NJUJORŠKI TJEDAN MODE

Vrhunska moda pod pritiskom krize

Dizajneri, njih nešto više od 60, na tjednu mode, koji se službeno zove Mercedes-Benz Fashion Week, predstavit će svoje kolekcije za proljeće i ljeto sljedeće godine. Kriza, pad kupovne moći i rast nezaposlenost uvelike su utjecali da modni dizajneri uoči tjedna mode ne pričaju o tome koje boje prevladavaju kolekcijama ili koji će komadi biti najtraženiji nego o tome kako uopće prodati odjeću čije cijene se kreću od nekoliko stotina do nekoliko tisuća dolara po komadu. No, uz malo prilagodbe u kolekcijama, prezentaciji i poticanja kupaca da i u recesiji treba izgledati vrhunski trude se naći put do kupaca.

“Tjedni mode zbunjuju kupce. Vide u novinama fotografije s revija proljeće/ljeto, a kad odu u trgovine vide potpuno drugačiju odjeću”, rekla je kultna američka dizajnerica Diane von Furstenberg, koja je i predsjednica američkog Udruženja modnih dizajnera.

Dizajner Marc Jacobs najavio je kako će njegova revija biti skromnija te da će ponuditi odjevne komade u širem cjenovnom rasponu.

“Trudili smo se ponuditi više toga, tako da si više ljudi može nešto priuštiti”, rekao je Jacobs dok je njegov kolega Zac Posen ustvrdio kako je za dizajnere ovo vrijeme izazova – “Ipak, mislim da će kreativnost i savršenstvo prevladati”.

Prosječni Amerikanac prošle je godine kupio 64 odjevna predmeta, tri manje nego godinu prije, i sedam pari cipela, jedan manje nego u 2007., prema istraživanju tvrtki American Apparel i Footwer Association. Modna je industrija, inače, druga po važnosti njujorška poslovna grana, poslije finacijskog tržišta. New York je sjedište više od 800 modnih tvrtki koje zapošljavaju 175.000 ljudi i isplaćuju plaće u vrijednosti 10 milijardi dolara.

Linker
20. travanj 2024 01:38