Početak ljeta obilježile su paklene vrućine u kojima spas pruža lagana, prozračna odjeća. Dominantno predmeti od pletenih i rupičastih materijala koji podsjećaju na ribarsku mrežu, a mogli su se vidjeti i na revijama kuća Alexander McQueen, Oscar de la Renta i Altuzzara na aktualnim tjednima mode. I to u bijeloj i crnoj boji te u zemljanim tonovima, koji savršeno pristaju preplanuloj puti.
I Mihaela Marković (28), zagrebačka dizajnerica s amsterdamskom adresom, radi takvu odjeću. Studirala je modni dizajn na milanskom Istituto Marangoni, gdje se zainteresirala za pletivo, što ju je, pak, odvelo na postdiplomski studij na Nottingham Trent University fokusiran upravo na - pleteninu.
U svojem Studiju Marković, koji je osnovala 2015., poštuje načelo održivosti: Mihaela, naime, koristi prirodne, razgradive materijale, a multifunkcionalne komade odjeće za nju izrađuju žene iz Uskoplja, malog mjesta u srednjoj Bosni, i svaki predmet nosi potpis osobe koja ga je napravila. - Sve što radim proizlazi iz ideje da nas odjeća nadživljava. Kolekciju stalno upotpunjujem nečim novim, osluškujem želje klijenata, ali pritom ne pristajem na koncept nekih velikih modnih kuća, koje lansiraju i po osam kolekcija godišnje - kaže dizajnerica. Nedavno je u suradnji s Tamarom Luković, Zagrepčankom koja živi na Mljetu i bavi se revitalizacijom otočne baštine te izradom i prodajom suvenira, razvila i prvi hrvatski suvenir održivog dizajna.
Inspirirane legendom o božici mora Calypso koja je osuđena na vječni ostanak na otoku Ogigiji, današnjem Mljetu, osmislile su dva komada, ogrtač i haljinu. Haljina je izrađena od voštanog lana sa satenskom podstavom u kontrastnoj boji, a ogrtač se prelijeva iz tamnoplave u smaragdnozelenu. Sredinom rujna pak na londonskom Tjednu mode, u sklopu Pause Pop-upa, sa slovenskom kolegicom Tinom Princ organizira šestodnevni performance “Pinocchio”. Od ostataka gaze i ekonila - recikliranog najlonskog materijala s kojim Tina Princ radi, u Covent Gardenu će postaviti tri lutke u prirodnoj veličini koncipirane tako da se mogu rastaviti.
- Glava, primjerice, može biti šešir, tijelo frak, noge nešto treće. Ideja je pozvati posjetitelje na igru s lutkama, želimo ih potaknuti na kreativnost i pritom pokazati modularnost odjeće - kaže Mihaela, čiji se komadi iz kolekcije za aktualnu sezonu mogu kupiti u njezinoj web trgovini, u zagrebačkoj trgovini Amelie Home & Fashion, u karlovačkom Modnom kutku te dubrovačkom hotelu Excelsior.
Mreža u svijetu mode nije, naravno, novost već trend koji se vraća: mrežaste čarape dvadesetih godina prošloga stoljeća nosile su striptizete, a poslije njih i pin-up djevojke. Sedamdesetih su ih prigrlili poklonici punk subkulture i, prkoseći establišmentu, nosili ih poderane, a osoba koja je mrežastoj odjeći dala potpuno novu dimenziju je popkraljica Madonna. Uski kombinezoni, topovi te mrežaste rukavice osamdesetih su bili obilježje njezinog uvijek provokativnog imidža, a sudeći prema izlozima trgovina, “rupičasti stil” viđat će se svuda - od glazbenih festivala na otvorenom, noćnih klubova pa do užarenih gradskih ulica i plaža.
Hit rupičaste komade odabrao je naš stilist Oliver Jularić