Ako želite da vaš dom izgleda moderno i atraktivno, postoje stvari koje treba izbjeći, poput tepiha u neutralnim tonovima, postavljenih od zida do zida te jednako monotonog namještaja. Ali dizajneri upozoravaju na još jedan klišej koji vaš stambeni prostor čini generičkim, a kojeg niste ni svjesni.
Uđete li u predblagdanske dane u bilo koju trgovinu namještajem i dekorima, taj ćete predmet sresti u milijun izvedenica. Govorimo o motivacijskim citatima – znate već, drvenim ili metalnim pločama s kičastim frazama na njima.
U nedavno objavljenom videu na TikToku profilu SellItStaged, dizajner interijera Phoenix Gray razgovarao je s kolegom dizajnerom Nickolasom Gurtlerom o tome koliko obojica mrze takve citate. Gray je čak otišao toliko daleko da ih je nazvao ‘apsolutno najvećim grijehom u dizajnu interijera‘, piše novinarka Dana Schulz za portal Best Life.
- Prije blagdana, trgovine su pune takvih citata za sve moguće scenarije, ispisane na svakakvim podlogama, a sve sadrže glagole ‘okupiti‘ i ‘zahvaliti‘ – u videu se našalio Gray.
- Postoji i onaj citat za kupaonice, u stilu ‘Suši, složi‘, za slučaj da zaboravite redoslijed nakon pranja rublja...
Izgleda da se sve više dizajnera slaže oko toga da citati poput ‘Živi. Smij se. Voli.‘ pretvaraju vaš interijer u još samo jedan od mnogih, generički osmišljenih prostora.
- Ovi su citati doživjeli svoj vrhunac, napokon. Naježim se kad vidim sve te trgovine pune motivacijskih citata. To je postao klišej: znak za kuhinju trebao bi vam reći u kojoj se prostoriji nalazite?! – komentirao je u drugom TikTok videu jedan dizajner, dodajući objavi emotikone za povraćanje i razmišljanje.
U nedavnom intervjuu za Ruggable, dizajnerica interijera Temi Johnson rekla je da misli kako se ‘ljudi odmiču od generičkih plakata i natpisa, a skloniji su personaliziranijem obliku umjetnosti riječi‘. Međutim, Johnson je dodala da ne treba izbjegavati sve citate:
- Iako smo svi voljeli trend ‘Ova je kuhinja stvorena za ples‘, vaša kuhinja postaje još samo jedna od mnogih drugih u kojima se nalazi taj natpis. Ali stvar možete popraviti ako je natpis prezentiran na poseban način i u skladu je s dizajnom interijera.
- Na primjer, ako duhoviti citat poput ‘U ovoj kući cijenimo sarkazam i neprimjereni humor‘ postavite u toaletu, to će biti pun pogoda. Jer upravo kontekst često čini izbor citata uspješnim. Neonski natpis uvijek će dobro izgledati iznad šanka - neće izgledati zastarjelo zbog konteksta i pozicije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....