Holivudska zvijezda u biografskoj drami "Lee" igra naslovnu ulogu žene s tisuću lica: Vogueovog modela, fotografkinje, muze i neustrašive ratne reporterke.
Jedna od najvećih filmskih zvijezda današnjice proslavila se glavnom ulogom u povijesnom spektaklu "Titanicu" 1997., a za veliki povratak 48-godišnje engleske glumice Kate Winslet zaslužna je biografska drama "Lee" koja potkraj rujna stiže u kina diljem svijeta. U Hrvatskoj će biti prikazana u ograničenoj distribuciji, što je velika šteta jer kritičari tvrde kako je riječ o jednoj od najboljih uloga proslavljene oskarovke, a film je uz ostalo i sniman u Hrvatskoj, na lokacijama oko Dubrovnika, o čemu se preklani opširno izvještavalo nakon što je Kate Winslet na setu u Kuparima ozlijedila nogu.
U njemu je redateljica Ellen Kuras okupila glumačku ekipu snova, pa uz Kate Winslet u njemu nastupaju Marion Cotillard, Alexander Skarsgard, Noemie Merlant i Josh O‘Connor.
Slavna glumica u njemu igra naslovnu ulogu američke fotografkinju i reporterku Lee Miller, čija je biografija puna nevjerojatnih detalja i smatra se jednom od najznačajnijih predstavnica borbe za ženska prava. Bila je Vougeov model koju je 1926. na ulici otkrio glavom i bradom Conde Nast, magnat njujorškog izdvaštva, učenica, ljubavnica i muza Mana Rayja, neustrašiva ratna fotografkinja i bliska prijateljica najvećih umjetnika svoga vremena: Pabla Picassa, Henryja Moorea, Maxa Ernsta...
A Drugi svjetski rat provela je s kamerom u ruci i svoje potresne reportaže iz bombardiranog Londona, te s francuskog i njemačkog fronta objavljivala u Vougeu.
Uz sve to je svojim ponašanjem kršila tabue i prkosila konvencijama svoga vremena, uz ostalo i svojim aktovima, te nesputanom golotinjom na pariškim izletima u prirodi, a neki od tih prizora rekreirani su i na filmskom platnu... Nečuven za to doba bio je i njezin slobodni brak s Azizom Elouijem Beyom, egipatskim milijunašem s kojim se nakon njujorškog vjenčanja preselila u Egipat. Prema legendi na razvod je pristao kad mu je Lee Miller obećala da će ostati prijatelji i - ljubavnici.
U svakom slučaju Lee Miller je bila žena s tisuću lica i vodila brojne živote, što je prikazano u BBC-jevom dokumentarcu "Uhvatiti Lee Miller", koji istražuje fascinantan život fotografkinje, umjetnice i muze koja je kršila tabue i prkosila tuđim očekivanjima. Miller je počela karijeru kao manekenka, no jedna od najfotografiranijih djevojaka na Manhattanu ubrzo je zaključila da bi radije sama fotografirala. Zbog toga se 1929. pojavila na vratima pariškog studija Mana Rayja, gdje se bavila portretiranjem i nadrealističkim forografskim kompozicijama, te zajedno s Man Rayjem izumila tehniku solarizacije.
Tridesetih godina je bila modna fotografkinja u New Yorku, a za vrijeme Drugog svjetskog rata bila je jedina američka ratna reporterka u Europi. Lee Miller je dokumentirala je njemačko bombardiranje Londona, iskrcavanje u Normandiji, među prvima je donijela uznemirujuće slike razorene Europe i fotografirala stravu tek oslobođenih koncentracijskih logora Buchenwald i Dachau. Millerina fotografija u Hitlerovoj kadi, koju je 30. travnja 1945., na dan samoubojstva nacističkog vođe, u berlinskom bunkeru snimio suradnik David Scherman, smatra se, pak, jednom je od najslavnijih ratnih fotografija uopće i simbolički označava kraj Drugog svjetskog rata.
Slike ratnih užasa kasnije su je progranjale zbog čega je postala sklona depresivnim epizodama. A svoj dotadašnji rad pospremila u kutije na tavanu obiteljske kuće u provinciji, pa su njezin sin i unuka tek nakon njezine smrti spoznali tko je zapravo bila njihova majka i baka. Kako god, život Lee Miller danas se smatra ikonografskom pričom ženskog pokreta, a njezin je rad u nekim fazama stvaralaštva nadhnuo dizajnere poput Alexandera McQueena i Ann Demeulemeester.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....