Online recenzije, blogovi i društvene mreže dali su mogućnost da svatko s pristupom internetu može pustiti svoj glas koji će čuti brojni pratitelji. A upravo se to dogodilo i na području mode.
Dok su prije prvi redovi svjetskih modnih revija bili isključivo rezervirani za modne urednike, novinare i celebove s A liste, danas je priča malo drugačija.
Sve je krenulo s popularnim street style fotografijama koje su punile magazine, forume i portale zbog maštovitih kreacija blogera i influencera, a danas upravo oni zauzimaju prva mjesta na revijama, a nerijetko čak i uloge manekenki i manekena. I upravo je popularnost ulične fotografije bila jedna od polaznih točaka popularnosti influencera koja se počela širiti među modnim brendovima.
Svake sezone, Instagram influenceri postaju sve značajniji dio modnog marketinga, a čak 78 posto brendova uključilo je influencere u svoje marketinške planove i oglašavanja.
Činjenica jest kako se mijenja način na koji korisnici traže proizvode, a klasično reklamiranje zamijenile su Instagram i YouTube objave mladih utjecajnih osoba s vojskom pratitelja na društvenim mrežama.
Čak su se i prestižne modne revije počele prilagođavati influencerima koje sve češće možemo vidjeti u prvim redovima, kako sjede uz bok velike Ane Wintour i os ostalih modnih magova. Razlog je vrlo jednostavan – svi njihovi pratitelji mogu iz udobnosti vlastitog dnevnog boravka uživo gledati revije i biti dio tog, do nedavno, nedodirljivog svijeta zahvaljujući samo jednom kliku na mobitelu ili računalu.
Budući da se influencerima dodjeljuje ulaznica u ekskluzivni svijet mode u koji imaju pristup i njihovi pratitelji, publika uzima manje pasivnu ulogu u modi. Nestaje tradicionalne hijerarhije, a trgovci znaju da se moraju prilagoditi takvoj situaciji.I stoga su u prvim redovima sve više prisutni upravo influenceri poput Chiare Ferragni, Brian Boya i mnogih drugih jer je moda postala još pristupačnija doslovno svakome tko ima Internet.
Modni dvojac Dolce i Gabbana otišli su i korak dalje i na svoje piste, s renomiranim manekenkama, postavili influencere da nose njihove nove kolekcije, a prvi redovi bili su popunjeni samo mladim influencerima i millenialsima koji postižu veću popularnost od starijih novinara i urednika.
Marketing i reklama su tu, to je činjenica, ali ostaje upitno gdje nestaju profesionalna kritika i stručno mišljenje dugogodišnjih profesionalaca.