Brzi i neodoljivi

Nikad viđena izdanja vozača Formule 1: Opako zgodni frajeri skinuli kombinezone

Glavne zvijezde novog izdanja magazina Vanity Fair su ni manje ni više nego vozači brzih bolida koji su pokazali svoju drugu stranu, onu modnu. Povod za editorijal je serija ‘Drive to survive‘ koja na Netflixu ima već četiri sezone, a otkriva život iza kulisa Formule 1: drame, tajne i napetosti među vozačima.

Uoči prve utrke sezone, Vanity Fair je za travanjsko izdanje okupio glavne zvijezde serije "Formula 1: Život u šestoj brzini" ("Formula 1: Drive to survive") koja je bacila novo svjetlo na Formulu 1 i "iskovala" novu generaciju vozača. Svoje sportske kombinezone zamijenili su elegantnim odijelima te iako nisu modeli, u toj su se ulozi odlično snašli. Vozače koje inače gledamo u sponzorskim majicama, stilistica je pokazala kao prave modne ekspresioniste. Tako Australca Daniela Ricciarda imamo priliku vidjeti u Gucci rozom satenskom kombinezonu, Pierre Gasly je utjelovio lik francuskog mornara, a Esteban Ocon nosi oversize Lanvin baloner zanimljivog uzorka te mokasine u kričavo žutoj nijansi. Netipične, visokostilizirane outfite zvijezde Formule 1 su prikazale u duhovitom i energičnom editorijalu i pokazali kako se dobro zabavljaju i nalaze i u ulozi manekena.

Mnogi vozači poput Estebana Ocona, francuskog vozača Formule 1, preko noći su postali celebrityji, a glasnogovornik Netflixa rekao je da je treća sezona serije 2021. privukla do sad najveću publiku.

Nova generacija Formula 1 vozača otkrila je kako se prilagođava novostečenoj slavi nakon što su međunarodne utrke tako postale dio reality TV-a, a sve s ciljem da se Formuli 1 vrati stara slava.

Lando Norris

Ovaj 22-godišnji vozač Formule 1 nastupa za momčad McLaren te je već osvojio nekoliko naslova - 2015. osvojio je naslov u MSA Formula prvenstvu, a 2016. naslove u Eurocup Formuli Renault 2.0, Sjevernoeuropskoj Formuli Renault 2.0 i Toyota Racing Series prvenstvu, a naslov u Europskoj Formuli 3 osvojio je 2017.

image

Lando Norris

ACTIVE PICTURES/PROFIMEDIA.COM/PROFIMEDIA

Norris već neko vrijeme prenosi snimke utrka na Twitchu, gdje su on i nekoliko njegovih kolega vozača provodili vrijeme tijekom karantene igrajući za online publiku.

“Mislim da ne biste nužno vidjeli da starija generacija radi ovakve stvari. Mislim da smo otvoreniji za to da nas se javno vidi i da obožavateljima pružimo takvo iskustvo", kaže mladi Britanac koji je sa znatnim dijelom današnjih vozača odrastao baveći se kartingom pa mu je brzina zapravo bila u krvi odmalena.

Daniel Ricciardo

Nakon više od desetljeća u F1, Australac Daniel Ricciardo koji također vozi za McLaren, uživa u tome što je Formula 1 dobila novu, svježu publiku i nema problema s pokazivanjem nadmetanja i pravog života vozača.

"Zašto ih ne bismo pustili unutra? Zašto im ne bismo dopustili da vide uspone i padove i emocije?", pita se Ricciardo koji je do sada upisao osam pobjeda u bolidu. I on je trkaču karijeru započeo u kartingu i to kada je imao devet godina.

image

Daniel Ricciardo

DPPI/PANORAMIC/BESTIMAGE/PROFIMEDIA

Seriju, kaže, gleda kao svaki drugi obožavatelj: “Budući da ste cijelo vrijeme u njoj, zapravo zaboravljate koliko drame ima u sportu".

Zak Brown, američki izvršni direktor McLaren Racinga, rekao je da ni njemu ni njegovim vozačima kamere ne smetaju. "Mislim da ne možete biti u očima javnosti i u sportu koji je tu za navijače, a zatim se živcirati jer vas prate", rekao je Brown.

George Russell

Britanski vozač koji vozi za Mercedes trenirao je s njima od svojih tinejdžerskih godina, a sada vozi u prvoj momčadi. O seriji kaže da je na neki način pružila točniji prikaz života na stazi i oko nje od tradicionalnih intervjua nakon utrke.

image

George Russell

DPPI/LIVEMEDIA/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

"Osjećam da je to jedina prava prilika da mnogi vozači zaista pokažu svoju osobnost jer sada zaista možemo biit ono što jesmo, beskompromisno", ističe Russell. Ovaj 24-godišnji vozač počeo je utrkivanje u kartingu 2006., prvak je GP3 serije 2017. i Formule 2 2018., a prije Mercedesa natjecao se za momčad Williams.

Pierre Gasly

Francuski vozač Formule 1 Pierre Gasly, koji vozi za momčad AlphaTauri, bio je skeptičan oko serije jer mu je bilo čudno gledati utrke na televiziji. No, kada je prihvatio okolnosti, sve mu se činilo super jer su one čak u skaldu s njegovim navikama pa ih razumije.

"Moram priznati - puno gledam Netflix. Njegov sam veliki potrošač", rekao je Gasly koji se u Formuli natječe od 2017., a najbolji rezultat mu je pobjeda na Velikoj nagradi Italije 2020. na stazi Monza.

image

Pierre Gasly

XPB IMAGES LTD/ALAMY/ALAMY/PROFIMEDIA

Ipak, smatra Gasly, serija je izmislila neka od prikazanih rivalstava među vozačima. "Ja zapravo nisam osoba koja se bavi dramom, samo volim činjenice i stvarne stvari", poručio je vozač koji je nakon sudara 2018. s Oconom rekao da "nema puno toga za komentirati, osim da je Ocon bio "pi**ica".

"U svakom kreativnom poduhvatu u kojem filmaši moraju prevesti stotine sati snimljenog materijala u 35-minutne epizode, redatelj je prisiljen donositi odluke, neke od njih teške. Stvarnost je da postoji vrlo mala razlika između onoga što neki ljudi misle da je serija i onoga što zapravo jest", rekli su producenti James Gay-Rees i Paul Martin.

Esteban Ocon

Još jedan francuski vozač natječe se za momčad Alpine. Godine 2014. osvojio je naslov prvaka u Europskoj Formuli 3, 2015. naslov u GP3 seriji, a u Formuli 1 natječe se od 2016. Najbolji rezultat mu je pobjeda na Velikoj nagradi Mađarske 2021. Iako ima tek 25 godina, Ocon sebe smatra "old-school vozačem".

"Malo sam više 'old-school' jer sam više fokusiran na utrke i malo manje na svoj imidž i dojam kakav ostavljam. No, polako idem u tom smjeru", rekao je za Vanity Fair.

image

Esteban Ocon

ACTIVE PICTURES/POOL/XPB/JAMES MOY/PROFIMEDIA.COM/PROFIMEDIA

Najglasniji kritičar "Života u šestoj brzini" među sportašima je novi prvak ovog sporta, Max Verstappen, koji je u prosincu osvojio svoj prvi naslov nakon sezonske borbe s Mercedesovim Lewisom Hamiltonom, najistaknutijim i najodlikovanijim vozačem F1. Tijekom natjecanja 2021., Verstappen je nekoliko puta izrazio svoje nezadovoljstvo Netflixom i rekao da neće ubuduće davati intervjue za seriju.

"Razumijem da to treba učiniti kako bi se povećala popularnost u Americi. Ali s moje strane kao vozača, ne volim biti dio toga", rekao je za Associated Press u listopadu.

Iako mnogi zamjeraju producentima serije što izbjegava politička pitanja oko sporta, kao što je otkazivanje Russian Grand Prixa, ova serija nesumnjivo pruža ono što publici sada neizmjerno treba - drame, zabave i neodoljivo uzbudljivog sporta u fantastičnim bolidima sa još sjajnijim vozačima.

Linker
20. travanj 2024 13:23