PREKRETNICA

Kraj jedne ere: Dries van Noten nakon 38 godina napušta svoj brend

Belgijski dizajner potvrdio je da će njegova posljednja kolekcija biti predstavljena u lipnju na Tjednu muške mode u Parizu.

Nakon gotovo četiri desetljeća u modnoj industriji, Dries Van Noten odlazi s pozicije kreativnog direktora istoimenog brenda, što je belgijski dizajner potvrdio za WWD. Potraga za nasljednikom već je u tijeku s obzirom na to da će odstupiti u lipnju ove godine, a posljednju reviju u ulozi kreativnog direktora prikazat će na Tjednu mode u Parizu, odnosno posljednja kolekcija će biti ona za muškarce za proljeće/ljeto 2025. godine.

"U dogledno vrijeme objavit ćemo koji će dizajner nastaviti priču. Pripremao sam se za ovaj trenutak neko vrijeme i smatram da je vrijeme da se da prilika novoj generaciji talenata koji će donijeti novu viziju brendu", poručio je u izjavi za WWD.

image

Dries van Noten nakon revije u Parizu

X/AVALON/PROFIMEDIA

Dries Van Noten dizajn prepoznatljiv je po jakim bojama, upečatljivim uzorcima, ali i eleganciji prožetoj neobičnim detaljima. Belgijski dizajner svoju je modnu kuću većinski prodao Puigu 2018. godine, ali tada je naglašeno kako će Van Noten biti značajan manjinski dioničar te nastaviti svoj rad kao glavni kreativni direktor te predsjednik upravnog odbora. Iako to tada nije bilo objavljeno, u modnim kuloarima pričalo se kako je dizajner pristao ostati na poziciji barem pet godina.

Dries Van Noten već je potvrdio kako će iduća ready to wear ženska kolekcija biti napravljena bez njega.

"Na ženskoj kolekciji radit će moj tim s kojim sam blisko surađivao sve ove godine i siguran sam da će obaviti sjajan posao", poručio je, ali i dodao da će ostati uključen u rad modne kuće, doduše nije otkrivao u kojoj ulozi.

"Poštujemo Driesovu želju da se povuče nakon izuzetnih 38 godina u modi", izjavio je Marc Puig, predsjednik i izvršni direktor Puiga te dodao da je posebna čast što imaju priliku otvoriti novo poglavlje za brend.

image

Ženska kolekcija za jesen/ zimu 2024.

Launchmetrics/Spotlight
image

Ženska kolekcija za jesen/ zimu 2024.

Launchmetrics/Spotlight
image

Ženska kolekcija za jesen/ zimu 2024.

Launchmetrics/Spotlight

"Odnos koji imamo s osnivačima, čak i nakon njihovog umirovljenja, dugo je bio ključni faktor za naš uspjeh. Veselimo se nastavku našeg prijateljstva s Driesom koji će ostati uključen u brend kroz rad na projektima."

Van Noten u svojoj je modnoj karijeri osvojio brojne nagrade među kojima su WWD-ova za dizajnera godine 2023. te ona za Međunarodnog dizajnera godine CFDA-e 2008. godine. Dizajner je svoju odluku da će se umiroviti donio u dobi od 65 godina, a čemu će se - uz rad na projektima - posvetiti nije otkrivao. Ipak, ima mnogo interesa izvan mode, među kojima je i strast prema vrtlarstvu.

"Kao mladiću iz Antwerpena, san mi je bio ostvariti se u modi. Kroz putovanje koje me odvelo u London, Pariz pa i dalje, te uz pomoć ljudi koji su me podržavali, taj se san ostvario. Sada svoju pažnju želim usmjeriti na sve stvari za koje nisam imao vremena tako da sam tužan, ali istovremeno i sretan.

image

Muška kolekcija za jesen/zimu 2024.

Launchmetrics/Spotlight
image

Muška kolekcija za jesen/zimu 2024.

Launchmetrics/Spotlight

Van Noten je jedan od originalnih članova avangardne šestorke iz Antwerpena, potječe iz obitelji krojača, a diplomirao je na Kraljevskoj akademiji lijepih umjetnosti u Antwerpenu. Svoj brend lansirao je s muškom kolekcijom 1986. godine i otvorio svoju flagship trgovinu poznatu kao Het Modepaleis i smještenu na mjestu povijesne robne kuće, u svom rodnom gradu 1989. godine. Godinama je odolijevao klasičnim marketinškim potezima luksuznih brendova pa je izbjegavao primjerice odijevanje slavnih osoba i forsiranje kolekcija torbi, ali nakon povezivanja s Puigom, otvoreno je više butika, lansirana je linija parfema te ruževa za usne, a zahvaljujući svemu tome, Van Noten je 2023. zauzeo mjesto najbrže rastućeg nišnog brenda. Španjolska grupa Puig u svojem portfelju ima i brendove kao što su Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier, Nina Ricci i Rabanne.

"Brend sada cvjeta. Baš kao u vrtu, kad odlučite nešto posaditi, to procvjeta. Vidjeti našu odjeću u svijetu, znati da ima mjesto u vašem životu, neopisivo me ispunjava. Siguran sam da je budućnost DVN-a svijetla", poručio je Dries.

Linker
21. travanj 2024 02:53