ARHITEKTURA I DIZAJN

Vedrana Ergić, dvostruka dobitnica nagrade Bernardo Bernardi

"Uradci dekoratera ne mogu se dovoditi u istu kategoriju s interijerima arhitekata"

Priznanje UHA-e ugledna arhitektica primila je za interijer Adrisova Poslovnog centra te za uređenje stana u sklopu Gornjogradske kuće Šuflaj u Zagrebu

Za dodjele nagrada za arhitekturu Udruženja hrvatskih arhitekata dogodio se prije nekoliko dana jedan presedan. Arhitektica Vedrana Ergić dobila je nagradu Bernardo Bernardi za najuspješnije ostvarenje na području oblikovanja i unutrašnjeg uređenja za 2016. godinu za čak dva svoja projekta.

Nagradu je primila za interijer Poslovnog centra Adris Grupe u Zagrebu i projekt interijera stana u sklopu zagrebačke Gornjogradske kuće Šuflaj.

Arhitektica Vedrana Ergić komentirala je za Jutarnji list osvojenu dvostruku nagradu: - I samu dvostruku nominaciju smatram izuzetno značajnim priznanjem, a konačnu odluku žirija o dodjeli nagrade za oba projekta doživjela sam kao veliku čast i na neki način potvrdu vrijednosti mog autorskog rukopisa - kaže Vedrana Ergić.

KOMPLEKSAN ZADATAK

Pitamo je da nam ukratko opiše dva nagrađena interijera.

- Razlika je prvenstveno u veličini opsega zahvata, zadanom kontekstu te sadržaju. Projekt za Adris Grupu je intervencija u prostoru nove zgrade, na površini oko 12.000 četvornih metara i iznimno je kompleksan zadatak koji obuhvaća niz različitih projekata u vrlo složenom sustavu heterogenih sadržaja.

Stan u gornjogradskog kući Šuflaj jedinstven je i rijedak primjer prostora s izvornim oslicima na stropovima i zidovima gdje je projektantski izazov upravo u uspostavljanju odmjerenog i slojevitog dijaloga suvremene intervencije i osjetljivog povijesnog ambijenta - opisala je Vedrana Ergić.

S Adrisom već dugo uspješno surađuje. Ona je bila autorica uređenja prostora njihove uprave u Rovinju, prije zagrebačke u Jagićevoj ulici.

- Ovaj projekt je kulminacija dosadašnjeg intenzivnog uzajamnog odnosa koji traje od sredine 90-ih kada sam prvim projektom interijera njihovog ureda uprave realizirala prostor koji suzdržanom elegancijom odgovara vrijednostima koje kompanija komunicira. Specifičnim konceptom “home officea” realizirala sam ne samo suvremeni radni prostor već ambijente iznimne atmosfere koji jezikom arhitekture sudjeluju u definiranju korporativnog identiteta kompanije - kaže arhitektica Ergić.

Ne istupa često u medijima, za Vedranu Ergić može se reći da je na svoj način samozatajna. Koji je za to razlog?

- Osjećam svojevrsnu zadršku eksponirati svoje projekte jer su mediji prezasićeni nekritičkim prikazima uradaka koje samozvani eksperti prečesto etiketiraju hipertrofiranim epitetima. Pritom se gotovo u pravilu i dekoraterski “uređen” prostor interpretira u istoj kategoriji kao i arhitektonski projekt interijera što nikako nije moguće dovoditi u korelaciju. Najveća je šteta što se u toj kakofoniji nestručnog glorificiranja pojedinih uradaka čak i eklatantni primjeri plagijata interpretiraju kao autentičan autorski rukopis - smatra Ergić.

TOTAL DIZAJN

U projektima ju prvenstveno, kako kaže, zanima kreirati konačni doživljaj prostora, atmosferu i novi mikro svijet u nekom ranije drugačijem kontekstu, suvremeni ali netrendovski ambijent koji će korisniku biti ugodno i poticajno okruženje. - Pritom sam fokusirana ne samo na ono što je vidljivo na prvi pogled kao na primjer odabir materijala ili mobilijara, već na neočekivana prostorna rješenja i total dizajn koji integrira tehnološka rješenja, oblikovanje i detalje - objašnjava Vedrana Ergić.

Trenutno radi na projektima koji su, kako kaže, izuzetno zanimljive prostorne intervencije u kojima istražuje principe intervencije suvremenog rukopisa u kontekstu vrijednih povijesnih građevina.

Foto: Decker & Kutić

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. studeni 2024 23:17