Obiteljska stvar

Kao u filmu: Kako je hostel koji vode dvije sestre postao mjesto gdje su mnogi pronašli ljubav

Anja i Mia Nigović vode obiteljski hostel u širem centru Zagreba, u sklopu kojeg su pokrenule prvi CBD bar i shop u metropoli, a kroz posao uspješno njeguju i glazbenu karijeru.

Što povezuje Zagreb, svjetske backpackere i reggae glazbu s Jamajke? Odgovor bi bio sestre Anja i Mia Nigović, dvije djevojke u našem glavnom gradu već godinama vode obiteljski hostel, koji im je osim internacionalnih prijatelja donio i - ljubav, a jedna i druga imaju vlastite bendove u kojima pjevaju reggae glazbu - zaštitni znak daleke Jamajke.

Anja je starija, magistra novinarstva po struci, a osim vođenja Funk Lounge hostela i prvog CBD shopa&bara u Zagrebu, već 20 godina sinkronizira crtiće. Njena četiri godine mlađa sestra Mia nakon studija kroatistike na Filozofskom fakultetu i Turističkog menadžmenta na Vernu, posvetila se obiteljskom poslu - bavi se vođenjem hostela i obiteljske tvrtke.

Sestre Anja i Mia Nigović

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

No, ono što je zajedničko ovim sestrama je i glazbena karijera jer obje pjevaju u bendovima. "Od 2018. godine pjevam reggae u dub duo sastavu Dr. Obi & Anja G.", kaže Anja. Njena sestra pjeva u reggae kolektivu koji se zove Homegrown Sound. "Ili po naški domaće uzgojen zvuk, u kojem smo moj dečko Karlo i ja. On je zapravo član tog Sounda još od 2011., a ja mu se pridružujem 2016. Mi smo se upoznali u hostelu. Rezervirao je smještaj za bend i tu smo se skužili i on me je skroz uvukao u svijet reggae i duba", ispričala je Mia.

Sličnu ljubavnu priču ima i njena sestra, ona je svog supruga također upoznala zahvaljujući hostelu. "U hostelu sam pronašla i ljubav, mog muža Devadipa koji je došao iz daleke Venezuele, a sada živimo u Zagrebu", kazala je Anja i dodala da je mnogo takvih priča u njihovom hostelu.

Sestre vode glavnu riječ u hostelu.

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

Smješten u blizini Maksimira Funk Lounge Hostel već na prvi pogled djeluje kao mjesto internacionalnog sjecišta. Anja i Mia smatraju da je topla atmosfera ono što ga čini posebnim.

"Bitno nam je da je svima ugodno, i gostima i ekipi koja radi. Također volim putovati po svijetu, posjetiti druge hostele, a sve ideje koje sam skupila po svijetu pretočila sam u naš hostel. Ljudi to osjete i uvijek nam se rado vraćaju! A imamo i neke goste koji su već toliko dugo kod nas da ih ne možemo otjerati", sa smijehom priča Anja. Kaže da joj ni nakon 12 godina nije dosadilo dolaziti na posao, jer tamo uvijek nađe nekog za razgovor.

Anja Nigović i suprug Devadip

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

"Slažem se! Volimo obje puno putovati, a iskustva i sitnice koje na putovanjima vidimo i naučimo, primjenjujemo kod nas u hostelu. Čim sam napunila 18 godina kupila sam Interrail kartu i sama otišla na proputovanje po Europi. Sama sam organizirala put, smještaj i sve ostalo. Stekla sam jako lijepa poznanstva i sjećanja. Dodala bih da ono što nas drži u vrhu je i jako dobra organizacija posla. Obje smo vrlo svestrane osobe, radimo gotove sve, od čišćenja i farbanja hostela, od glume, plesa i pjevanja, upravljanja društvenim mrežama i izrade web stranice. Baš smo svestrane - radimo na sve strane", istaknula je Anja da su obje sestre uključene u sve sfere poslovanja.

Rad s obitelji nije im stran, jer tako su praktički i odrasle, naime njihov otac je prije 20 godina otvorio kultni Funk klub u Tkalčićevoj ulici, a kćeri su se uključile. "Volim raditi s obitelji jer dosta vremena provodimo na poslu pa onda je to super ako možeš provesti to vrijeme sa svojim bližnjima ako dobro funkcionirate na poslovnom planu", kazala je Anja, no dodala je da je upravo zbog toga ponekad teško odvojiti privatno od poslovnog.

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

"Mnogi obiteljski ručkovi započeli bi s poslovnim temama ali kao obitelj smo u tom smislu napredovali i osvijestili da nakon pet minuta razgovora moramo promijeniti temu", iskrena je Mia.

Kao i mnogi turistički djelatnici iza njih je jedno posebno izazovno razdoblje, ali kažu, tijekom pandemije nisu ni na jedan dan zatvorile hostel.

"Uvijek je bilo ljudi koji su 'zapeli' u Zagrebu i nisu imali kamo kada su granice bile zatvorene. Iskreno, bilo mi je puno lakše uz hostel prebroditi tu pandemiju jer je uvijek bio neki muving i ljudi oko mene pa se nisam osjećala izolirano. Također na muzičkom planu je sve stalo, prestale su gaže ali smo se Robi i ja prilagodili novonastaloj situaciji i radili smo dosta live streamova. Također smo proveli puno vremena u studiju i snimili par izdanja", prisjetila se Anja.

Mia Nigović

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

Čitajte i: Splitska 'Roba': Banana zvuk na novom albumu okupio je brojne suradnike, a namamili su i Radu Šerbedžiju

U sklopu hostela djevojke vode bar koji je ujedno i prvi CBD bar & shop u Zagrebu. Anja objašnjava da su svi CBD proizvodi kod nas regulirani kao mirisno bilje, a u ponudi imaju različite proizvode od kapi za kućne ljubimce do sušenih biljaka.

"Jako mi je zanimljivo gledati profil ljudi koji nam dolaze i ljudi su jako otvoreni prema mogućnostima biljke kanabis. Nadam se da su CBD proizvodi koji su danas dostupni na tržištu jedan korak bliže prema potpunoj legalizaciji biljke, a golemi korak prema destigmatizaciji iste. Već sam neko vrijeme razmišljala otvoriti CBD bar & shop u kojem će se moći pronaći i konzumirati razni proizvodi s konopljom ili CBD-om pa tako u baru možete popiti i prvo hrvatsko pivo s konopljom Cannabeer i rakiju s konopljom malog OPG-a Hedonica, također u shopu možete pronaći CBD ulja, paste, torbe od konoplje, svu opremu za pušenje pa čak i Yoda bong", objasnila je odakle ideja i što sve nudi u prvom CBD baru u Zagrebu.

Anja i njezina Kali

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

Mia se nadovezuje da je ideja za takav bar došla iz Europe - Španjolske, Austrije, Slovenije, Portugala, Njemačke - i drugih zemalja jer tamo već imaju CBD coffee shopove, a u nekim zemljama su to nazivaju social klubovima.

"Bila sam četiri puta u Amsterdamu i uvijek sam sanjala o coffee shopu u sklopu hostela. Moj san se već napola ostvario", iskrena je Mia.

Mia i Žu-Žu

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

Čitajte i: Čvrsta veza Hrvatske i Jamajke: Brain Holidays snimili album i oduševili domaćine u utvrdi Reggae glazbe

A sve što žive kroz posao i druženje, Anja i Mia predstavljaju i kroz svoju muziku. Anja i Dr. Obi rade vlastitu produkciju reggae muzike, imaju i vlastiti label AmpliFyah Music, osim za njega izdavali su i za strane etikete iz Engleske, Francuske i Italije. Osim po brojnim domaćim klubovima i festivalima, s popuštanjem pandemije širi se i karta njihovih inozemnih nastupa.

Dr. Obi & Anja G.

NIKSA STIPANICEV/CROPIX

"Upravo smo se vratili iz Münchena gdje smo imali nastup, a imali smo i druga internacionalna gostovanja u Austriji, Sloveniji, Slovačkoj, Francuskoj, Bosni i Hercegovini te Italiji. A sada se spremamo za ljetne festivale! Ovo nas ljeto možete vidjeti na Seasplash festivalu, Outlook festivalu, Membrain festivalu, Escape The Cityju i drugima, a također ljetnu turneju završavamo Roots in Woods festivalom u Sloveniji", najavila je Anja. Kaže jedna od stvari koje obožava u reggaeu je prilika da surađuje s raznim drugim umjetnicima - ističe da je surađivala s producentima od Japana, Engleske do Meksika. "Glazba koju radimo je glazba s porukom, to je naš alat u borbi protiv korupcije, nacionalizma i svih oblika diskriminacije! Također se u tekstovima bavimo pitanjima legalizacije marihuane i to je naša vrsta aktivizma", zaključila je Anja G.

Dr.Obi & Anja G.

PRIVATNA ARHIVA

Sestra Mia ima bend s dečkom Karlom, kaže on osmišljava glazbu, aranžmane i mikseve, a ona piše tekstove, melodiju i pjeva. Njihov glazbeni put je započeo s partijima na kojima su ugostili mnoge poznate soundsysteme s europske dub scene (OBF soundsystem, Shanti-D, Ubik Soundsystem, Reggea Bus Soundsystem...)

Homegrown Sound

PRIVATNA ARHIVA

"Ubrzo nakon toga smo počeli raditi vlastitu muziku, prvo izdanje Positive vibration izašlo je na Woodland recordsu iz Engleske. Nastupali smo u Danskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Austriji, Italiji, Sloveniji, BiH i po Hrvatskoj. Nova izdanja su se već dobro zakuhala. Dolazi nam ljeto, te prvi put nastupamo na Outlook Festivalu i jako se veselimo i ozbiljno pripremamo. Cilj nam je dobro se zabaviti dok sve to radimo, steći nova poznanstva i iskustva", kazala je Mia.

Iako pjevaju u vrlo sličnim bendovima, još uvijek nemaju duet - iako Anja priznaje da često zna uskočiti na pozornicu i pridružiti se svojoj sestri. Što se tiče planova za glazbenu karijeru, shvaćaju to vrlo opušteno, jer iako imaju 34, odnosno 30 godina, ove reggae sestre kažu kako su u tom žanru još uvijek početnice.

Anja i Mia sa svojim albumima