INSPIRACIJE

TBF u potrazi za romantikom

Aleksandar Antić Saša (38), tekstopisac i pjevač grupe TBF, popularne zbog duhovitih i društvenokritičkih tekstova te posebnog glazbenog i­zričaja, govori o procesu nastanka novog albuma “Pistaccio Metallic”, objavljenog u srpnju ove godine. TBF, kojeg još čine Mladen Badovinac , Nikša Mandalinić , Ognjen Pavlović , Luka Barbić i Janko Novoselić , novim će albumom nastojati doseći uspjeh ranijih “Maxon Universala”, “Galerije Tutnplok” i “Perpetuum Fritule”. Saša objašnjava i stil spota za pjesmu “Veseljko”, predstavljenog početkom studenog, svojevrsnog “remakea” spota “Dugo toplo ljeto” splitske grupe Đavoli snimljenog krajem 1980-ih, te komentira promotivnu turneju novog albuma koja se, nakon što je 4. studenog započela u Rijeci, u subotu nastavlja u Zagrebu, a u rodni grad dolaze 18. studenog.

OSVOJITE ULAZNICE ZA SPLITSKI KONCERT GRUPE TBF

Kako je publika na turneji prihvatila nove pjesme? – Super. Razlog je vjerojatno taj što su i snimljene praktički uživo u studiju – kako smo ove godine stalno na turnejama, pjesme su nastajale na putu, u jednom dahu, pa je metoda njihovog snimanja odgovara naravi turneje. Osim toga, nove pjesme već od ljeta pomalo ubacujemo u repertoar, tako da su koncerti ove turneje prvi na kojima ih izvodimo sve, ali ne i prvi na kojima ih je publika mogla čuti.

Zašto ste za spot za pjesmu “Veseljko” odlučili preraditi stari spot grupe Đavoli? – Video danas nije nešto što treba samo odraditi. Mi se uvijek trudimo da spot, baš kao i naše pjesme, ima neku priču. Ideja za spot je konceptualna – preradom spota iz osamdesetih pokušali smo uhvatiti romantiku toga razdoblja. Sama pjesma ima određenu auru vulgarnosti, ali to nije njena suština, već smo u njoj pokušali prenijeti nešto te romantike.

Smatrate li da je kriza društva dobra za umjetnost? – Ne raduje nas stanje društva. Osobno osjećam doslovno fizičko gađenje prema postojećem stanju: ako je politika postala estrada, ako je to samo spektakl koji promatramo, nekakav “reality show” u kojem se želi pokazati koliko nisko ljudi mogu pasti i koliko je jeftino sve postalo, onda nam se ne piše dobro. Umjetnost ovisi o percepciji javnosti i zato se o ovim stvarima može pametno govoriti, a da to ujedno bude i komercijalno. Nemamo iluzije da radimo za buduća pokoljenja – poanta je naše umjetnosti duhovitost, sposobnost smijanja samima sebi u postojećoj situaciji koju samo humor može rastočiti.

Što voli Saša Antić:

Glazba Wayne Shorter, Art Blakey, Miles Davis, John Coltrane, općenito jazz 1960-ih, malo klasike… imam faze, ali ovo je trenutno stanje.

­

Spotovi Volim spotove Hladnog piva, Dječaka, Leta 3, naročito za “Profesora Jakova”, “Naftu” i “Sedmi kontinent”, Ede Maajke, npr. “Prži se”…

­

Film Obožavam filmove. Gomila ih je dobrih, ali ako mora biti jedan – “Pakleni šund”.

­

Odjeća na ženi – Moja žena ima poseban ukus, puno prekraja i dodaje, ali u biti njeguje neki klasični izgled, pri čemu ne mislim na malu crnu haljinu. (smijeh)

Javna ličnost: Željko Pervan

– Blatine, normalno. (smijeh)

Linker
27. travanj 2024 21:44