PRIVATNI ALBUM
GLOW INTERVJU

Doktorica, poduzetnica, majka i supruga: Upoznajte Maryam Zamani, ženu koja stoji iza luksuznog skincare brenda

Od 15. godine zvali su je miss doctor i zaista je to i postala - uz podršku roditelja, a nakon toga i supruga razvila je zavidnu karijeru kojoj je dodala i vlastitu beauty liniju. Mirela Forić Srna donosi nam intervju s uspješnom poduzetnicom koja otkriva kako se nosi sa svim poslovnim i privatnim izazovima, što misli o utjecaju društvenih mreža na mlade te treba li zabraniti određene marketinške prakse...

Od 15. godine zvali su je miss doctor i zaista je to i postala - uz podršku roditelja, a nakon toga i supruga razvila je zavidnu karijeru kojoj je dodala i vlastitu beauty liniju. Mirela Forić Srna donosi nam intervju s uspješnom poduzetnicom koja otkriva kako se nosi sa svim poslovnim i privatnim izazovima, što misli o utjecaju društvenih mreža na mlade te treba li zabraniti određene marketinške prakse...

Maryam Zamani sam poznavala površno, iz gradskih kuloara, preko zajedničkih poznanika i prijatelja. U svakom društvu isticala se svojom elegancijom i šarmom, ali i tihom aurom samopouzdanja i inteligencije. A onda su jedne godine naše kćeri postale jako bliske prijateljice pa se moja komunikacija s Maryam svela na svakodnevnu i na tome sam vrlo zahvalna. Volim se inspirirati samosvjesnim i uspješnim ženama, koje stoje čvrsto na zemlji i uvijek su spremne svoje znanje i energiju nesebično dijeliti s drugima. Ona je doktorica specijalizirana za očnu kirurgiju, dermatologinja, educirala se na prestižnim fakultetima u Americi i Engleskoj, poduzetnica je i osnivačica brenda MZ Skin, majka dvoje djece, supruga, i još mnogo toga. Sve doznajte u ovom intervjuu.

image

Maryam Zamani i Mirela Forić Srna

PRIVATNI ALBUM

Tko ili što te inspiriralo da postaneš doktorica? Jesi li uvijek znala da je to tvoj poziv?

- Dolazim iz velike liječničke obitelji i najstarija sam od četvero djece. Zvali su me miss doctor od moje 15. godine. Na koledžu sam birala medicinske predmete i znala sam da ću biti liječnica sve do zadnje godine, kada su se svi moji prijatelji selili u New York, a ja sam ostala studirati u Washingtonu. Nagovarali su me da se i ja preselim te potražim posao, što sam i učinila te dobila ponude od uglednih banaka kao što su JP Morgan i Goldman Sachsa. Već sam odlučila da ću se zaposliti u Goldmanu, s obzirom na to da sam bila na listi čekanja za medicinski fakultet, kada me tata usmjerio uvjerivši me da ipak probam s medicinom, pa ako mi se ne svidi, pronađen neki drugi posao. Zapravo me na neki način i ucijenio jer me pitao koliko ću zarađivati i kada smo sve zbrojili, shvatila sam da će mi trebati njegova financijska pomoć ako želim živjeti u komfornom stanu, lijepo se odijevati, ići frizeru, na manikuru, putovati... Rekao mi je da će mi pomagati samo ako studiram jer ako radim, to znači da moram sama zarađivati za svoje potrebe. Poslušala sam ga, a kako nikad ne odustajem, na kraju sam završila medicinu. Prve dvije godine fakulteta nisam bila sretna, sve dok se na trećoj godini nisam priključila projektu operation smile, odnosno popravku zečje usne kod djece. Nakon misije na Tajlandu u kojoj smo operirali stotinjak ljudi, pacijente koji su dolazili s jednog kraja zemlje na drugi zbog male operacije koja im je promijenila život, shvatila sam da to želim raditi. Biti vrhunski ekspert u specifičnom području i napraviti razliku u kratkom roku. Tako sam postala okuloplastični kirurg. Nakon jednosatne operacije za tjedan dana ljudi vide veliku razliku u svom izgledu. To me veseli i ispunjava.

image

Maryam Zamani

PRESS

Kako te je na kraju sve to dovelo do Londona? Rođena si, odrasla i školovala se u SAD-u?

- Da, certificirani sam liječnik i u Sjedinjenim Državama i u Ujedinjenom Kraljevstvu. Nakon završetka medicine dobila sam specijalizaciju na oftalmologiji na koju je jako teško upasti i od koje sam gotovo odustala zbog ljubavi. Naime, godinu dana ranije upoznala sam svog sadašnjeg supruga i željela se odseliti s njim u London, odustati od medicine. Moji roditelji su to jako loše prihvatili i napravili pravu dramu, pa na kraju nisam otišla - odradila sam specijalizaciju, radila godinu dana i tek nakon toga se odselila u London. Ali sve se događa s razlogom. Da sam ostala u Americi, moj put bi sigurno bio drugačiji jer je Europa mnogo naprednija - u SAD-u sve odobrava FDA i to jako dugo traje. Kako sam godinu dana radila dermatologiju na Sveučilištu Cardiff, shvatila sam da se mnogo toga može napraviti i prije operacije te odlučila da ću otvoriti svoju praksu te povezati operativne i neoperativne procedure, odnosno ponuditi holistički pristup.

Trenutačno si među vodećim okuloplastičnim kirurzima u Engleskoj, poduzetnica, imaš svoju kliniku, majka i supruga... Smatraš li da žene mogu uspješno nositi sve te uloge? I pod kojim uvjetima? Je li to zamka?

- Može biti zamka. Ne možete imati sve. Ne u isto vrijeme. Ponekad pomislim kako je ovo super balans, ali nikad ne potraje. To je tanka linija i lako se poskliznuti. Nekad mislim da bih trebala više vremena provoditi s djecom - ali bi li to napravilo neku razliku u odgoju ili su to samo te godine? Istovremeno, želim raditi i druge stvari i, srećom, imam supruga koji me podržava i razumije moje potrebe.

Ali ima i fleksibilnosti u tvojem poslu, zar ne?

- Tako je. Netko mora preuzeti dio odgovornosti ako želimo imati obiteljski život, dobar brak, društveni život i raditi svoj posao.

Da si samohrana majka, sigurno bi mnogo toga bilo drugačije?

- Sigurno, kako kažu za odgoj djece "potrebno je selo". Čak i sa suprugom imam dosta pomoći. Nekad sam bila mikro menadžer, danas više nisam. Morala sam otpustiti neke stvari. Istovremeno, jako se trudim biti učinkovita - što više odraditi u najkraćem vremenu. Moja mama je puno radila uz četvero djece i uvijek sam govorila kako neću biti kao ona, a upravo u nju sam se pretvorila. Možda će Lilly biti drugačija (smijeh).

image
PRESS

Koji je bio glavni razlog lansiranja vlastitih beauty proizvoda na tržištu koje je toliko zasićeno? Imam dojam da apsolutno svatko ima svoju beauty liniju...

- Kreirala sam MZ Skin zapravo slučajno. Na neki način sam ga kreirala za sebe. Oduvijek sam voljela skincare pa čak i kad toga nisam bila potpuno svjesna. Sad kad pogledam unatrag, shvaćam da bi svaki put prije spavanja oprala lice, stavila serume i kreme, odjenula pidžamu i tek tada išla u krevet. To je bila moja jedina priprema za spavanje. To je bio dio brige za sebe, ljubavi prema sebi i garancija dobrog sna.

Kad sam bila u tridesetima, na tržište su počeli dolaziti brendovi poznatih doktora, sve redom muškaraca. Znatiželjno sam ih testirala i svaki put sam željela nešto više i bolje jer ti proizvodi nisu bili ugodni za upotrebu, bili su previše medicinski. Kako imam melasmu, shvatila sam da najljepše lice nije ono bez bora, već ono bez pigmentacije, crvenila, akni, fleka... Ideja je bila kreirati jednostavnu rutinu jer nemam vremena za onu od 12 koraka. Željela sam nešto jednostavno, ali efektno s rezultatima te da je istovremeno lijepo i ugodno na dodir. Napravila sam to za sebe - njegu u samo tri koraka. Reveal je za čišćenje, treat je drugi korak u kojem se bira proizvod koji odgovara trenutnom problemu kože te na kraju protect, zaštita s različitim antioksidantima. Jednostavno i efektivno.

Ideja je bila kreirati jednostavnu rutinu jer nemam vremena za onu od 12 koraka. Željela sam nešto jednostavno, ali efektno s rezultatima te da je istovremeno lijepo i ugodno na dodir. Napravila sam to za sebe - njegu u samo tri koraka

U cijeloj priči sam imala tu sreću što sam upoznala jednu buyericu iz Harrodsa koja mi je rekla kako postoji još samo jedan ženski doktorski brend te da bi moj lansirala na jesen. Bio je početak godine i ja još nisam imala čak ni brend. Znala sam samo da želim da bude ženstveno, a ne kao da je došlo iz klinike. Sve sam morala odraditi u roku jednog mjeseca - smisliti ime, brend pakiranje... Bila sam sigurna da želim da boje budu ružičasta i zlatna, a u svemu ostalome mi je pomogao brend menadžer. Većina stvari se proizvodi u Ujedinjenom Kraljevstvu, nešto u Koreji, LED u Kini te jedan proizvod u Švicarskoj. I srećom da je tako jer bi u suprotnome proizvodnja tijekom pandemije covida bila nemoguća.

image

Proizvodi iz linije MZ Skin

KATRINA LAWSON JOHNSTON

Svaki dan si sa svojim pacijenticama - što žene danas najviše muči? Što najviše traže i kažeš li im ponekad ne?

- Jako često kažem ne! Najčešće dolaze jer misle da izgledaju umorno. Umor se na licu najviše vidi oko očiju, u podočnjacima, borama... Većina ljudi koja dolazi k meni stara je između 35 i 55 godina, imaju djecu, gubi se volumen u licu, odjednom se javljaju pigmentacije i druge posljedice nastale sunčevim zrakama. Svojim pacijenticama pokušam vratiti čisto lice, pomladiti kožu oko očiju, preporučiti odgovarajuću njegu lica. Previše je toga na tržištu...

Istina, ljudi su često zbunjeni zbog različitih marketinških naziva i toga kako bi zapravo trebali tretirati svoju kožu...

- Teško je znati jer danas su svi eksperti.

Ali i danas su svi opsjednuti svojim izgledom, dugovječnošću. Zar zaista želimo živjeti zauvijek?

- Ne! Želimo živjeti što je kvalitetnije što dulje je moguće. Želimo izgledati najbolje moguće u svakoj dobi. Kao prvo, unutarnje zadovoljstvo je najvažnije. Ako si pod stresom, izgledat ćeš kao da imaš sto godina. Možeš doći živjeti k meni u ordinaciju i neću ti moći pomoći. Ako loše živiš - pušiš, piješ, izlaziš i sunčaš se pa dođeš k meni da ti stavim flaster, to je isto kao i da odeš jednom u teretanu i očekuješ da ćeš izaći s mišićima.

image

Svoju beauty liniju lansirala je pomalo slučajno - željela je stvoriti skincare koji smanjuje broj koraka u rutini, a jednako je učinkovit

ADAM COOKE

Koji je tvoj generalni stav spram društvenih mreža?

- Dobar i loš. Sretna sam što nisu bile dio mog odrastanja. Mladi danas uz njih prebrzo odrastaju jer su izloženi informacijama koje inače ne bi imali. Isto tako, imaš osjećaj da si socijalno povezan iako nisi. U vrijeme pandemije to je možda bilo OK, ali sada je previše. U toj velikoj količini sadržaja mogu se naći i dobre informacije, ali problem je u tome što danas svi misle da su eksperti, a ponekad je teško reći je li ta osoba stvarno znalac ili ne, osobito kada sve procjenjujemo na osnovi broja pratitelja. Neki dan je moj sin došao kući i rekao nešto netočno vezano uz zdravlje očiju. Kada sam ga upozorila da to nije točno, počeo me uvjeravati kako je jer je on to vidio na TikToku. Morala sam mu dokazivati da sam ja kao liječnica specijalizirana za oči u pravu, a ne neka neprovjerena osoba na društvenoj mreži.

Danas svi misle da su eksperti, a ponekad je teško reći je li ta osoba stvarno znalac ili ne, osobito kada sve procjenjujemo na osnovi broja pratitelja

Još jedan problem društvenih mreža je to što se zbog njih možeš osjećati jako nesigurno jer svi pokazuju samo svoje dobre strane života. Svaki dan na cesti vidim mlade ljude koji se fotografiraju ispred kuće, automobila ili u odjeći koja nije njihova i koju će za 10 minuta vratiti u dućan. Oni koji to gledaju misle kako svi oni žive divne živote, zarađuju i ne rade ništa pa požele i oni tako.

Imamo djecu istog uzrasta - kako misliš da to utječe na njih? Naša djeca misle da mogu biti uspješni i postati poznati preko noći te da možda gube vrijeme u školi jer zapravo im za uspjeh u životu treba samo telefon. Gledam generaciju naših kćeri kako su opsjednute šminkom i Sephorom te kako kupuju i koriste proizvode koji definitivno nisu za njih.

- Sve znam, jako je teško. Ja sam svojoj kćeri poput policajca. Pokušavam je educirati i mnoge stvari joj nikad ne bih kupila, a ako ih kupi sama, nerijetko ih oduzmem. One sada imaju najljepšu kožu, kožu kakvu nikad neće imati. Važno je samo da je zaštite SPF-om te ako, recimo, imaju akne, proizvod po preporuci, ali realno treba im samo sredstvo za čišćenje lica, hidratantna krema i dobar SPF. Malo sjajila za usne te eventualno maskara za posebne prigode - i to je sve.

image

Kod lansiranja brenda bila je sigurna da želi ružičastu i zlatnu nijansu

PRESS

Ali i ti brendovi i njihov marketing bi također trebali preuzeti odgovornost jer targetiraju mlade cure proizvodima koji su loši za njih. Možda bi neke stvari trebale biti regulirane zakonima?

- Slažem se, svakako bi, ali je teško to regulirati.

Ukratko, najvažnija beauty lekcija koju bi dala mladima?

- Možda je kliše, ali svakako SPF! I ako ništa drugo ne staviš, OK si! Ali smatram da je zapravo najvažniji holistički pristup. Da bi dobro izgledao, moraš se dobro osjećati, naći stvari koje te usrećuju. I to nisu stvari, odnosi s drugim ljudima, tvoje okruženje, moraš naći svoju strast i svoje ljude. I ne, ne moraš izgledati kao svi drugi da bi bio lijep - dobro je i lijepo biti drugačiji. Individualnost nije dovoljno na cijeni, svi žele izgledati i odijevati se jednako, a zapravo te tvoja posebnost čini lijepim.

Kako se opuštaš? Koji je tvoj ispušni ventil? Znam da svaki dan vježbaš...

- Nisam imala slobodan dan otkako sam pokrenula MZ Skin prije sedam godina. To je kao da imaš novorođenče zauvijek (smijeh). Shvatila sam da imam dva velika projekta i da mi je teško sve uskladiti, a to nekad znači i da ne stignem sve i da idem leći u dva ujutro. Također, važni su mi odnosi s obitelji i prijateljima kako bih to sve izdržala. Uzmem slobodno za školske praznike i, iako i tada radim, nemam pacijente pa se uspijem malo odmoriti. No, istina je da nikad nisam skroz na odmoru. U svemu me spašava sport, moja aktivna meditacija kojoj se posvetim barem sat dnevno. Da to nemam, mislim da bih prolupala (smijeh).

Imaš li neke uzore u životu? Žene koje te inspiriraju?

- Mnogo ljudi me inspirira na različite načine. Mnogo žena u Londonu radi fantastične stvari i zapravo su mi žene oko mene najveća inspiracija. Ja sam netko tko voli dijeliti pomoć, kontakte, znanje. Volim to zajedništvo, sestrinstvo i ljudi koji nisu takvi nisu moj izbor.

Od poznatih žena volim Charlotte Tilbury koja je revolucionirala način na koji koristimo šminku. Svojim je tutorijalima educirala žene kako da efektivnije koriste proizvode. Netko poput mene, tko cijeli život nije promijenio način na koji se šminka, uz nju je stvarno mogao naučiti razne trikove. Jedna od revolucionarki je i Natalie Massenet koja je doživjela mnogo negativnosti u počecima s Net-a-Porterom, a danas cijeli svijet funkcionira na njezinoj ideji.

Inspiraciju i podršku crpim od ljudi oko sebe i bitno mi je da znam da na ovom putu nisam sama. Jako je teško, ali nije samo meni pa kad vidim da drugi oko mene mogu, u tome nađem motivaciju. Nekad su stvari zaista toliko teške da se zapitam zašto ovo radim, ali potom popričam s nekim tko je uspio izaći iz teške situacije i shvatim čemu sve ovo, dobijem motivaciju da idem dalje. Svima nam to treba.

image

Maryam Zamani

PRESS

Neki životni savjet koji ti je uvijek u primisli?

- Uvijek se držim dva savjeta. Jedan je mog mentora s fakulteta. Kad sam odlučila otvoriti privatnu praksu, svi su mi govorili da je tržište prezasićeno i da neću imati dovoljno pacijenata. On mi je rekao - znaš što, uvijek ima mjesta za još jednog! Ako imaš neki svoj san, nemoj nikome dopustiti da ti kaže da ne možeš. Možda će trajati godinu ili dvije dulje, ali kad-tad ćeš stići na svoje odredište. Pronađi svoju nišu i vjeruj u sebe.

Drugi je savjet moje prijateljice koja mi je jednom prilikom rekla: ako postoji problem, propadni brzo, odnosno rješenje je fail fast. Dakle, ako je situacija loša i čini ti se da stvari ne idu po planu, kreni dalje što prije. Ne očekuj da će se osoba promijeniti, samo kreni dalje jer ljudi se ne mijenjaju. To je savjet Whitney Hawkings koja je pokrenula čuveni Flower Box.

Najdraža destinacija za odmor?

- Bilo gdje gdje nisam bila, znatiželjna sam i volim otkrivati nova mjesta. A najdraže mjesto osim Londona mi je definitivno St. Tropez.

Znam da voliš modu - koji ti je najdraži brend ili dizajner trenutno?

- Volim ih sve, iz različitih razloga. Erdem, Emilia Wickstead, Roksanda Ilinčić… Trenutačno mi je najdraža Carolina Herrera, Elie Saab za večer.

Najdraži restorani u Londonu? Što bi preporučila svojim kupcima iz Hrvatske kad dođu u Londonu?

- Tamo gdje najčešće idemo su members club pa mi je teško preporučiti ljudima koji nisu iz Londona. Sviđa mi se Wild Tavern u Chelsea, La Petite Maison za francuske delikatese i Nobu koji je naš go to obiteljski restoran i uvijek je odličan.

Neki beauty proizvod za preporuku ili neki proizvod drugog brenda za koji si pomislila zašto se ja ovog nisam prva sjetila?

- Ne postoji niti jedan proizvod drugog doktora kojem zavidim. Obožavam testirati različite proizvode, a među favoritima su mi dugo bili proizvodi brendova Natura Bissé te Shiseido.

Top 3 beauty proizvoda koje svaka žena mora imati kod sebe?

- Svi bi trebali investirati u dobru kremu oko očiju, definitivno! Razlika se odmah vidi. Obavezan je i vitamin C, po mogućnosti s drugim antioksidantima, dan i noć. I retinol koji pomaže u proizvodnji kolagena, smanjuje pore, pomaže u proizvodnji elastina te kod pigmentacije. Mislim da je najvažnija dosljednost, odnosno da se držite neke rutine. I nikada nemojte preskočiti SPF. Ako volite tretmane za lice, radite ih, ali budite svjesni da oni ne pružaju dugotrajni efekt.

I zadnje pitanje, odnosno savjet za ovakve poput mene koji odolijevaju injekcijama i invazivnim tretmanima - postoji li nešto i za nas što bi preporučila?

- Mnogo tretmana odlično djeluje. Primjerice radiofrekvencija, PRP tretmani, laseri za pigmentaciju. Uvijek kažem, tretirajte kvalitetu svoje kože prije svega.

Linker
16. studeni 2024 00:44