotovo stopostotno čokoladno zadovoljstvo.

- Iz Padove do Splita Topolino sam transportirao. Ipak je to 600-tinjak kilometara. No auto je u odličnom stanju, a i sam mogu popraviti neki manji kvar. Tko ima oldtimera, morao bi poznavati osnovnu mehaniku - savjetuje Biškić, koji je uvijek vozio “stare” modele: počeo je s Volgom, jednim od najvećih auta nastalih u bivšem Sovjetskom Savezu, a godinama je imao Škodu 1000 MB, prvu limuzinu izrađenu u češkoj tvornici, funkcionalan i izdržljiv, ali i nestabilan auto zvan “tisuću malih briga”. Topolinom se, pak, nagradio za trideseti rođendan svoje tvrtke, koja veliku obljetnicu slavi iduće godine.

- Dugo sam ga priželjkivao pa kad sam na Internetu pronašao ovaj u boji čokolade, nisam ni trenutka dvojio - veli Biškić, koji jedva čeka proljeće da svoj autić pokaže ljubiteljima oldtimera na njihovim tradicionalnim okupljanjima po Hrvatskoj. Otkako je nabavio Topolina, Marinko Biškić gotovo da više ne sjeda za volan obiteljske Chevrolet Captive, ona mu služi samo za poslovna putovanja.

- Supruga ima osamnaest godina stari Renault Twingo, i ne bi ga mijenjala ni za koji drugi auto, tako da još nije isprobala moj Topolino. Potpuno je razumijem jer ovaj auto traži “mušku ruku”: nema servo volan, a kočnice su triput tvrđe od modernih - smije se Biškić, dodajući da je on zato u Topolinu našao idealnog partnera na cesti. S tim se slažu i svi oko njega te ga zadirkuju da mu njegov ušminkani stari autić savršeno pristaje - uz retro brkove.