LEON LUČEV

Gluma je kao nogomet

Njegovo je ime danas jedan od najsna­žnijih brendova hrvatske i regionalne kinematografije. Leon Lučev, zvijezda filmova “Što je muškarac bez brkova”, “Grbavica” i “Kako je počeo rat na mom otoku”, ove je godine osvojio dvi­je važ­ne glumačke nag­rade: Srce Sarajeva na 14. SFF-u za ulogu u filmu “Buick Riviera” Gorana Rušinovića, te Zlatnu arenu u Puli za sporednu ulogu u filmu “Nije kraj” Vinka Brešana.

Na oba festivala prikazan je i film “Iza stakla” Zrinka Ogreste, u kojem je 38-go­di­šnji Šibenčanin sa za­grebačkom adresom isto tako ostvario zapaženu ulogu. Od svega toga Leonu je možda važnije što je ljetos na Zlarinu pokrenuo regionalnu radionicu klaunova. Uz taj otok vezan je svojim korijenima (po majčinoj strani) i sanja o tome kako će se jed­nog dana onamo preseliti sa suprugom, likov­nom umjetnicom Ivanom Jelavić, i njihovo troje djece.

Nedavno je u Bosni s redateljicom Jasmi­lom Žba­nić, dobitnicom Zlatnog medvjeda u Ber­linu za film “Grbavica”, snimao glavnu ulogu u filmu “Na putu”, čiji je i koproducent.

Bolje, čini se, nije moglo biti, pogotovo ako zna­mo kako je Leon Lučev postao glumac. U tre­ćem razredu srednje škole dosadilo mu je pohađati nastavu jer su mu, kaže, glavu punili nepotre­bnim stvarima pa se bez znanja roditelja iz nje jednostavno – ispisao. Godinu dana radio je fizičke poslo­ve u tvornici elektroda i ferolegura, te u kamenolomu, sa­njario o karijeri rock-zvijezde (“nisam imao slu­ha”), o tome kako će kao pomorac oploviti svijet ili se zaposliti na naftnoj platformi, ali je na kraju završio za automehaničara.

Početak rata zatekao ga je na odslu­ženju voj­nog roka u tadašnjoj JNA u sarajevskom naselju Lukavica, a nakon povratka ku­ći, pridružio se 4. bataljunu 113. šibenske bri­gade i dvi­je godine proveo na prvoj crti obrane rod­nog grada. Prije upisa na studij glume na zagrebačkoj Aka­demiji dramske umjetnosti – gdje je već deset godina apsolvent – pokušavao je studirati na Fakultetu prometnih znanosti, ali nije dogurao dalje od prve godine.

Karijeru je gradio polako, slijedeći srce i instin­kte, istražujući smisao “igre” u alternativnim kaza­li­šnim projektima, glumačkim radionicama i semina­rima. Za njega je gluma slična nogometu: napadači koji zabijaju najviše golova, trebaju najviše raditi da ostanu u formi.

Kruno Petrinović

Linker
27. travanj 2024 11:45