sve se može kad se hoće

Dojadio mu posao od 8 do 16: Zagrepčanin je dao otkaz i sve preokrenuo da uspije u svom biznisu

Ako ste oduvijek željeli pokrenuti vlastiti posao, ali ste odustali zbog straha od neuspjeha, priča Mirka Logožara mogla bi vam vratiti vjeru u sebe. Ovaj entuzijastični 29-godišnjak godinama je radio u jednoj renomiranoj tvrtki, no 2017. je dao otkaz i pokrenuo edukativnu platformu "Different" o zdravoj prehrani, vježbanju i zdravom načinu života. Inspirativan i strastven u svom poslu, Mirko nam je otkrio kako je od nule napravio jedan od perspektivnih edukativnih portala i dokazao kako se može uspjeti i u Hrvatskoj.

Zagrepčanin Mirko Logožar na trećoj godini fakulteta zaposlio se u jednoj tvrtki kao student, što je kasnije preraslo u stalan posao uz ugovor na neodređeno. Iako mu je taj posao donio odlično iskustvo i puno znanja, shvatio je da više ne želi raditi za nekog drugog. "Nakon sedam godina shvatio sam da želim raditi za sebe bez okvira "8 do 4", dao sam otkaz i u potpunosti se posvetio razvoju posla od projekta koji sam vodio na društvenim mrežama zadnje tri godine", objašnjava.

I tako se rodio "Eat Different" - projekt koji je na Facebooku promovirao brze i jeftine recepte nutritivno bogate hrane i educirao o prehrani, a kasnije ga je Mirko rebrendirao u današnji "Different". Na ideju o pokretanju edukativne platforme Mirko je prvenstveno došao zbog jednog razloga. "Internet je prepun različitih i najčešće krivih informacija o prehrani i zdravom načinu života te sam htio na jednostavan, zabavan i lako shvatljiv način do svakoga dovesti relevantne informacije", kaže Mirko.

Pokretanje posla od nule u Hrvatskoj je veliki izazov

Ova edukativna platforma koja svakim danom ima sve više poklonika - samo na Facebooku ga prati gotovo 20 tisuća ljudi - namijenjena je apsolutno svakome tko želi voditi zdrav način života: Uz ponudu dnevnih zdravih recepata koji ne zahtijevaju puno vještine u pripremi niti previše novca za namirnice, nudi i online tečajeve te savjete o vježbanju.

Pokretanje svog posla od nule u Hrvatskoj je veliki izazov, kao što je bio i za Mirka, zato su temelji na kojima se gradi brend vrlo važni za daljnji razvoj i uspjeh. "Krenuo sam s modelom da pokrenem Facebook stranicu i Instagram profil te pružam ljudima vrijednost, stvaram koristan sadržaj i uspostavljam individualan odnos sa svojim pratiteljima, tako da oni od pratitelja postanu vjerni korisnici koji jedva čekaju svaku iduću objavu, ali i znaju da ću uvijek odvojiti vremena za bilo koje pitanje", tvrdi Mirko.

Strast je ključ svakog uspjeha

Individualan pristup donio mu je povjerenje pratitelja, ali jedan od glavnih izazova bio mu je zadržavanje interesa pratitelja. Dakako, puno puta se pitao kako ostati motiviran i dalje raditi jednakom strašću na svom snu neovisno o slabom feedbacku, nakon što svakoga dana s posla dođe potpuno psihički iscrpljen. Ključ je, poručuje, upravo u toj strasti. "Nisam imao pojma da će išta od toga uspjeti, ali volio sam to raditi i motiviralo me što dajem doprinos zajednici i što ću stvoriti nešto što će ostati iza mene i biti od koristi. Kad radite ono što volite, novac dođe kao posljedica", tvrdi.

Od pokretanja "Eat Differenta" prošlo je već skoro četiri godine, no za Mirka izazovi nikada ne prestaju. "Konstantno tražim načine kako pronaći novi pristup u edukaciji kojim ću zahvatiti još širu populaciju. Prije pet mjeseci lansirao sam online tečajeve, a sada radim na tome da ih još više prilagodim tržištu i standardima".

Teme obrađuje na šaljiv, ali stručan način

Tea Logožar

Ako ga pratite na Instagramu, sigurno ste primijetili da svojim objavama pridaje puno pažnje i online je gotovo 24 sata u danu. Njegov šaljiv, a opet vrlo stručan i informiran pristup osvojili su mu mnoge simpatije okoline te ga pratitelji stalno zatrpavaju pitanjima, što ga iznova i iznova inspirira. "Inspiraciju za sadržaj najviše pronalazim u okolini, pitanjima koja svakodnevno dolaze u inbox ili aktualnim temama. Kroz edukativno zabavne video materijale neka tema dođe do većeg broja ljudi u odnosu na standardan tekstualni format", objašnjava Mirko koji sav sadržaj kreira samostalno, a pomoć u snimanju videa pružaju mu volonteri i sestra Tea Logožar.

Smatra kako mu je popularnost donijelo i to što ne iznosi mišljenja na temelju vlastitog iskustva, već je sve potkrijepljeno znanstvenim istraživanjima.

"Forumi su prepuni osobnih mišljenja koja se šire i onda su pojedinci uvjereni da, primjerice, ugljikohidrati debljaju ili da postoje namirnice koje treba izbaciti iz prehrane ako želimo smršavjeti, što nema znanstvene dokaze", kaže Mirko. "Sve što pišem na Differentu vezano za prehranu nije moje osobno mišljenje već interpretacija neovisnih relevantnih znanstvenih radova koji su jasno dokazali te činjenice", napominje Mirko koji uvijek prvo istraži što kažu globalni i lokalni stručnjaci o nekoj temi, a tek onda ju obrađuje.

Zdrava prehrana ne mora biti skupa

Mirko Logožar different Instagram

U društvu je uvriježeno mišljenje kako je zdrava prehrana ujedno i skupa, koje Mirko svojim zdravim receptima pobija svakog ponedjeljka. "Recepti na Differentu su brzi, jednostavni i jeftini, a uvijek stavljam naglasak na cijenu i brzinu pripreme. Činjenica jest da nutritivno bogata prehrana nije skupa, dapače, jeftinija je od fast food proizvoda, pekarskih proizvoda i ostalog junk fooda", napominje ovaj fitness instruktor koji je uz edukativnu platformu napravio i posebnu Different mobilnu aplikaciju.

Iako je zdrava prehrana jedan od ključnih koraka za gubljenje kilograma, nije i jedina. "Ljudi izbace gotovo sve namirnice i onda pate te u njima gori želja za tim namirnicama. Jednog dana puknu, prejedu se i opet su na početku. Za optimalne rezultate potrebna je sinergija prehrane i treninga, jedno ne ide bez drugoga. To ne mora biti nužno teretana, toliko je toga dostupno – grupni treninzi, ples, borilačke vještine, sportovi", nabraja.

Snimio je i dokumentarac kojim želi zadržati mlade u zemlji

Mirko Logožar

Osim Differenta, Mirko je 2017. na Indiegogou pokrenuo i kampanju vezanu uz dokumentarni serijal "Mi smo ostali", u kojem bi pokazao mladima da se ipak isplati ostati u Hrvatskoj. "Narav i smisao priče dati je kontrapunkt medijskom senzacionalizmu koji svakodnevno prati odlaske iz Hrvatske, pokazati put mladog poduzetnika od nule, kao i pozitivne primjere u ljudi koji su odlučili ostati u RH, pokrenuli vlastiti posao i uspjeli u svome naumu. Također, odlučili smo doprinijeti trendu ženskog poduzetništva koji se potiče u Hrvatskoj, kao i popratiti zbivanja vezana sa zapošljavanje i samozapošljavanje mladih", kaže Mirko te očekuje kako će biti prikazan na malim ekranima u skorijoj budućnosti, a u planu su mu i novi projekti vezani uz zdravi način života.

Budite ambasador svoje strasti

I za kraj, na pitanje što bi poručio mladima koji žele pokrenuti svoj posao u Hrvatskoj, ali se boje neuspjeha, Mirko je bio vrlo jasan.

"Nemojte onda pokretati posao ako se bojite neuspjeha. Provedite ostatak života u svojoj sigurnoj zoni pitajući se kako bi bilo da ste ga ipak pokrenuli, pričajući na kavama kako biste mogli ovo ili ono, pritom navodeći barem pet vanjskih faktora koji su krivci i dvadeset ideja koje bi sigurno uspjele, samo da vam je milijun kuna kapitala. Ili otvorite svoju Facebook stranicu, Instagram profil ili blog i počnite biti najbolji ambasador svoje strasti, pričajte o tome, pružajte vrijednost, okupljajte zaljubljenike u vašu strast i one koji će to uz vas postati i pričajte svoju priču. Tko zna, možda baš od toga pokrenete posao!"

Linker
20. travanj 2024 13:15