INTERVJU

Joe Corré: Nosim samo ono što kreira moja mama, Vivienne Westwood

Veoma ste kooperativni za jednog pankera! – Joe Corré (43), sin Malcolma McLarena i Vivienne Westwood, “glasnogovornika punka”, okrenuo se naglo i na moju primjedbu odgovorio glasom Hugha Granta iz “Notting Hilla”:

– Pankeri su divni, kooperativni ljudi – i onda se opet postavio kako je to od njega tražio fotograf.

O punku, svojim slavnim roditeljima, kozmetičkoj kompaniji Illamasqua – koja je u središtu Zagreba otvorila svoj prvi dućan, pa je to bio povod za njegov dolazak – djeci i šminki, Joseph Corré govorio je bez imalo prenemaganja. Nije želio šokirati da bi pokazao kako je jedan od onih londonskih hipstera koji ne može pronaći zajednički jezik s dosadnim ostatkom svijeta. Tako ga, naime, najčešće opisuju engleski novinari.

– Znate kakvi su novinari, oni vas uvijek pokušavaju ugurati u neku svoju ladicu, a sin Malcolma McLarena mora biti u nekoj takvoj ladici – tvrdi Joseph Corré, čiji je otac, menadžer Sex Pistolsa i New York Dollsa, bio jedan od onih svadljivih glazbenih genija koji namirišu trendove i onda se na njima silno obogate. O McLarenu iskreno kaže da nije bio otac, pogotovo ne dobar.

– Meni i mome bratu Benu, sinu iz maminog prvog braka, bio je… direktor – kaže. A mama, modna dizajnerica Vivienne Westwood, zasigurno nije bila konvencionalna majka dok je vodila londonske trgovine SEX ili World’s End i družila se s pankerima odjevena u poderane majice i sado-mazo odjeću.

No čini se da Corré nije nipošto jedan od onih ogorčenih celebrityja koji sve svoje probleme pripisuju roditeljima. Općenito misli da o roditeljstvu nitko od nas ne zna dovoljno:

– Pokažite mi roditelja koji razumije što točno misli njegovo 14-godišnje dijete i ja ću odjuriti da ga upoznam. Ja sigurno ne znam što moja Cora zapravo želi. Samo znam da je sada u fazi u kojoj ništa od onoga čime se ja bavim nije cool, no tako, valjda, mora biti.

Prije četiri godina Joe se razveo od Serene Rees, Corine mame. Serena i Joe stvorili su skupa veoma uspješan biznis, lanac trgovina seksi donjim rubljem Agent Provocateur. Joe je znao sve o erotičnoj odjeći i kako je prodati jer je već sa 16 godina počeo raditi u majčinoj tvrtki. Agent Provocateur počeli su razvijati prije petnaestak godina; imali su isprva jedan dućan s rubljem u kakvom je Joe želio vidjeti svoju ženu, a onda su pokrenuli vlastitu proizvodnju. Taj je biznis Corré nevoljko prodao nakon razvoda, doduše, za više od 60 milijuna eura, no o tome baš ne voli govoriti… Serena ga je, naime, prevarila s dobrim prijateljem, basistom grupe Clash.

Jeste li se ponovno oženili? – Ma kakvi! Sad sam single. Zauvijek. Tko bi to ponovno…

Je li Vivienne Westwood gledala vašu reviju s teatarskom šminkom Illamasqua? – O, da, mama je veliki fan. I sama je često nosi. Ona je osoba koja voli… samoizražavanje, a zapravo mrzi modu i konzumerizam. A Illamasqua ne diktira boje koje morate nositi, i način na koji ih nanositi. Mi kažemo – tu vam je paleta, mi ćemo vam pomoći da naučite kako je koristiti, a sami pronađite što vam se sviđa.

Još vas mama odijeva? Te dendijevske cipele kao iz edvardijanskog doba sigurno su Vivienne Westwood. – To je njezina kreacija, ne mogu biti ni od koga drugog. I ove hlače spuštenog međunožja… Oduvijek nosim takve stvari.

Kako to da se ponekad i šminkate? – U mom djetinjstvu, u sedamdesetima, sve su se velike zvijezde šminkale. A u prošlosti… nijedan muškarac koji je držao do sebe nije izlazio iz kuće nenašminkan, toga su se odrekli prije sto godina. Ja se nisam prije šminkao, no otkako sam u Illamasquai, otkrio sam da me se muškarci na ulici pribojavaju kad sam našminkan, ali curama se to doista sviđa. Make-up na muškarcima uopće ne znači da želite izgledati poput žena.

Osjećate li nostalgiju za danima kad ste pokretali Agent Provocateur i šokirali London i svijet svojim reklamama s Kate Moss? – Bilo mi je teško otići iz te kompanije, no Agent Provocateur za mene više nema nikakvog seksepila, izgubio se svaki smisao za humor, kompanija je postala tako velika da se radi samo o novcu, a meni to više nije zanimljivo. Imam krasne uspomene, no bilo je pametno što sam otišao jer doista uživam razvijati Illamasquau. Ta je tvrtka usmjerena prema budućnosti, ona je ono što će se događati sljedećih deset godina, a Agent je prošlost, nešto staro 15 godina.

A kako vi vidite budućnost? – Svijet danas prolazi nevjerojatne promjene, stasala je generacija koja je odrasla na novim tehnologijama, oni na posve nov način komuniciraju jedni s drugima. Tradicionalni načini na koje kozmetičke kompanije komuniciraju s mladima posve su zastarjeli. Te kuće troše bogatstvo na reklame da nekome pošalju poruku kako se more težiti “ovom looku”, a ta poruka više ne dopire ni do koga. Illamasqua želi s tom novom generacijom uspostaviti komunikaciju, razgovarati s blogerima, vidjeti što traže. Mi smo jedini prava opasnost za lidera u ovoj industriji, Mac. Ljudima je dosta Maca. Više ga i ne razumiju. Toliko je novih proizvoda koje ljudi uopće ne razumiju…

Moram vas na kraju pitati zašto nosite prezime očeve bake? – Mojeg oca odgojila je baka Židovka koja je bila uvjerena da će se on jednog dana smiriti i oženiti finom židovskom curom. No, on je našao moju mamu, otkačenu sjevernjakinju, pa je, valjda, mislio da će baku barem njezino prezime zbližiti sa mnom. Meni je drago što imam samo svoje prezime i razvijam nešto pod svojim imenom, ionako sam cijeli život najčešće samo sin tih poznatih roditelja. Iako ne mogu poreći da mi je to često puta pomoglo.

Nada Mirković

Pročitali ste skraćenu verziju teksta. Cijeli intervju s Joeom Corréom pročitajte u tiskanom broju Glorije (br.875) ili se pretplatite na PDF izdanje

Linker
18. travanj 2024 04:05