Skijaška sezona je gotova, no Moncler je u centru pažnje. Remo Ruffini, predsjednik uprave modne kuće koja je sinonim za vrhunski stil na snježnim padinama, objavio je financijske rezultate za proteklu godinu, koji su toliko dobri da dioničarima slijedi isplata dividendi od - 99,8 milijuna eura. Ujedno je demantirao glasine da se Moncler prodaje.
- Postoje zainteresirani, ali u ovom trenutku bi bilo šteta prodati kompaniju. Zanima me kako će se sljedeće tri-četiri godine razvijati projekt Genius, koncept predstavljanja malih, ekskluzivnih kolekcija koje kreiraju najpoznatiji svjetski dizajneri - rekao je Ruffini, samouki biznismen iz talijanskog gradića Como na istoimenom jezeru, koji je prije šesnaest godina kupio francuskog proizvođača skijaške odjeće, spasio ga od bankrota i pretvorio u glamurozni talijanski modni brend poznat po prošivenim jaknama punjenim perjem.
Projekt Genius posljednja je u nizu akcija kojima je tržišnu vrijednost kompanije podigao na više od 10 milijardi dolara - i to u vrijeme kad su mnoge velike modne kuće u problemima.
- Shvatio sam da se svijet mode mijenja i da moram pronaći neku novu energiju, obraćati se novim generacijama - objasnio je Ruffini u Financial Timesu i dodao da modna kuća ne smije komunicirati s publikom samo dva puta godišnje, za vrijeme uobičajenih termina revija, nego stalno s novim i zanimljivim proizvodima. Stoga je odbacio modni kalendar s ljetnim i zimskim revijama i napravio projekt u koji je uključeno osmero dizajnera - oni rade limitirane edicije, kojima Moncler svaki mjesec upotpunjuje ponudu u svojim trgovinama i o tome izvještava putem društvenih mreža.
Upravo društvene mreže zaslužne su za održavanje živog odnosa s kupcima, a sam Ruffini, kaže, na njima provodi više od pola radnog vremena. Otkako je prije nepune dvije godine pokrenuo projekt Genius, vrijednost dionica narasla je za 22 posto. Tome je zasigurno pridonio Pierpaolo Piccioli, inače kreativni direktor kuće Valentino, koji za Moncler dizajnira pernate, duge i glamurozne pelerine te kapute od istog materijala.
Jednu od linija dizajnira Hiroshi Fujiwara, japanski producent i glazbenik koji se pojavio u filmu “Izgubljeni u prijevodu” Sofije Coppole, a za talijanski brend radi otkačene modele gotovo na granici nosivosti. Tu je i britanska dizajnerica Simone Rocha koja na sportske jakne stavlja čipku, cvjetni uzorak i volane, potom avangardni Craig Green i Matthew Williams, mladi dizajneri s akademije Cent ral Saint Martins, a od ove sezone i Richard Quinn - dobitnik Nagrade za britanski dizajn kraljice Elizabete II.
I dok su ove kolekcije namijenjene šminkerima, za “prave” skijaše postoji linija Moncler 1952, posvećena povijesti brenda - jer te ga je godine u Monestier-de-Clermontu osnovao Rene Ramillon. Sve do osamdesetih to je bio vodeći proizvođač skijaške odjeće, njihove jakne nosili su članovi francuskih ekspedicija na Himalaju i Aljasku, kao i francuski skijaški tim na Olimpijskim igrama u Grenobleu 1968., a potom je prodaja pala na samo nekoliko tisuća komada...
Desetak godina Moncler je jedva preživljavao - sve dok se početkom tisućljeća nije pojavio talijanski izbavitelj. Ideju kako će oživjeti posrnulu modnu tvrtku Remo Ruffini je dobio, tvrdi, na jednom od prekooceanskih letova zimi, dok je promatrao putnike kako pokušavaju nagurati kapute u maleni prostor iznad svojih glava. Za jakne je nabavio u to vrijeme inovativnu varijantu najlonske tkanine raznih boja i visokog sjaja, koje su bile vrlo tanke pa nisu trebale biti nabijene perjem, te 2006. godine predstavio modele koji su odmah osvojili svijet: Monclerovi modeli vizualno su atraktivni, topli i lagani kao perce. I bez problema stanu u nevelike police u avionskim kabinama, a jednako funkcioniraju u gradu i na skijalištu.
Ruffini i njegova supruga Francesca žive u Villi Palatina na jezeru Como (koja je često u magazinima kao primjer odlične arhitekture), imaju i planinsku skijašku kuću u St. Moritzu, što sugerira da je riječ o “starom” novcu. Njihove su obitelji već generacijama u tekstilnom biznisu, no najviše je zaradio vješti biznismen Ruffini, čije se osobno bogatstvo procjenjuje na više od dvije i pol milijarde dolara.