KREATIVNO I KORISNO

Weekend Media Festival o budućnosti medija

Uvod u zanimljiva predavanja, panele i radionice prošlotjednog Weekend Media festivala bio je nastup The Bambi Molestersa u četvrtak, 22. rujna, na ‘Paklenom rođendanskom partiju JD-a’, kojim je započelo četvrto izdanje Festivala. Tradicionalno mjesto radnje bila je stara tvornica TDR-a u središtu Rovinja koja je ugostila, prema nekim procjenama, 3500 sudionika iz Hrvatske i svih zemalja regije, ali i gostiju iz Europe, Amerike i Japana.

Nakon vatrenog otvaranja uz odlične zvukove gitara, domaći i regionalni komunikacijski stručnjaci u petak, 23. rujna, popratili su uvodno predavanje Sashe Savića, osnivača legendarnog sarajevskog Omladinskog Program Radija koji iza sebe ima impresivnu međunarodnu karijeru. Predavanje na temu ‘Komunikacija u realnom vremenu’ izveo je energično i jednostavno, a najvažnije od svega je bila jedna njegova misao:

– U ovih 60 minuta koliko ću vam ja govoriti, svašta će se promijeniti – izjavio je Savić te opisao nove načine prezentacije brandova u medijima.

Brojna predavanja prvog dana službenog festivalskog programa uključivala su teme poput budućnosti besplatne televizije, oglašavanja 2020-e, radijskih mreža kao medija i povećanja radijskog slušateljstva…

Ipak, u svemu tome valjalo bi izdvojiti okrugli stol pod nazivom ‘Free or Fee’ čiji su sudionici Tomislav Wruss (EPH), Boris Trupčević (Styria), Dejan Ljuština (Deloitte) i Branko Čakarmiš (Pop TV), govorili problemu internetskog sadržaja i pitanju ponude besplatnih sadržaja svojih izdanja na internetu.

– Bila je to pogreška jer je čitatelju poslana poruka da je sadržaj besplatan i da se plaća samo papir – rekao je Trupčević, osvrnuvši se na situaciju prelaska na web, u kojoj se mnogi izdavači nisu snašli.

Subota, 24. rujna, protekla je u znaku svojevrsnog skandala’, kada su na panel diskusiji ‘Fenomen Dnevnika’ gosti demonstrativno napustili program. Naime, ‘krivac’ za takvu reakciju Zorana Šprajca, Ive Gačić i Ivana Lovrečeka, predstavnika središnjih informativnih programa svojih kuća, bio je moderator Denis Kuljiš koji je održao poduži uvod o stanju s dnevnicima u Srbiji i BiH. Budući da se predstavnici iz tih zemalja nisu odazvali, Kuljiš je istaknuo da odlično poznaje njihovo tržište, zbog čega njegovi gosti nisu usojeli doći do riječi te su zaključili da trebaju napustiti panel.

Organizatori su izrazili žaljenje zbog neodržane rasprave, no i zaključili da je Kuljiš ipak bio dobar izbor za moderatora, jer su htjeli dobiti polemičnu atmosferu.

Neposredno prije toga održano je jedno od najzanimljivijih i najkorisnijih predavanja Weekend Media Festivala, radionica na temu ‘Digitalnog identiteta’ koju su poveli Ana Penović i Nebojša Grbačić iz agencije Jasno i Glasno. Njihova radionica ticala se upozoravanja na najčešće pogreške community managera, kupnje fanova na društvenim mrežama te načina stvaranja identiteta jednog branda na webu, u čemu je kao savršena ilustracija poslužio Grad Rijeka sa svojim internetskim stranicama i gradonačelnikom aktivnim na Twitteru i Facebooku.

Nakon svakog radnog dana, druženje i opuštanje došli su kao naručeni – drugu večer uz zvukove TBF-a i tuluma koji je najavio drugu sezonu serije ‘Živi mrtvaci’, a posljednju večer uz Jinxe i makedonskog DJ-a Kirila Džajkovskog.

Anela Senčar

Linker
29. travanj 2024 06:38