Pospremanje, odnosno organizacija stvari u domu može nas, između ostaloga, učiniti i mnogo sretnijima. No, na koji je to način uopće moguće postići? Šest izrazito korisnih savjeta koji bi sigurno mogli pomoći i vama prilikom organizacije vašeg životnog prostora izdvojila je organizacijska stručnjakinja Gretchen Rubin.
1. Zapitajte se: usrećuje li me ovaj predmet?
- Pitanje plijeni li određena stavka u domu pažnju i podiže li razinu sreće (metrika stručnjaka za pospremanje stvari u domu Marie Kondo), po mom je mišljenju vrlo važna stavka - kaže stručnjakinja.
- Naime, u mom domu postoji mnogo stvari koje ne isijavaju radost, poput škara. One se kao takve nalaze na prikladnom mjestu pa im mogu pristupiti kad mi zatrebaju Umjesto toga, uuvijek se pitam: usrećuje li me ovaj predmet? Da. Škare mi omogućavaju ispunjavanje zadataka i zato ih uvijek držim na prigodnim mjestima u stanu. Riječ je o predmetima koji svoju 'sudbinu' prvenstveno ispunjavaju na koristan, a ne isključivo i jedino na 'radostan' način - dodaje.
2. Ne čuvajte stvari koje nikad nećete trebati
Često nam se dogodi da gomilamo određenu odjeću ili obuću i razmišljamo da će nam jednog dana zatrebati. Ipak, budimo realni, to se uistinu rijetko dogodi. Prečesto se bespotrebno držimo materijjalnih stvari koje smo skupo platili, a iste uopće ni ne trebamo. 'Prepustiti' se komadima odjeće koja nam više ne odgovara znači određenu vrstu prihvaćanja, ali i 'rješavanja' suvišnih stvari te oslobađanja mjesta u domu.
- Čišćenje vašeg ormara snažno djeluje na vas i vaše raspoloženje, a kad se jednom napokon počnete rješavati nepotrebnih i suvišnih komada iz svoje garderobe, ormara ili tavana, osjećat ćete se bolje i sretnije - kaže Gretchen.
3. Ne čuvajte stvari koje ste odavno zamijenili tehnologijom
Većina nas sada financije vodi preko interneta, tako da uistinu nema smisla čuvati bilo kakve izvode na papirima. Sa istim se slaže i Gretchen.
- Imala sam stotine posjetnica, ali podaci na njima bili su stari i netočni. Tehnologija je zamijenila toliko toga bitnog, pa zašto se onda svejedno zadržavati na stvarima koje više ne koristite? Kada ste posljednji puta koristili kalkulator ili rječnik? Ako sve te stvari uporno gomilate u dnevnom boravku ili radnoj sobi, riješite ih se: samo vam stvaraju nered - kaže.
4. Pospremajte zajedno s prijateljima
- Pospremanje i organizacija stvari nikad nisu jednostavni zadaci, zbog čega je uvijek dobra ideja isto raditi s prijateljima, odnosno u društvu. Naime, taj postupak bit će mnogo lakši, jednostavniji, ali i zabavniji ako ga radite s nekim s kim vam je zabavno provodiiti vrijeme - kaže Gretchen.
5. Neka svatko ima prostor za sebe
- Teško je pospremati tuđe stvari i redovito uvoditi red u tuđi kaos u domu, ali ako imate tu 'sreću' da ne živite sami, sasvim je logično da svima u domu morate omogućiti vlastitu sobu ili barem jedan kutak u prostoru gdje će držati svoje stvari. U zajedničkim kućanskim prostorima najbolje je prethodno raspraviti o tome gdje će se što držati, a kasnije se tog dogovora i držati. Ako vaše dijete u hodniku treba mjesto za objesiti ruksak, postavite kuke na zidove. Ako ne, ponesite 'kantu za ruksak' te je stavite kraj ulaznih vrata. Na tom će mjestu zatim svi stavljati ruksake kad dođu iz škole - ističe stručnjakinja Gretchen.
6. Dodajte ljepotu životnom prostoru
Kako kaže stručnjakinja, ona osobno obožava alate pa tako, uz knjigem na svojim policama drži prekrasan minijaturni mikroskop, povećalo i dvogled. Ponekad ih koristi, ali zaista joj se sviđa kako izgledaju, odnosno pristaju cjelokupnom interijeru. Kako savjetuje Gretchen, u stanu ili kući uvijek je najvažnije imati stvari koje volite. Naime, uvođenje reda u prostor ne odnosi se nužno na minimalizam.
Foto: Shutterstock, iStock
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....