Boja je relativno pristupačna i lako promjenjiva, ali svejedno ima ogroman utjecaj na kupčevu percepciju nekretnine. Budući da dom za život ne kupujemo svaki dan, često pokušavamo brzo obraditi mnogo složenih informacija u području u kojem nemamo puno iskustva. Ta nesigurnost je vjerojatno razlog zašto se oslanjamo na boju kao snažan vizualni element koji signalizira da li je nekretnina moderna i održavana ili trošna i treba obnovu. Upravo taj prvi dojam pridonosi našem općem osjećaju o prostoru i konačno koliko smo spremni platiti za njega.
Kupci se opraštaju od blagih boja i sve više odabiru mračne, dramatične zidove.
Nova Zillow® studija otkriva da bi nedavni i potencijalni kupci kuća ponudili više novca za dom s interijerom obojenim u tamno sivu boju. Dakle, zidovi u boji drvenog ugljena povezani su s višom cijenom ponude nego bijeli u svakoj proučavanoj prostoriji: kuhinji, dnevnom boravku, kupaonici i spavaćoj sobi. Čak je i klasična bijela kuhinja pala u nemilost današnjih kupaca, koji su rekli da bi smanjili cijenu za 612 dolara koja je ima.
Kuće s tamnosivom grafitnom kuhinjom mogu se prodati za procijenjenih 2512 dolara više, dok se kuhinja u kositreno sivoj boji može prodati za 2553 dolara više od očekivanog. Tamno siva u dnevnom boravku i spavaćoj sobi nadmašila je blijedo neutralne boje i ima potencijal podići cijenu čak za 1755 USD.
"Kupci su bili izloženi tamno sivim prostorima putem TV emisija o uređenju doma i objavama na društvenim mrežama, ali i na psihološkoj razini", rekao je Mehnaz Khan, stručnjak za psihologiju boja i dizajner interijera u Albanyju, New York . "Siva je boja povlačenja. Iako je pandemija iza nas i već smo zaronili u svoje užurbane živote, danas više nego ikad želimo da nam dom bude utočište. Želimo se povući i pobjeći od neizvjesnosti vanjskog svijeta, a soba obavijena tamno sivom bojom može stvoriti taj osjećaj sigurnosti."
Ova analiza boje temelji se na nizu studija Zillowa, najposjećenije web stranice za nekretnine u Sjedinjenim Državama, na više od 4700 nedavnih i potencijalnih kupaca nekretnina. U svakoj studiji nasumično su im dodijeljene slike doma s unutarnjim prostorom. Svaka boja dobila je ocjenu na temelju percepcije kupaca o prostoru, vjerojatnosti obilaska i cijeni koju bi platili.
No ne pretvaraju se sve sive u zlato kada dođe vrijeme za prodaju. Srednje siva može utjecati na prodajnu cijenu kuće ako se koristi na ulaznim vratima. Zillow-ovo istraživanje otkriva da bi nedavni i potencijalni kupci ponudili procijenjenih 3365 dolara manje za kuću s cementno sivim ulaznim vratima.
Iako je konačna prodajna cijena nekretnine određena brojnim čimbenicima, ovo istraživanje pokazuje da se isplati biti strateg pri dotjerivanju nekretnine za prodaju. Većina prodavača napravi dva poboljšanja u svom domu prije nego što ga ponudi tržištu, a najčešći projekt kojeg se prihvate je bojanje interijera. Odabirom pravih boja, možete privući više kupaca ove godine i potencijalno povećati svoju dobit.
Dakle, prvo pažljivo odredite tko je vjerojatni kupac i što možete učiniti da ga privučete i potaknete na kupnju nekretnine.
Paletu boja za interijer odredite na temelju njegovih arhitektonskih značajki, količine prirodne sunčeve svjetlosti i stilova koji su u trendu u tom području, a koji će dovesti do krajnjeg cilja: ostvariti prodaju.
Odabirom trendi boja vaš će dom kupcima izgledati aktualnije i modernije. Bonus plus, bojanje doma čini izgled održavanim, što treba istaknuti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....