Kad je prije 10 godina postala direktorica zagrebačke tvrtke Petrokov, nitko nije vjerovao da će Mariborčanka Simona Zavratnik (53) opstati na tom mjestu dulje od godinu dana. I konkurenti i dobavljači bili su uvjereni kako ta diplomirana ekonomistica u tvrtki koja se već 32 godine bavi “muškim stvarima” - prodajom opreme za grijanje, hlađenje, vodovod i sanitarije - nema što tražiti. Barem ne na visokim pozicijama. No, u tih deset godina ona im je dokazala da ženski princip vođenja itekako vrijedi: udvostručila je dobit, promet i broj zaposlenika te proširila posao preuzimanjem tri manje tvrtke. Uz to je otvorila četiri nove poslovnice i temeljito preuredila pet postojećih. Jedna od njih, veliki salon Petrokov u Splitu, otvoren je prošli tjedan.
"Najviše sam ponosna na kompliment koji sam dobila od jednog našeg partnera. Rekao mi je da se, kad sam došla u Petrokov, kladio da ću vrlo brzo i otići, a danas se divi što sam sve i na koji način napravila. Brojke najbolje govore: otkad vodim Petrokov, promet i dobit svake godine rastu za najmanje 15 posto. Prošle godine rasli su 20 posto, a u prvom kvartalu ove čak 30 posto. Danas smo druga najjača tvrtka u branši u Hrvatskoj", kaže Simona Zavratnik.
Od male obiteljske tvrtke koja je počela u garaži i postala poznata po opremi za grijanje Vaillant, Petrokov je transformirala u modernu kompaniju s 200 zaposlenika i mnogo širim asortimanom. Danas drže i opremu za klimatizaciju, sanitarije te veliki izbor vrhunskih pločica, među kojima su pločice poznatih modnih kuća Armani i Cavalli. A uz najkvalitetnije brendove europskih proizvođača, drže i one hrvatske - jer žele podržati domaću ekonomiju.
Otkad je 2017. obitelj Petrokov prodala svoj udio u tvrtki, Simona Zavratnik postala je suvlasnica, što joj je dalo dodatni vjetar u leđa. Tada je Petrokov pokrenuo vlastiti brend sanitarija i grijanja Pe-Line, koji postaje sve popularniji. No, paralelno s proširenjem asortimana, uvela je korjenite promjene u strukturi i načinu poslovanja tvrtke, a upravo to je bilo presudno za uspjeh.
Čitajte i: Odrastanje u digitalno doba: uz ovih ćete deset savjeta prebroditi najčešće roditeljske izazove
Veća od predrasuda
"Na početku tvrtka nije imala modernu strukturu ni organizaciju, a svaka poslovnica radila je po svom. Mnogo vremena i truda potrošila sam na stvaranje nove kulture poduzeća, pogotovo na učenje zaposlenika kako razgovarati s kupcima. Pokrenula sam Petrokov akademiju za edukaciju naših djelatnika i digitalizirala tvrtku. Međutim, ono što je najvažnije, dobila sam povjerenje ljudi jer sam stajala iza svojih odluka i ponašala se pošteno, transparentno i odgovorno. Moj je moto: u svakom trenutku daj najbolje od sebe. Pritom sam svjesna da nije svaki trenutak isti, jer nekad smo puni energije i poleta, a nekad tužni i odsutni. I ta moja ženska empatija i razumijevanje pridonijeli su uspjehu", smatra Simona Zavratnik, iako je uvjerena da je ženama na vodećim pozicijama u muškim branšama mnogo teže nego kolegama.
I dandanas, priznaje, zna joj se dogoditi u nekom manjem mjestu daleko od Zagreba da je lokalni dobavljači ne shvaćaju ozbiljno. Na jednom je sastanku, sjeća se, čovjek čak odbio razgovarati s njom i inzistirao da se dogovori s - njezinim vozačem. No, te predrasude nisu je uspjele spriječiti da Petrokov velikim koracima odvede u 21. stoljeće. Danas, kao društveno odgovorna tvrtka, koriste solarnu energiju s krovova njihovog skladišta u Klari, prodaju domaće proizvode te doniraju zajednicu. Besplatno su uveli grijanje vrtiću u Velikoj Gorici i skloništu za žene u Splitu, pomogli Dječjem selu Lekenik, skloništima za životinje Anima Dvor i Dumovec...
Simona Zavratnik posebno je osjetljiva na životinje i rijetko se odvaja od svog ljubimca, devetogodišnjeg rodezijskog ridgebacka Danija. S njim dolazi na posao - jer Petrokov je pet friendly tvrtka - ide na putovanja po svijetu, skijanje i jedrenje, što su joj omiljeni načini opuštanja.
Čitajte i: Umjetnička oaza Nikoline Šimunović: ‘Oslikala sam pukotine nakon potresa, to mi je bila terapija‘
Jedino tako mogu provoditi mnogo vremena zajedno, jer Simona Zavratnik stanuje na dvije adrese. Tri dana tjedno provodi u Zagrebu, a ostatak u Grazu, gdje vodi druge poslove. U svom automobilu godišnje prijeđe 80.000 kilometara - što je više od prosjeka profesionalnih vozača Petrokova.
"Kad putujem u Zagreb, ustajem u četiri ujutro i dok se vozim razmišljam o odlukama koje tog dana trebam donijeti na poslu. Vrlo je netipično za mene da se 10 godina zadržim u jednoj tvrtki. Tijekom karijere obično su me zvali u kompanije koje su imale ozbiljnih problema da sredim stvar. To bih i napravila te za dvije-tri godine tražila novi izazov. No, Petrokov je bio uspješna tvrtka i kad sam došla, samo mnogo manja. Ja sam je nadogradila i ponosna sam što danas mogu reći da imamo promet od 400 milijuna kuna godišnje. To znači da je vrijedilo i zato ostajem", kaže Simona Zavratnik.