ANDREY POPOV/DEPOSITPHOTOS
Istraživanje

Kako se fotografije „prije” i „poslije” doživljavaju u javnosti

Najviše ispitanika pristalo bi na objavljivanje rezultata svog face lifta, a najmanje na objavljivanje fotografija prije i poslije pomlađivanja vagine

Najviše ispitanika pristalo bi na objavljivanje rezultata svog face lifta, a najmanje na objavljivanje fotografija prije i poslije pomlađivanja vagine

Mnogi estetski kirurzi, razumljivo je, nastoje povećati svoju prisutnost on line i dosegnuti širu bazu potencijalnih pacijenata, a jedan od najcjenjenijih i najkorištenijih informativnih „alata” koje pritom koriste objavljivanje je fotografija transformacije, odnosno fotografija „prije” i „poslije” nekog zahvata ili tretmana. Skupina američkih znanstvenika uočila je da nije još proučavana javna percepcija takvih fotografija, odnosno njihovog učinka na promatrače, pa su proveli istraživanje kojim su nastojali procijeniti preferencije šire javnosti što se tiče promatranja fotografija „prije” i „poslije” na internetu.

Trećina bi objavila fotografije svog lica

Ispitanici, koji su prikupljeni putem web sitea Amazon Mechanical Turk, odgovorili su na anketna pitanja kojima je procjenjivana percepcija fotografija „prije” i „poslije”. Upitnik je u potpunosti ispunilo tisuću ispitanika. Njih 90 posto (ili 905 ispitanika) reklo je da je voljno gledati takve fotografije na internetu, objavio je Aesthetic Surgery Journal. Šezdeset tri posto ispitanih pristalo bi na objavljivanje svojih fotografija „prije” i „poslije” na internetu, a najugodnije bi im bilo objaviti fotografije face lifta (36,4 posto), neoperativnog pomlađivanja lica (31,9 posto), liposukcije (24,9 posto) i abdominoplastike (23,2 posto).

Ne žele gledati genitalije

Fotografije „prije” i „poslije” kod smanjenja grudi (12,4 posto), rekonstrukcije grudi (10,9 posto), povećanja stražnjice (14 posto) i pomlađivanja vagine (4,4 posto) ocijenjene su kao najmanje prihvatljive za javno objavljivanje. Ispitanici su bili izrazito protiv gledanja genitalija on line, više nego ijednog drugog dijela tijela.

Od onih koji bi bili voljni objaviti fotografije vlastite transformacije na internetu, njih 74 posto dopustilo bi objavljivanje na mrežnim stranicama ordinacije ili klinike, 35,1 posto na Instagramu, 26,6 posto na Facebooku, 17,2 posto na Twitteru i 10,7 posto na Snapchatu. Znatno više ispitanika radije bi objavilo svoje fotografije na stranicama ordinacije, odnosno klinike, nego na društvenim medijima.

Radije na specijaliziranim stranicama

Istraživanje je pokazalo da veći dio posjetitelja stranica kod odabira estetskog kirurga za zahvat traži fotografije transformacije i želi ih vidjeti. Najprihvatljivijima za prikazivanje stanja „prije” i „poslije” zahvata pokazali su se estetski postupci na licu te postupci oblikovanja tijela. Većina sudionika takve fotografije radije gleda na mrežnim stranicama liječničkih ordinacija, no vole ih pogledati i na društvenim medijima, a najpopularniji u tom smislu je Instagram.

Linker
25. travanj 2024 23:39