Ana Tončić govori zašto u osmišljavanju koncepta za taj dio hotelske ponude koristi sve blagodati kraja u kojem se prostor nalazi - od autohtonih biljaka do lokalnih običaja.
Odrasla sam i odgajana u poduzetničkom duhu pa sam već od malih nogu pomagala, učila od svojih roditelja te stvarala radne navike. Već u srednjoj ekonomskoj školi znala sam u kojem se smjeru želim razvijati, a to je turizam. Nakon što sam diplomirala Hotelijersko-turistički menadžment u Opatiji i stekla brojna iskustva u prvom hrvatskom wellnessu u Umagu, zatim u grupacijama Valamar i Aminess, logičan slijed bio je da pokrenem svoj biznis i tako je 2019. rođena Vita Vitalis, tvrtka koja pruža usluge konzaltinga u wellness i spa industriji - govori Ana Tončić (43), diplomirana ekonomistica i jedna od rijetkih hrvatskih stručnjakinja u tom području. Danas, pet godina od osnivanja tvrtke, iza sebe ima nekoliko uspješnih projekata za koje kaže da su međusobno različiti, no svaki prilagođen podneblju i običajima kraja u kojem se nalazi.
Zašto vas je privukla baš wellness industrija?
- Na zadnjoj godini studija na Fakultetu za turistički i hotelski menadžment imala sam već dogovorenu praksu u Americi, planirala posao pronaći u Rijeci ili Zagrebu, no mamina me bolest i želja da posljednje trenutke provedem uz nju vratila u rodni kraj, u moje Buje. Tako sam pronašla posao u tada prvom hrvatskom wellnessu u Umagu. Ništa o tome nisam znala, ali imala sam veliku želju za učenjem: polako sam ulazila u svaku poru tog segmenta, učila od mentorice Mojce Gradišek koja mi je otvorila vrata i ljubav prema tom poslu. Moj drugi posao bio je u Dubrovniku, gdje sam za grupaciju Valamar od samih početaka sudjelovala u procesu planiranja, a nakon toga i vodila pre-opening wellnessa u Hotelu Lacroma****, tada najvećeg kompleksa u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Bilo je tu puno truda, izazova, neprespavanih noći, ali i mnogo zadovoljstva i životnog iskustva. U Istru sam se vratila 2010. i tada sam sudjelovala u planiranju i vođenju wellness proizvoda u Hotelu Maestral**** koji je dio grupacije Aminess.
Kako je nastala Vita Vitalis?
- Kada sam 2014. postala majka predivne djevojčice Vite, shvatila sam da sam nakon puno godina provedenih u korporacijama zrela za nešto svoje. Vita je moja vodilja i najveća kritičarka, a tvrtku sam nazvala njenim imenom kao sinonim za život i ponovno rađanje. Tako je 2018. nastala Vita Vitalis, ponajprije kao tvrtka koja se bavi savjetodavnim uslugama u rastućoj wellness & spa industriji, a s vremenom se poslovanje širilo, neke su ideje zaživjele, neke se ugasile. Danas se uz konzalting bavim operativnim upravljanjem wellness sadržajima te distribucijom kozmetičkih proizvoda. Vita Vitalis trenutačno upravlja s četiri pozicije wellnessa i wellnessa na otvorenom, a lani smo postali ekskluzivni distributeri dvaju brendova namijenjeni kozmetičkim salonima i spa centrima. Zastupamo njemački Dr. Spiller koji ima tri linije - za žensku njegu lica i tijela, za njegu muške kože te "clean" kozmetiku od organskih sastojaka, također za njegu lica i tijela. Ponosni smo i što nam je povjeren talijanski brend Salin de Biosel, koji je spoj aromaterapije i fitoterapije te omogućuje holistički pristup u spa centrima. Ovog ljeta započeli smo suradnju s luksuznim kampom Avalona***** na Pagu te preuzeli upravljanje njihovim wellness & spa centrom.
Koja je vaša filozofija wellnessa?
- Puno je stavki koje treba ispoštovati da bi se opravdao pojam wellnessa, ali sve ostalo je na samom kreatoru. Traži se kreativnost i individualan pristup u prostornom planiranju, konceptualnom stvaranju proizvoda te edukaciji kadrova. Moj se pristup temelji na tome da sa svakim investitorom stvaram novu priču i zajedno s projektnim timom predlažem najbolja rješenja - uzimajući u obzir kulturu, krajolik i običaje kraja u kojem se centar nalazi. Hotelski wellness i gradski wellness nisu jednaki, kontinentalni wellness i wellness na moru zahtijevaju različite pristupe i prilagodbe. Upravo se zbog svih tih činjenica radujem svakom novom projektu jer je jedinstven. Sa svojim klijentima, bilo da su investitori u nove projekte ili kupci kozmetike, nastojim graditi korektan dugoročan partnerski odnos. Kao osoba koja dolazi iz hotelskih operacija i upravljanja spa centima mogu sagledati obje strane - kupca i osobe koja vodi taj posao. Poznajem svaku poru wellnessa, sve poteškoće koje mogu imati wellness menadžeri te svakome nastojim pomoći, a tijekom edukacija primjećujem da osoblje wellness centra smatra dragocjenim upravo moja radna iskustva.
Koje benefite imaju klijenti nakon boravka u wellnessu?
- Wellness je brzorastuća industrija i danas je obavezan "proizvod" u svakom hotelu i kvalitetnom kampu. Brojni njegovi sadržaji znatno doprinose ključnoj odluci klijenta o izboru hotela i destinacije. Wellness je danas potreba svakog pojedinca, vrijeme koje čovjek pronađe za sebe, vrijeme unutarnje i vanjske regeneracije. Ono nije samo masaža, tretman lica ili tijela, wellness je mnogo više od toga; šetnja uz more, aerosol, vožnja biciklom te pravilna prehrana. Sve su to elementi koji čine ovaj poseban oblik selektivnog turizma.
Na što ste najponosniji u karijeri?
- Na svaki projekt, svi su moji i svi su mi dragi, no ako baš moram izdvojiti neki, možda bi to bio onaj u splitskom hotelu Ambasador*****, u kojem sam sudjelovala u konceptualnom rješenju i edukaciji kadrova. Ono najvažnije u svim tim projektima jesu ljudi. Najveća je sreća i zadovoljstvo kada shvatiš da si nekome pomogao. Prije nekoliko dana javila mi se gospođa s kojom sam ljetos imala edukaciju i napisala: "Možete biti ponosni na to što ste me naučili." To su trenuci i emocije koje nemaju cijenu. Često ističem da je ljepota mog posla to što je meni posao ujedno i hobi.
Kakvi su vam planovi?
- Radim na nekoliko inspirativnih wellness projekata i izuzetno me raduje što investitori sve češće shvaćaju potrebu uključivanja struke već u fazi projektiranja. Posebno me zaokuplja edukacija osoblja, pri čemu posebnu pažnju pridajem prodajnoj edukaciji. U svojim konceptima pokušavam naglasiti lokalno, ali povezati ga sa svjetskim brendovima, koji našim gostima na određeni način daju garanciju kvalitete.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Gloria x Vita Vitalis
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....