KAKO JOJ JE USPJELO

Menadžerica otkriva svoju tajnu u ‘muškom‘ biznisu: Empatijom do uspjeha u pet friendly tvrtki!

Iako su neki sumnjali u njezin uspjeh kad je prije deset godina postala direktorica tvrtke Petrokov, Mariborčanka Simona Zavratnik je znatno unaprijedila i modernizirala poslovanje, te postala suvlasnica tvrtke čijim poslovanjem upravlja.

Kad je prije 10 godina postala direktorica zagrebačke tvrtke Petrokov, nitko nije vjerovao da će Mariborčanka Simona Zavratnik (53) opstati na tom mjestu dulje od godinu dana. I konkurenti i dobavljači bili su uvjereni kako ta diplomirana ekonomistica u tvrtki koja se već 32 godine bavi “muškim stvarima” - prodajom opreme za grijanje, hlađenje, vodovod i sanitarije - nema što tražiti. Barem ne na visokim pozicijama. No, u tih deset godina ona im je dokazala da ženski princip vođenja itekako vrijedi: udvostručila je dobit, promet i broj zaposlenika te proširila posao preuzimanjem tri manje tvrtke. Uz to je otvorila četiri nove poslovnice i temeljito preuredila pet postojećih. Jedna od njih, veliki salon Petrokov u Splitu, otvoren je prošli tjedan.

"Najviše sam ponosna na kompliment koji sam dobila od jednog našeg partnera. Rekao mi je da se, kad sam došla u Petrokov, kladio da ću vrlo brzo i otići, a danas se divi što sam sve i na koji način napravila. Brojke najbolje govore: otkad vodim Petrokov, promet i dobit svake godine rastu za najmanje 15 posto. Prošle godine rasli su 20 posto, a u prvom kvartalu ove čak 30 posto. Danas smo druga najjača tvrtka u branši u Hrvatskoj", kaže Simona Zavratnik.

image

Simona Zavratnik na posao dolazi sa svojim ljubimcem

VEDRAN PETEH/CROPIX

Od male obiteljske tvrtke koja je počela u garaži i postala poznata po opremi za grijanje Vaillant, Petrokov je transformirala u modernu kompaniju s 200 zaposlenika i mnogo širim asortimanom. Danas drže i opremu za klimatizaciju, sanitarije te veliki izbor vrhunskih pločica, među kojima su pločice poznatih modnih kuća Armani i Cavalli. A uz najkvalitetnije brendove europskih proizvođača, drže i one hrvatske - jer žele podržati domaću ekonomiju.

Otkad je 2017. obitelj Petrokov prodala svoj udio u tvrtki, Simona Zavratnik postala je suvlasnica, što joj je dalo dodatni vjetar u leđa. Tada je Petrokov pokrenuo vlastiti brend sanitarija i grijanja Pe-Line, koji postaje sve popularniji. No, paralelno s proširenjem asortimana, uvela je korjenite promjene u strukturi i načinu poslovanja tvrtke, a upravo to je bilo presudno za uspjeh.

Čitajte i: Odrastanje u digitalno doba: uz ovih ćete deset savjeta prebroditi najčešće roditeljske izazove

Veća od predrasuda

"Na početku tvrtka nije imala modernu strukturu ni organizaciju, a svaka poslovnica radila je po svom. Mnogo vremena i truda potrošila sam na stvaranje nove kulture poduzeća, pogotovo na učenje zaposlenika kako razgovarati s kupcima. Pokrenula sam Petrokov akademiju za edukaciju naših djelatnika i digitalizirala tvrtku. Međutim, ono što je najvažnije, dobila sam povjerenje ljudi jer sam stajala iza svojih odluka i ponašala se pošteno, transparentno i odgovorno. Moj je moto: u svakom trenutku daj najbolje od sebe. Pritom sam svjesna da nije svaki trenutak isti, jer nekad smo puni energije i poleta, a nekad tužni i odsutni. I ta moja ženska empatija i razumijevanje pridonijeli su uspjehu", smatra Simona Zavratnik, iako je uvjerena da je ženama na vodećim pozicijama u muškim branšama mnogo teže nego kolegama.

image
VEDRAN PETEH/CROPIX

I dandanas, priznaje, zna joj se dogoditi u nekom manjem mjestu daleko od Zagreba da je lokalni dobavljači ne shvaćaju ozbiljno. Na jednom je sastanku, sjeća se, čovjek čak odbio razgovarati s njom i inzistirao da se dogovori s - njezinim vozačem. No, te predrasude nisu je uspjele spriječiti da Petrokov velikim koracima odvede u 21. stoljeće. Danas, kao društveno odgovorna tvrtka, koriste solarnu energiju s krovova njihovog skladišta u Klari, prodaju domaće proizvode te doniraju zajednicu. Besplatno su uveli grijanje vrtiću u Velikoj Gorici i skloništu za žene u Splitu, pomogli Dječjem selu Lekenik, skloništima za životinje Anima Dvor i Dumovec...

Simona Zavratnik posebno je osjetljiva na životinje i rijetko se odvaja od svog ljubimca, devetogodišnjeg rodezijskog ridgebacka Danija. S njim dolazi na posao - jer Petrokov je pet friendly tvrtka - ide na putovanja po svijetu, skijanje i jedrenje, što su joj omiljeni načini opuštanja.

Čitajte i: Umjetnička oaza Nikoline Šimunović: ‘Oslikala sam pukotine nakon potresa, to mi je bila terapija‘

Jedino tako mogu provoditi mnogo vremena zajedno, jer Simona Zavratnik stanuje na dvije adrese. Tri dana tjedno provodi u Zagrebu, a ostatak u Grazu, gdje vodi druge poslove. U svom automobilu godišnje prijeđe 80.000 kilometara - što je više od prosjeka profesionalnih vozača Petrokova.

"Kad putujem u Zagreb, ustajem u četiri ujutro i dok se vozim razmišljam o odlukama koje tog dana trebam donijeti na poslu. Vrlo je netipično za mene da se 10 godina zadržim u jednoj tvrtki. Tijekom karijere obično su me zvali u kompanije koje su imale ozbiljnih problema da sredim stvar. To bih i napravila te za dvije-tri godine tražila novi izazov. No, Petrokov je bio uspješna tvrtka i kad sam došla, samo mnogo manja. Ja sam je nadogradila i ponosna sam što danas mogu reći da imamo promet od 400 milijuna kuna godišnje. To znači da je vrijedilo i zato ostajem", kaže Simona Zavratnik.

Linker
18. travanj 2024 02:06