Unuk je nastavio bakinim stopama pa stoljetnu narodnu recepturu koristi za stvaranje novih proizvoda.
Čvornat, žilav korijen masline, njeni plodovi, ulje i lišće, već se desetljećima isprepliću s pričom o Zori Čipčić iz Dugopolja, čije je ime postalo cijenjeni hrvatski brend. Taj simbol života, snage, zdravlja i dugovječnosti osnovni je sastojak recepta za domaću, ljekovitu mast koju je baka Zora predala u naslijeđe unuku Goranu Čipčiću.
Maslina je lajtmotiv cijelog brenda Zorina mast, srž tradicije i esencija krajolika iz kojeg potječe priča o obiteljskom proizvodu pripremanom u konobi babine kuće. Mast se isprva koristila isključivo za ublažavanje opeklina nižeg i srednjeg stupnja, ali se s upotrebom nametnula njezina puno šira primjena koju svakodnevno dojavljuju vjerni korisnici ove ljekovite masti pa tako, prema riječima ljudi, danas se Zorina mast koristi kod svrbeža, alergija, dermatitisa, uboda komaraca, pelenskog osip kod beba, herpesa, zacjeljivanja rana i sl. Upravo je zato postala prepoznatljiv proizvod prisutan u više od 850 prodajnih jedinica diljem Hrvatske, temelj preparativne kozmetičke linije, ili pak dijela kozmetičkog asortimana.
No, krenimo otpočetka. Baba Zora je svoju priču krenula spontano graditi 60-ih godina, na recepturi koju je naslijedila od svoje majke. Baba Zora je bila mudra žena, spremna pomoći svakome u svakom trenutku te su njezina toplina i vedar duh ljudima davali dodatnu sigurnost i vjeru u mast koju je proizvodila. Sam naziv proizvoda Zorina mast nije pokrenula baba Zora već upravo ljudi koji bi dijelili svoja iskustva – kada bi se postavilo pitanje "što ti je pomoglo?", odgovor bi uvijek bio - Zorina mast.
Sve je to znanje baba prenijela unuku Goranu koji je mast (i svoju babu) proslavio u Hrvatskoj i izvan nje. "Oduvijek su babu Zoru kontaktirali i ljudi van hrvatskih granica, iz Slovenija, Bosne i Hercegovine, Srbije, Njemačke, Italije, daleke Australije i obje Amerike. Bili su to ljudi s poteškoćama, u prvom redu opeklinama te su tražili od moje babe mast koja im je uistinu pomagala. Kao što su onda tražili nju, tako danas traže nas”, kaže Goran Čipčić koji je Zorino znanje i vještinu pretočio u paletu od, trenutno, 14 proizvoda.
Ove su godine, među ostalima, lansirali čak četiri proizvoda za zaštitu protiv sunca, visoke UVA i UVB zaštite, SPF 30, SPF 50+, SPF 50+ KIDS i Zaštitnu hidratantnu kremu za lice SPF50+. Danas je, više nego ikada bitno da smo oprezni i pametni kad je riječ o izlaganju kože suncu jer ono utječe direktno na nas i na naše zdravlje. Željeli smo svima, koji vjeruju u tradiciju i učinkovitost naših proizvoda, pružiti zaštitu koja spaja maksimalne učinke iz prirode sa znanošću bez koje danas ipak ne možemo.
"Pri formulaciji naše Sun linije proizvoda, pokušali smo iskoristiti maksimalno blagotvorne učinke iz prirode, ali nam je u fokusu bila sigurnost i zdravlje kože izložene suncu. U kombinaciji s kozmetičkim UVA i UVB filterima, bez kojih se niti jedan proizvod ne smije zvati zaštitom od sunca, zadržali smo maksimalno moguć prirodni sastav naših proizvoda za sunčanje, temeljen na bogatom nasljeđu znanja babe Zore i blagodatnim svojstvima maslinova ulja, ulja avokada, ekstrakta mrkve i vitamina E." Osim visoke zaštite koju pružaju, svi su SPF proizvodi, kaže Goran, izuzetno ugodni za korištenje, hidratizirajući, brzo se upijaju, ne ostavljaju tragove na odjeći i lako se razmazuju.
Zbog izuzetno blagotvornih svojstava Zorine masti za njegu nadražene ili opečene kože izazvane suncem, odlučili smo SUN liniju obogatiti još jednim paketom proizvoda koji sadrži apsolutno sve što vam treba za intenzivnu i učinkovitu njegu kože tijekom ljetnih mjeseci – TOTAL PROTECT and CARE boxom, koji sadrži Losion za tijelo visoke zaštite SPF 50, Zaštitnu hidratantnu kremu za lice SPF 50 i Zorinu mast.
Možemo primijetiti da je maslina lajtmotiv cijelog brenda Zorina mast, srž tradicije i esencija krajolika iz kojeg potječe priča o obiteljskom proizvodu pripremanom u konobi babine kuće.
Na upit kako uopće izgleda kreiranje proizvoda sa značajnim udjelom prirodnih sastojaka, pojasnio je: "Zorina mast koncipirana je na jednostavnim, ljekovitim domaćim komponentama, autohtonim na našem mediteranskom području i tu smo viziju htjeli prenijeti na cijeli brend, uz ponekad potrebnu, kako mi kažemo, mrvu znanosti. Vjerujemo u to da koža bolje reagira na što manje obrađene sastojke. Uvijek je bolje koristiti prirodna ulja umjesto sintetskih emolijensa (bez obzira imaju li eko-certifikat ili ne), ali pritom morate računati na to da je kreiranje proizvoda s visokim udjelom prirodnih sastojaka složen postupak jer su nestabilni po svom sastavu. Upravo radi te potencijalne nestabilnosti, njihovo je formuliranje teže i zahtjevnije. Potrebno je veliko iskustvo da bi se stvorio proizvod koji je i djelotvoran i stabilan. Ali unatoč svoj muci, prirodni sastojci su nezamjenjivi, stoga ih koristimo što je više moguće, a da pritom odgovaraju podneblju u kojem živimo i vrsti njege koju tražimo", tumači Goran Čipčić ističući pritom da linija ne sadrži mineralna ulja, parabene, MIT, phenoxyethanol i silikonska ulja.
Prisjećajući se početaka, Goran kaže kako je 2011. bio student ekonomije kada je počeo živjeti s bakom, kojoj je, u njoj tada već poznim godinama, htio biti pri ruci. Pomagao joj je kuhati mast i tako došao na ideju pokrenuti posao. Međutim, baba isprva nije bila oduševljena. "Veliku podršku u samim počecima nisam baš nalazio, više sam se vodio osjećajem i glasom koji je neprestano titrao u meni. Bio sam uporan i tvrdoglav pa je ubrzo shvatila da neću posustati. Jednog mi je dana rekla (sjećam se kao da je bilo jučer): ‘Gorane moj, radi, baba ti daje svoj blagoslov!‘.
"Osjećaj podrške, ljubavi i povjerenja koji sam osjetio u tom trenutku, ma ne znam s kojom bi situacijom to mogao usporediti”, govori unuk. Prijelomna točka bila je pobjeda Zorine masti i osvajanje titule HIT PROIZVODA na natjecanju poduzetnika kroz licencirani format „Startaj Hrvatska” prije tri godine: bio je to početak poslovnog uzleta brenda Zorina mast.
Danas uz Gorana Čipčića stoji stručan tim koji sudjeluje u razvoju proizvoda. Dakako, svemu prethode detaljna ispitivanja kako bi dobili tražen rezultat. Svi proizvodi iz njihove linije proizvedeni su neuobičajenim, "izvan-standardnim" tehnološkim postupcima koje je nemoguće kopirati i zato je ono što stvaraju posebna priča, izvan svake kategorizacije.
Kao poseban izazov u kreiranju linije za zaštitu od sunca, koji Goran i tim s ponosom ističu, jest izrada Zaštitne hidratantne kreme za lice SPF 50+. Riječ je o aktivnoj njezi lica od širokog UV spektra (UVA i UVB) i visoke UV zaštite (SPF 50). Formulirana je kao nježna hidratantna krema pogodna za sve tipove kože koja koristi 80% filtera "nove generacije" prihvatljivijih za ljude i okoliš, uz beskompromisnu bazu iz prirode. Njezin spomenuti, aktivni sastav, usmjeren je na suplementaciju i zadržavanje vlage, ali i zaštitu od oksidativnog stresa koji utječe na preuranjeno starenje kože izazvano sunčevim zrakama.
"U prirodnu bazu koju čine ulje masline i mrkve, koko-gliceridi i ekstrakt zobi, dodali smo probiotike koji veoma učinkovito smanjuju negativne utjecaje sunca na kožu te smanjuju postojeća foto oštećenja i sprečavaju nastanak novih koja dovode do preuranjenog starenja kože lica. Umjesto sintetičkih peptida koji se koriste u kozmetici, posegnuli smo za opcijama iz prirode. Koristimo prirodni peptid iz graška jer podržava i jača strukturu kožnog matriksa, te peptid iz kvasca jer dokazano štiti kožu od visokih temperatura, temperaturnih šokova, ali i oksidativnog stresa, odnosno preuranjenog starenja kože", tumači unuk Zore Čipčić.
Poznato je da su vitamin E (tocopherol) i ekstrakt lista masline, snažni antioksidansi koji pomažu regeneraciji kože, smanjenju mikro upala na koži što rezultira vidljivo pomlađenom kožom. Tu je i ekstrakt crne bazge koji djeluje na mikro upale u koži dok organski ekstrakt zobi te ekstrakt ayurvedske biljke gotu kola - pomažu u obnovi mikro oštećenja, učvršćuju tonus kože i djeluju ljekovito. Pritom koža unatoč izlaganju oksidativnom stresu, ostaje maksimalno zdrava i lijepa.
"Ukratko, stvorili smo nježnu, hidratantnu svakodnevnu njegu za sve tipove kože, kojoj je visoki zaštitni faktor, zapravo, dodatna vrijednost".
Danas, kada se može pohvaliti s čak 14 proizvoda pa i linijom proizvoda visoke UV zaštite, Goran se često prisjeća bake Zore, njezinog strpljenja, mudrosti i ljubavi bez čega ne bi bilo brenda. „Svaki novi proizvod vraća me na naš početak, na trenutke kada smo stajali u konobi i „kuvali” Zorinu mast, dok istovremeno babu "rešetam" pitanjima što je sljedeće na redu, što ćemo dodati, koliko miješati i kada će mast biti gotova”, zaključuje poduzetnik kojem taj temeljni proizvod znači mnogo više od kutijice spremne za tržište.
"Sretan sam što je moja baba doživjela uspjeh onoga čemu je posvetila godine svog života! Kada se emitirala finalna emisija ‘Startaj Hrvatska‘, nisam joj uopće htio otkriti da smo pobijedili, čekao sam da to sama vidi. Kada smo se, nakon pobjede, prvi puta vidjeli moja baba i ja, nije bilo kraja zagrljajima i suzama, tekle su nam same od sebe", prisjeća se mladi poduzetnik.
Danas, dodatnu motivaciju svakodnevno pronalazim u osjećaju odgovornosti, prema naslijeđu i priči koju je moja Baba gradila dugi niz godina, ali i Babi koja mi je bila najveća životna podrška i koja mi je, na kraju, osigurala i blagoslovila ovaj posao kojim se danas bavim. Zorina mast nikada nije bila samo proizvod, već ljubav i strast prema samoj prirodi, ali i prema ljudima.
Kroz nekoliko godina vidim nas kao jedan od vodećih Hrvatskih brendova s izlaskom na strano tržište. "Oduvijek su babu Zoru kontaktirali ljudi van granica Lijepe naše; iz Slovenije, BiH, Srbije, Njemačke, Italije, pa čak i daleke Australija i Amerike, a ona im je redovito pomagala", priča Goran. Moram priznati kako mi je upravo taj izlazak, cijelog asortimana brenda Zorina mast, na strano tržište, jedan od snova koje svakodnevno sanjam i priželjkujem.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Gloria x Zorina mast
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....