Službeni podaci kažu da je u prvih devet mjeseci ove godine u Hrvatskoj ostvareno 18,7 milijuna dolazaka i preko 102 milijuna noćenja. To je devet posto više dolazaka i dva posto više noćenja u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, a ostvareni rezultati su na razini za predpandemijske 2019. godine.
Iako se početkom godine očekivala spektakularna turistička sezona, stvari su se ipak malo drugačije odvijale. Turistička agencija My Luxoria, specijalizirana za najam luksuznih vila i kuća za odmor, analizira događaje koji su obilježili dosadašnju turističku sezonu 2023. te utjecali na njezine rezultate.
"U vrijeme ranog bukinga, na početku godine, govorilo se o potencijalnom turističkom bumu, ali ta su očekivanja naišla na izazove. Nijemci su zakazali u ranom bukingu, da bi na kraju odigrali važnu ulogu u last-minute bukingu. Osim obrata u ustaljenoj dinamici rezervacija koji je iznenadio mnoge iznajmljivače i prisilio ih da brzo prilagode svoje planove, bilo je tu i drugih izazova. Velika potražnja u segmentu kuća za odmor u posljednje dvije sezone potaknula je iznajmljivače da podignu cijene, no mnogi su kasnili s ponudom popusta kada je buking počeo stagnirati. Nedostatak pravovremene reakcije imao je utjecaj na njihove prihode", navode iz agencije.
Dodaju kako je kraj ljeta ipak donio dobru prognozu za sljedeću sezonu.
"Jesenski buking za 2024. godinu iznenađujuće je dobar. Čini se da su Nijemci, možda potaknuti strahom od inflacije i općenitim rastom cijena, odlučili rezervirati odmor za sljedeću godinu na sebi svojstven način - što je ranije moguće", ističu.
Ankica Ćaleta, vlasnica i direktorica agencije My Luxoria, zaključuje kako je turistička sezona 2023. donijela nekoliko vrijednih lekcija, onih o važnosti prilagodbe i bezih reakcija na promjenjive uvjete, te naučila iznajmljivače da "nije dobro spavati na lovorikama bez obzira na to što je Hrvatska iznimno popularna destinacija za odmor".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....