TURISTIČKI SMJEŠTAJ

Zanimljivi rezultati detaljne ankete provedene u Europi

Do gostiju dolazimo putem interneta, ali ne živimo od toga

Kako raste potražnja za stanovima za dnevni najam, raste i broj online servisa na kojima se oglašavaju te nekretnine.

Apartmani i stanovi za dnevni najam u Hrvatskoj, ali i svijetu, posljednjih godina doživljavaju procvat. Kako raste potražnja, ponuda je sve bolja i bolja, a sukladno tome raste i broj online servisa na kojima se odvija prezentacija i oglašavanje nekretnina te komunikacija između pružatelja usluga i njihovih gostiju.

Potvrđuje to i anketa koju su proveli Europska komisija i Europsko udruženje obiteljskog smještaja (EHHA) o pružanju smještaja za turiste na temelju ekonomije dijeljenja, a koja je pokazala da čak 70,3 posto pružatelja kratkoročnog smještaja koristi isključivo online platforme kako bi došli do svojih gostiju.

PRAVILA

Zanimljiv je i podatak da većina njih, točnije 56,3 posto, iznajmljuje prostor u kojem kontinuirano ili privremeno boravi, ali pružanje te usluge, čini se, nije toliko unosno kako bi to mnogi pomislili. Naime, anketa je pokazala da prihodi od djelatnosti pružanja kratkoročnog smještaja za više od dvije trećine ispitanika čine manje od polovice njihovih ukupnih godišnjih prihoda.

U pogledu odnosa s gostima, 51,4 posto ispitanika potvrdilo je da nisu iskusili probleme tijekom procesa iznajmljivanja, dok je većina ostatka ispitanika rekla da su problemi u najvećoj mjeri bili jednostavne prirode i lako rješivi.

Prilikom komentiranja pravila koja reguliraju pružanje kratkoročnog smještaja, odgovori ispitanika razlikovali su se s obzirom na zemlju podrijetla. Ispitanici iz zemalja koji su se negativno osvrnuli na pravila, poput Italije, Njemačke, Španjolske i Francuske, kao posebno problematične istaknuli su porezne propise.

EDUKACIJA

Unatoč ponekim poteškoćama, na temelju ključnih rezultata ankete i pojašnjenja ispitanika, pružatelji kratkoročnog smještaja u sklopu ekonomije dijeljenja u načelu su zadovoljni svojom djelatnošću i namjeravaju nastaviti pružati ovakvu vrstu usluge.

- Ekonomija dijeljenja, kao važan dio nove ekonomije bazirane na digitalnoj industrijskoj revoluciji, snažno je zaživjela u sektoru usluga. Zajednica obiteljskog turizma HGK, članica EHHA od ožujka ove godine, značajan dio svojih aktivnosti usmjerava u edukaciju svojih članova o potrebi uključenja u ekonomiju dijeljenja te u partnerstvu s Ministarstvom turizma i Hrvatskom turističkom zajednicom na prilagodbi zakonskih rješenja i marketinških aktivnosti sukladno politici digitalne ekonomije Europske unije - prokomentirao je predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri HGK Nedo Pinezić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. studeni 2024 02:31