Damiani nakit

 MARKO MIHALJEVIĆ
Nakit za pamćenje

Dobar posao u Valenzi: Obiteljski dragulji sa stoljetnom tradicijom

Na ekskluzivnom događaju brenda Mamić 1970 u zagrebačkom Hotelu Esplanade izloženi su kultni primjerci draguljarske kuće Damiani - za koju je dizajnirao i Brad Pitt - a njihov potpredsjednik Uprave Giorgio Damiani tom je prigodom otkrio planove za proslavu jubilarne obljetnice tog luksuznog brenda.

Na ekskluzivnom događaju brenda Mamić 1970 u zagrebačkom Hotelu Esplanade izloženi su kultni primjerci draguljarske kuće Damiani - za koju je dizajnirao i Brad Pitt - a njihov potpredsjednik Uprave Giorgio Damiani tom je prigodom otkrio planove za proslavu jubilarne obljetnice tog luksuznog brenda.

Draguljarska kuća Damiani, sa sjedištem u Valenzi u talijanskoj regiji Pijemont, jedna je od rijetkih koje su tijekom svih 99 godina - koliko je prošlo otkako ju je osnovao majstor zanata Enrico Damiani - ostale u obiteljskom vlasništvu. Enrica je, naime, naslijedio sin Damiano, a nakon njegove smrti 1996., vođenje posla prešlo je u ruke supruge i troje djece - danas je Guido Damiani predsjednik Uprave, dok su Silvia i Giorgio Damiani potpredsjednici Uprave kompanije.

Na nedavnom ekskluzivnom događaju kuće Damiani i brenda Mamić 1970 u Zagrebu - u čijem se dućanu nalazi njihov nakit - specijalan gost bio je upravo Giorgio Damiani (52). Potpredsjednik Uprave Damiani Grupe te direktor kreativnih rješenja, razvoja i istraživanja tom je prigodom otkrio u kojem smislu im je korona-kriza dala novu snagu, ali i što sve spremaju za skorašnju stotu obljetnicu, koju će proslaviti glamuroznim događanjem u Milanu u prvoj polovici 2024.

image

Giorgio Damiani, potpredsjednik Uprave te direktor kreativnih rješenja, razvoja i istraživanja Damiani Grupe

NIKA MOKOS

Što se promijenilo u posljednjih trideset godina, koliko je prošlo otkako ste s bratom Guidom i sestrom Silvijom preuzeli vodstvo kompanije?

- Brend i kompanija se moraju mijenjati, bez toga ne bi bilo rasta. Prerani odlazak našeg oca Damiana gurnuo nas je u poslovni svijet prije nego što smo to očekivali. Bili smo vrlo mladi i bio je to veliki izazov i veliki zalogaj. Ključno nam je bilo zadržati vrijednosti na kojima je brend zasnovan - strast, znanje, vrhunsku izradu. To je vodilo i našeg djeda i oca i majku i htjeli smo da se promjena upravljačke strukture ni na koji način ne odrazi na te temelje. Naš djed Enrico je bio izvrstan majstor, koji je zanat naučio radeći najprije za druge, no on nije razmišljao o komercijalnom dosegu, komunikaciji s drugim tržištima, rastu. Taj dio je započeo naš otac, a mi smo ga nastavili: od obiteljskog brenda postali smo globalno prepoznatljivi i povećali broj naših dućana izvan Italije. Sve troje smo oduvijek imali istu viziju i isti san - da Damiani postane najbolji brend luksuznog nakita na svijetu.

image

Belle Époque je Damianijeva kultna kolekcija

MARKO MIHALJEVIĆ

Dakle, nije izazovno raditi s bratom i sestrom?

- Ne, u našem slučaju zaista nije. Činjenica što smo ostali rano bez oca nas je još više povezala i iz te snažne veze smo crpili snagu. Ja smatram da je privilegij raditi u obiteljskoj tvrtki, ne kazna. To što ime brenda odgovara prezimenima ljudi koji njime upravljaju samo učvršćuje naš kredibilitet na tržištu i jača našu međusobnu vezu. Mi se puno družimo i izvan radnog vremena, bliski smo. Nadamo se da će i četvrta generacija Damianija, netko od naše sedmero djece, nastaviti posao. No, još su mladi i studiraju, tako da imaju vremena za tu odluku. Unatoč tome što trajemo gotovo 100 godina, ne funkcioniramo kao monarhija, u kojoj se rođenjem stječu obveze. U Italiji je mnogo tvrtki u kojima se nametnula ta ideja nasljednog reda u poslu. Smatram da je to pogrešno i da dugoročno šteti poslu, stoga želim da naša djeca sama dođu do zaključka da žele raditi u Damianiju, ne da im je to nametnuto.

image

Na čelu kompanije su Giorgio, Guido i Silvia Damiani

DAMIANI PRESS
image

Tijekom pandemije je porasla prodaja luksuznog nakita

MARKO MIHALJEVIĆ

Na koji način, kao stari brend nakita, komunicirate s mladom publikom, s novim generacijama koje bi jednog dana mogle postati vaši kupci?

- Ulažemo u digitalne platforme, u društvene mreže. Mlade generacije tako komuniciraju, Facebook, Instagram, TikTok... Navikli su na brzu razmjenu informacija i mi moramo biti spremni odgovoriti. O tome razmišljamo i kada snimamo kampanje za naš nakit. Na Instagramu nas prati 290 tisuća dominantno mladih ljudi. Jasno nam je da moramo biti stalno prisutni u sadašnjosti, u digitalnom svijetu, da bismo imali šanse u budućnosti.

image

Na ekskluzivnoj večeri u zagrebačkom Hotelu Esplanade izloženi su kultni primjerci nakita te talijanske draguljarske kuće

MARKO MIHALJEVIĆ

Koliko ulažete u održivost, što je važna tema u svim industrijama, a osobito u modnoj?

- U našoj obitelji to je oduvijek važno, to je naprosto naš način života. Vodimo se time da iz prirode uzimamo najvrednije - drago kamenje i plemenite metale - i moramo joj to nekako vratiti, nadomjestiti. Naš otac je naglašavao da nam je upravo priroda dala mogućnost za ovaj nevjerojatan posao, da bez toga ne bismo postojali - bez dijamanata, smaragda, rubina... U našoj kompaniji radi osamstotinjak ljudi, imamo šezdesetak prodajnih mjesta diljem svijeta i nastojimo svima koji rade za nas pružiti sigurnu i ugodnu radnu okolinu, jer uspješan posao i dobri proizvodi rezultat su zadovoljnih zaposlenika.

image

Nakit kuće Damiani izrađuje se ručno, u talijanskoj regiji Pijemont

MARKO MIHALJEVIĆ

Kako je na tako veliku kompaniju utjecala pandemija? Korona je teško pogodila Italiju, osobito njen sjever gdje je vaša baza.

- Bili smo jako uplašeni, kao i većina. U prvom mjesecu pandemije gledali smo koliko možemo uštedjeti na troškovima, gdje sve možemo "uštipnuti" da bismo zadržali sva radna mjesta. Srećom, i to je prošlo, uspjeli smo preživjeti i ostali smo brojčano isti, a korona kao da je ljude podsjetila na to da imamo samo ovaj život. Počeli su ponovno trošiti i, što se tiče nas, imamo fantastičan rast u prodaji. Mnogi su već tijekom pandemije počeli kupovati nakit. Djelomično zato što se gotovo uopće nije putovalo pa su ljudi više počeli trošiti kod kuće, no i stoga što su u nakitu vidjeli trajnost. U trenutku kad je sve bilo nestalno i nesigurno, luksuzni nakit je bio čvrsta stvar, koja se ne mijenja, koja će biti ista i za sto godina. To nije samo modni dodatak nego ulaganje, investicija. Da, naravno da je kupcima važan dizajn, kako izgleda pojedina ogrlica, narukvica, prsten, ali isto tako imaju svijest da je svaki taj komad nakita napravljen od najfinijih i najcjenjenijih materijala - zlata, dragog kamenja... Nakit s jedne strane simbolizira vječnost, a s druge proslavu životu, njegovu ljepotu, puninu, bogatstvo. Ne samo u materijalnom smislu nego i u emotivnom.

image

Kompaniju vodi već treća generacija obitelji Damiani

MARKO MIHALJEVIĆ

Koja je Damianijeva kolekcija, u emotivnom smislu, vama najvrednija?

- Parafrazirat ću Enza Ferrarija, osnivača jedne od najpoznatijih automobilskih kuća na svijetu i jednog od najpoznatijih talijanskih luksuznih izvoznih proizvoda uopće - najdraža i najvrednija mi je nova kolekcija koju ćemo tek napraviti.

image

Pero i Hrvoje Mamić s Giorgiom Damianijem

NIKA MOKOS

Vi trenutačno imate na ruci narukvicu iz kultne linije Belle Époque te iz kolekcije D.Side, unutar koje je i prsten što ga je svojedobno dizajnirao glumac Brad Pitt. Jesu li za brend Damiani muškarci jednako važna publika kao i žene?

- Jesu, osobito posljednjih godina. Više nije neobično vidjeti muškarca s mnogo nakita. I to baš u europskim zemljama u kojima se njeguje konzervativniji pristup muškom odijevanju i modi.

image

Gošće su na večeri mogle isprobati najljepše modele nakita talijanske draguljarske kuće

NIKA MOKOS

Koji su vam planovi za iduću godinu, kad brend obilježava jubilarnih 100 godina?

- Organizirat ćemo niz slavljeničkih događaja u Italiji, a na prvom - koji je planiran u Milanu u prvoj polovici 2024. - predstavit ćemo novu kolekciju, najspektakularniju do sada. Ideja nam je i dalje raditi na širenju tržišta, za početak u zemlje Bliskog istoka.

image

Vrhunska izrada i najfiniji materijali temelji su brenda

MARKO MIHALJEVIĆ
image

Damiani nakit ekskluzivno je dostupan u butiku Mamić 1970 u centru Zagreba

MARKO MIHALJEVIĆ
Linker
28. travanj 2024 02:50