Premda je meta bila vidljiva, a oružje precizno, britanska tvrtka Hunter ipak je ispalila ćorak: gumene čizme koje su obožavali članovi kraljevske obitelji i ljubitelji glazbenih festivala više nisu tražene uslijed pada kvalitete izrade i klimatskih promjena.
Tko u posljednje vrijeme želi naručiti gumene čizme Hunter u internetskoj trgovini te britanske robne marke, samo može pročitati poruku da "kupcima spremaju potpuno novo iskustvo" te da ostave adresu elektroničke pošte kako bi ih obavijestili o ponovnom otvaranju stranice. Čizme koje se proizvode od 1956., a prodaju po prosječnoj cijeni od 150 eura, trenutno se ne mogu naručiti jer je kompanija Hunter Boot Limited, osnovana prije 167 godina u Edinburghu, bankrotirala. Njihova jedina britanska trgovina u Oxfordshireu u blizini Londona je zatvorena, a 121 zaposlenik završio je na burzi rada. A nije da im je nedostajalo kupaca. "Hunterice" su bile omiljena obuća na britanskom dvoru: kao ljubitelji prirode i sportova na otvorenom, imali su ih kraljica Elizabeta II., njen sin, kralj Charles III., njezina sestra, princeza Margaret, kraljica Camilla i princeza Catherine.
Štoviše, kao opskrbljivačima dvora, princ Philip dodijelio im je takozvani Royal Warrant, garanciju o kvaliteti koja istodobno služi kao pohvalnica u daljnjoj promociji tvrtke.
Drugi "poguranac" ove su čizme dobile zahvaljujući kulturi glazbenih festivala. Na prašnjavim i blatnjavim livadama na kojima plešu i zabavljaju se deseci tisuća ljudi gumene čizme pokazale su se kao jedini praktičan odjevni izbor, pa su ih imale manekenke Kate Moss i Heidi Klum, pjevačice i glumice Selena Gomez i Zendaya Coleman, influencerica Chiara Ferragni... No, sve to nije bilo dovoljno da ne odu u stečaj jer nije bila riječ o jednom problemu, već o spletu različitih nepovoljnih okolnosti koji je popularan britanski brend bacio na koljena.
Iz Huntera su, naime, poslali priopćenje da je za dug od 112 milijuna funta krivo povećanje troškova transporta, zatvaranje proizvodnih pogona u Kini zbog pandemije, globalna ekonomska kriza, inflacija te problemi u opskrbi. A zadnji čavao u lijesu tvrtke koja je 2018. završila s rekordnim prihodom od gotovo 114 milijuna funta zadalo je dugotrajno suho vrijeme u SAD-u, jednom od najvećih tržišta. I dok je takav scenarij uzrokovan klimatskim promjenama izgledan i za druge odjevne brendove, problem s "huntericama" ipak ne leži samo u vanjskim okolnostima. Neslužbene informacije govore da su se kupci žalili zbog loše kvalitete proizvodnje koja je od 2008. premještena u Kinu: otpadaju im potplati, materijal se raspada u pregibima čizme, a guma puca.
No, spas ipak postoji - Hunter je nedavno za približno sto milijuna funta kupila američka kompanija Authentic Brands Group koja u portfelju ima modne brendove Juicy Couture, Ted Baker, Herve Leger i Reebok. Ipak, bez obzira na novog vlasnika koji je obećao da će nastaviti proizvodnju, mnogi vjerovnici te posrnule tvrtke ostat će kratkih rukava. I to najvećim dijelom oni domaći, britanski, a riječ je o malim obiteljskim tvrtkama kojima je "veliki" Hunter ostao dužan 11,5 milijuna funti. Oni na taj novac mogu zaboraviti, ali ne i američke banke koje su Hunteru posuđivale novac: Wells Fargo, Goldman Sachs i još dvije manje banke dobit će ukupno 97 milijuna funti nakon što kupoprodajni ugovor postane valjan.
To nije prvi novčani problem tvrtke koju je osnovala kompanija North British Rubber Company u vlasništvu američkih poduzetnika Henryja Leeja Norrisa i Spencera Thomasa Parmeleeja, koji su se doselili u Škotsku. Prije sedamnaest godina također su imali novčane probleme. No, tada su zbog cijene goriva i troškova širenja posla u Ameriku bili dužni dva milijuna funta, što su pokrili tadašnji dioničari, lord Marland of Odstock, britanski biznismen i političar, te Peter Mullen, bivši direktor britanskog modnog brenda Thomas Pink. Nakon konsolidacije Hunter se činio spremnim za nove pobjede. Svojim su čizmama opremili britanski olimpijski tim za igre u Pekingu 2008.; pet godina kasnije pokrenuli su liniju Hunter Field s modelima raznih boja i dizajna, a 2013. su u Londonu otvorili svoju prvu megatrgovinu na tri kata u kojoj su se mogli kupiti svi modeli iz linija Hunter Original, Hunter Field i Hunter Kids. Ipak, ni to nije bilo dovoljno da prebrode pad kvalitete svojih proizvoda, kao ni globalno zatopljenje.