INSPIRACIJA

Kako nositi žarke Guccijeve boje

Dva isprepletena slova G već desetljećima u trans bacaju šminkerice diljem svijeta. Ovisnost o Gucci bojama, večernjim haljinama otvorenih leđa, hlačama širokih nogavica i lepršavim volanima poprimila je razmjere modne epidemije – holivudski crveni tepih prepun je ovog talijanskog šarma.

Prije nekoliko dana naslovnice britanskih novina preplavile su snimke razbijenog izloga londonske Gucci trgovine u koji su se pljačkaši namjerno zabili automobilom te pobjegli s većom količinom odjeće, torbica i cipela. Gotovo istodobno, na drugom kraju svijeta, nepoznati je japanski kolekcionar na aukciji za izvezene Gucci traperice platio 250 tisuća kuna. Očito se svi žele, na ovaj ili onaj način, domoći predmeta sa znakom dva isprepletena slova G.

Stoga i ne čudi podatak da među zaplijenjenom krivotvorenom robom godišnje ima najviše one kuće Gucci (57 posto), što ovaj brend čini najkopiranijim na svijetu. Kreativnoj direktorici Fridi Giannini to je na neki način kompliment: – Ne bi se kopiralo da ne valja – očito smo pogodili ukus milijuna ljudi’, našalila se.

Ovo proljeće kuća Gucci predstavila je monokromne kombinacije u kanarinac žutoj, trava zelenoj, tirkiznoj, kobaltnoplavoj te jarkoružičastoj. Za razliku od prijašnjih sezona, silueta je opuštena i fluidna, a krojevi ležerni i jednostavni, inspirirani 60-ima: hlače širih nogavica, kratke haljine A-kroja, kaputići s dvostrukim kopčanjem, tunike s rol ovratnikom, košulje s pojasom te večernje haljine ravnog kroja. A zvijezda svih kreacija je volan, i to u različitim izvedbama: jednom tvori lepršav rukav, na drugom komadu obrubljuje dekolte, dok na nekima ukrašava bočni šav.

Haljine, sprijeda posve zatvorene, kriju iznenađenje na leđima – dubok dekolte zanimljiva izreza. Štikle i torbe načinjene su od zmijske kože i bojom slijede kreacije. Giannini je pokazala vrlo ženstven, sofisticiran izgled, no ipak seksi, što je naslijeđe njenog prethodnika, američkog dizajnera Toma Forda: svi još pamtimo njegove pripijene suknje, satenske košulje dubokog dekoltea, puno crne boje i fetišističkih detalja, štikle-mokasinke s potpeticom tankom poput pletaće igle i clutch torbe ukrašene volanima. Modni dodaci i jesu temelj na kojem je izrasla ova kuća, danas vrijedna više od četiri milijarde dolara. Naime, kad je 1921. otvorio trgovinu u Firenci, Guccio Gucci imao je skromne nakane – proizvoditi luksuznu prtljagu poput one koju je raznosio radeći kao nosač u ekskluzivnim pariškim i londonskim hotelima. No predmeti vrhunske ručne izrade i uzbudljivog dizajna brzo su našli svoje poklonike pa je ponudu proširio na ručne torbe, cipele (kultne mokasinke s metalnim ukrasom preko jezička, koje ove godine slave 60. rođendan), odjeću, satove, parfeme.

Anela Martinović

U galeriji pogledajte komade iz domaćih trgovina inspirirane Guccijevim bojama.

Linker
26. travanj 2024 01:49