‘Djela, ne riječi’

Marija Franić: "Važno je stajati iza svojih riječi, pokazati da želimo pozitivno utjecati"

Tvrtka Kaufland, koja u Hrvatskoj posluje više od dva desetljeća, osim na bogatu i raznovrsnu ponudu, veliki naglasak stavlja na održivost, a prema riječima voditeljice Korporativnih komunikacija Marije Franić, u njihovom su fokusu odgovornost prema okolišu, zdravlju djece i hrvatskim proizvođačima.

U posljednjih nekoliko godina održivost je postala imperativ u kompanijama, a tvrtke poput Kauflanda, koja u Hrvatskoj posluje više od 20 godina, prepoznale su svoju odgovornost prema okolišu i društvu. Kaufland je već dugo poznat po svojim naporima za smanjenje utjecaja na okoliš i poticanju društvene odgovornosti. Na pitanja kako točno primjenjuju ove vrijednosti u praksi unutar svog lanca opskrbe i poslovanja u trgovinama te na koji način doprinose očuvanju okoliša, potiču lokalnu zajednicu i podržavaju pravednu trgovinu odgovara Marija Franić, voditeljica Korporativnih komunikacija tvrtke Kaufland Hrvatska k.d. - kojoj su održivost i odgovornost postali neizostavan dio poslovne strategije.

Na koji način Kaufland Hrvatska k.d. provodi održivo poslovanje?

- Održivo poslovanje duboko je utkano u poslovanje Kauflanda, i to još od samih početaka u Hrvatskoj. U 2016. smo pobliže definirali nacionalnu strategiju za održivo i društveno odgovorno poslovanje te odredili da ćemo se fokusirati na unaprjeđenje zdravlja djece i zaštitu okoliša i klime. Kao jedan od najvećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj koji je dio Grupe Schwarz, lidera u Europi, svjesni smo svoje odgovornosti i utjecaja, osobito na lokalne zajednice u Hrvatskoj. Jako nam je važna dobra suradnja s domaćim proizvođačima i podrška lokalnim zajednicama u kojima poslujemo, primjerice donacijama domovima zdravlja za poboljšanje kvalitete zdravstvene skrbi djece. Naš moto je “Djela, ne riječi” i vjerujemo da se to i vidi u svim našim projektima u kojima se trudimo biti što konkretniji. Stvorili smo brojne projekte kojima pozitivno utječemo na lokalnu zajednicu, a jedan od najstarijih i sada već najpoznatijih je svakako “Kaufland škola voća i povrća” u sklopu kojeg već sedam godina osnovnoškolskoj djeci svakog tjedna doniramo svježe voće i povrće kako bi imali mogućnost unijeti dodatni zdravi obrok. Godišnje je projektom obuhvaćeno oko 20.000 djece, a dosad smo donirali više od 700 tona svježeg voća i povrća i ponosni smo na to. Osim toga, jako se zalažemo za smanjenje količine bačene hrane. Iako znamo da većina food wastea zapravo nastaje u kućanstvima, kao odgovoran trgovački lanac uveli smo nove procese kojima možemo smanjiti količine bačene hrane u našim trgovinama. Tako većina naših trgovina registriranim posrednicima donira voće, povrće i pekarske proizvode koji se nisu prodali do kraja dana, kao i proizvode pred istekom roka trajanja, a sve kako bismo, primjerice, omogućili dodatne obroke u pučkim kuhinjama. Kaufland je 2022. došao do rekordnih brojki što se lokalnih donacija tiče: donirano je čak 322.175 kg voća i povrća te 224.939 komada pekarskih proizvoda. Još jedan zanimljiv projekt je svakako i “Posidonia Oceanica” - u Hrvatskoj bolje poznata kao morska trava. Kako bismo pridonijeli smanjenju negativnog utjecaja sidrenja na livade posidonije, u suradnji s Javnom ustanovom Nacionalni park Kornati postavili smo deset ekološki prihvatljivih bova za sidrenje. Taj je sidreni sustav postavljen u lipnju 2022. godine između otočića Ravni i Kameni Žakan s ciljem sprječavanja divljeg sidrenja, to jest ugrožavanja livade posidonije koja se nalazi na morskom dnu unutar ovog zaštićenog područja. U 2023. postavili smo još deset takvih bova. Ovo su samo neki primjeri našeg održivog poslovanja koje zaista živimo, i to u većini naših poslovnih područja - od trgovina, preko Logističko-distributivnog centra sve do centrale - imamo zaista mnoge primjere, a detalje svakako možete pronaći u našem izvještaju o održivosti na www.kaufland.hr/izvjestaj.

image

"Drago mi je što u Kauflandu baš mogu živjeti to što mislim da je zaista potrebno u Hrvatskoj - od poboljšanja zdravlja djece, primjerice donacija voća i povrća, do utjecaja na klimu i okoliš", kaže Marija Franić

BILJANA BLIVAJS CROPIX

Jeste li zadovoljni postignutim?

- Itekako. Naime, tek je u prosincu 2016. stvoren Odjel korporativnih komunikacija i kada se osvrnem na sve što smo postigli u tom kratkom razdoblju, ponosna sam na cijeli tim jer bez njihovog angažmana, kreativnih inputa i truda, ne bismo danas bili tu gdje jesmo. Osim toga, u strukturi smo direktno podređeni predsjedniku Uprave koji prepoznaje važnost ovih tema, velika nam je podrška i motivira nas da razvijamo nove ideje i projekte.

Imate li plan za smanjenje upotrebe plastike i ambalaže koja nije održiva?

- Mi smo prvi trgovački lanac koji je još početkom 2020. godine potpuno ukinuo jednokratne plastične vrećice na blagajnama, čime se godišnje uštedi oko 340 tona plastike. Izbacili smo tada iz asortimana dodatno i plastične predmete za jednokratnu uporabu, poput plastičnog posuđa, plastičnih štapića za uši, slamki za piće i sl. te su ti proizvodi zamijenjeni održivim alternativama. Osim toga, razvijena je i globalna strategija Grupe Schwarz REset Plastic unutar koje se kontinuirano provode projekti čiji je cilj čišći okoliš s naglaskom na smanjenje plastike, a cilj Grupe Schwarz je smanjiti udio plastike u ambalažama vlastitih brendova do 2025. za 30 posto te do 2027. za 35 posto.

U našem katalogu kupci, primjerice, mogu pronaći oznake poput "savjesno pakirano" za proizvode čije je pakiranje stvoreno od granulata starog materijala

Educirate li svoje kupce o održivim opcijama i potrošnji?

- Svakako. U našem katalogu kupci, primjerice, mogu pronaći oznake poput “savjesno pakirano” za proizvode čije je pakiranje stvoreno od granulata starog materijala ili “štedimo vodu” (u proizvodnji), “receptura bez mikroplastike” i sl. Na našim društvenim mrežama i web stranici također redovito informiramo kupce o održivim opcijama te kreiramo kampanje kojima želimo podići svijest o održivosti, primjerice Food Waste kampanju “Reci neću hrani u smeću” u sklopu koje smo na našim društvenim mrežama dijelili savjete o tome kako najbolje iskoristiti namirnice koje su pred krajem roka trajanja.

Kako vaša kompanija smanjuje svoj ekološki otisak u lancu nabave i proizvodnje?

- Generalno se trudimo u svim poslovnim područjima djelovati održivo i savjesno. Kao primjer navest ću jedan projekt iz našeg Logističko-distributivnog centra. Naime, trenutno uz pomoć naših ugovornih prijevoznika, nakon što se proizvodi iz našeg Logističko-distributivnog centra dostave u određenu trgovinu, kamion se upućuje na utovar kod najbližeg dobavljača gdje preuzima robu od dobavljača i dovozi je na naše centralno skladište. Tako dopremamo robu 35 naših dobavljača. Ugovornim prijevoznicima omogućujemo povratne vožnje te tako smanjujemo transportni trošak, a dobavljaču jamčimo najpovoljniju cijenu prijevoza jer vozimo u oba smjera, bez praznih kilometara. Anuliranjem praznih kilometara smanjili smo godišnju emisiju CO2 za okvirno 50 tona.

Koje korake poduzimate kako biste smanjili količinu otpada od hrane u vašem poslovanju?

- U Kauflandu se protiv bacanja namirnica borimo već pri samom naručivanju prehrambenih proizvoda. Prije narudžbe provjeravaju se količine pojedinog proizvoda koje poslovnicama trebaju kako bi naručene količine odgovarale potrebama kupaca te kako bi se što manje hrane na kraju dana bacilo. Ono što se svejedno do kraja dana ne proda, donira se, i to već godinama u gotovo svim našim trgovinama pomoću registriranih posrednika. Kako bismo dodatno pozitivno utjecali na svijest naših kupaca, 2021. pokrenuta je velika informativna kampanja “Reci neću hrani u smeću” u sklopu koje smo kupcima dali savjete o tome kako adekvatno planirati količine kupljenih namirinica i kako iskoristiti namirnice koje su pred istekom roka trajanja. Atraktivnom marketinškom kampanjom cilj je bio skrenuti interes građana na ovaj veliki problem, istovremeno ih informirajući o svim mjerama koje Kaufland već provodi kako bi utjecao na smanjenje otpada od hrane.

Izuzetno nam je važna poštena poslovna praksa i transparenetnost te se zalažemo za dobre radne i životne uvjete, ljudska prava i ekološki prihvatljivo ponašanje

Planirate li povećati upotrebu obnovljivih izvora energije?

- Kaufland je još 2021. u suradnji s HEP Opskrbom prešao na zelenu energiju i postao vlasnik jedinstvene oznake ZelEn - prijatelj prirode. To nam je bio izuzetno važan korak za smanjenje emisije CO2, a osim toga, na nekim lokacijama imamo i solarne elektrane pomoću kojih dobijemo čak 20 - 30 posto energije koja je potrebna za rad poslovnice.

Koliko su vam važna pitanja fer trgovine i društvene odgovornosti prema zaposlenicima u vašem lancu nabave?

- Svjesni smo toga da kao jedan od vodećih trgovačkih lanaca imamo jako veliku odgovornost, osobito kad je riječ o sirovinama za naše proizvode i podrijetlu. Izuzetno nam je važna poštena poslovna praksa i transparentnost te se zalažemo za dobre radne i životne uvjete, ljudska prava i ekološki prihvatljivo ponašanje. Osim toga, imamo Kodeks ponašanja (Code of Conduct) kojim se svi naši dobavljači obvezuju da će pošteno postupati sa svojim zaposlenicima: poštuju se nacionalni zakoni, regulirano je radno vrijeme, uručuju se ugovori o radu, zajamčena je zaštita na radu i zaštita zdravlja, a pazi se i na zaštitu okoliša te suzbijanje diskriminacije, prisilnog rada, dječjeg rada i korupcije.

image

"Stvorili smo brojne projekte kojima pozitivno utječemo na lokalnu zajednicu", kaže Marija Franić

BILJANA BLIVAJS CROPIX

Zašto se bavite temom održivosti, što vas osobno motivira?

- Vrlo je jednostavno - zato što društveno odgovornim radom mogu pomoći drugima. Kažu da sam kao dijete već voljela pomagati, uključivala u društvo i one koji su možda na prvu više bili introverti ili isključeni. Nekoliko godina sam bila i članica jedne udruge u sklopu koje smo djeci u bolnicama čitali priče za laku noć. Nažalost, sad već neko vrijeme nisam u mogućnosti volontirati jer sam više na putu nego u Zagrebu, ali to je uvijek bio poseban osjećaj. Djeca su baš skupina društva koja je toliko nemoćna - ovise o našoj pomoći. Zato mi je drago što u Kauflandu baš mogu živjeti to što mislim da je zaista potrebno u Hrvatskoj- od poboljšanja zdravlja djece, primjerice donacijama voća i povrća, do utjecaja na klimu i okoliš projektom kao što je Posidonia. Mislim da je osim toga itekako važno stajati iza svojih riječi, pokazati djelima da zaista iskreno i konkretnim postupcima želimo pozitivno utjecati na društvo, osobito u vrijeme kada smo svi pretrpani pričama o održivosti kojima je primarna svrha često poboljšanje reputacije, a ne realna pozitivna promjena, iako, naravno, jedno ide s drugim.

Linker
24. ožujak 2024 02:10