IHOR PUKHNATYY/DEPOSITPHOTOS
Radite li i vi ovo?

Naoko male ‘mokre‘ pogreške koje mogu pojačati ispadanje i lomljenje vlasi

Vlažna kosa vrlo je ranjiva i krhka te je svako prekomjerno opterećivanje tijekom oblikovanja, pa i spavanja, može oštetiti

Snaga i zdravlje kose dobrim dijelom ovise o naslijeđu, ali i o tome kako s njom postupamo. Svi znamo da za kosu nije dobro previše sušenja, trljanja, istezanja, peglanja..., no često radimo i neke druge pogreške u tretiranju kose koje mogu pojačati njeno ispadanje i lomljenje. Neke vrlo česte greške povezane su s vodom.

'Kuhanje' kose

Ispiranje kose nakon pranja i tijekom tuširanja trebalo bi biti ugodno, no ako je voda suviše vruća može opeći vlasište i time utjecati na stanje korijenja kose. Znamo da vruć tuš opušta, ali ipak pripazite da temperatura bude podnošljiva za baš sve dijelove tijela.

Zapamtite i da je mokra kosa vrlo ranjiva i krhka. Ako je odlučite oblikovati dok je još vlažna, dobro pripazite čime se frizirate i koliko su aparati zagrijani. Previsoke temperature mogu izazvati oštećenja i lomljenje vlasi, jer će se ostaci vode u kosi na taj način zapravo kuhati. Ako ste primijetili da vam se kosa pomalo prorjeđuje ili je postala lomna, promislite o tome kako je oblikujete. Kad god možete osušite je na zraku, a ljeto je idealno vrijeme za to.

image

Kosu tretirajte s ljubavlju i potpuno je osušite prije spavanja

IHOR PUKHNATYY/DEPOSITPHOTOS

Spavanje s mokrom kosom

Vrućina nije dobra za kosu, no odlazak na spavanje s mokrim uvojcima mogao bi biti još štetniji. Možda vam se čini da to tijekom toplih dana i nije loša ideja, ali u krivu ste, jako je loša - vlažna kosa je osjetljivija i poroznija, pa joj pritiskanje i okretanje na jastuku nimalo ne godi. Spavanje s mokrom ili pak s čvrsto zavezanom kosom, upozoravaju triholozi, liječnici specijalizirani za liječenje i zdravlje kose, može dovesti do njenog zapetljavanja ili povlačenja, a to stvara dodatni pritisak zbog kojeg može doći do lomljenja kose.

Takvo grubo postupanje može ugroziti i najjače pramenove i povećati rizik od ispadanja vlasi, no posebno je opasno ako se već borite protiv ispadanja kose. Patite li od pojačanog ispadanja kose, bez obzira je li uzrok genetika, prehrana siromašna nutrijentima, bolest ili stres, vjerojatno je veći broj folikula kose u fazi mirovanja te zbog toga lakše ispada s vlasišta. Te bi vlasi prirodnim putem ispale kroz nekoliko mjeseci, no njihovo prekomjerno opterećivanje (čvrsto povezivanje, spavanje s mokrom kosom) može ubrzati taj proces.

Čitajte i: Primjećujete sve više vlasi na četki? Uzroci mogu biti brojni, od alopecije do ekstenzija

Ugodite kosi

Kako biste očuvali snagu kose i ograničili ispadanje, potrudite se u krevet odlaziti potpuno suhe kose. To znači da je operete nekoliko sati prije lijeganja i po mogućnosti osušite na zraku ili pak najblažim mlazom sušila za kosu. Kosu nemojte čvrsto vezati, neka bude opuštena ili, ako je dugačka, upletena u labavu pletenicu ili složena u mekanu punđu. I posteljina može biti važna – triholozi savjetuju kvalitetne svilene jastučnice koje umanjuju trenje.

Linker
21. svibanj 2022 09:45