Kurt Beyer, dizajner interijera u Opelu

‘Automobilske kuće danas znaju da lijep dizajn također utječe na prodaju njihovih limenih aduta’

Dizajn automobila dramatično je napredovao. Postoje čitavi odsjeci poznatih sveučilišta koji se bave dizajnom prijevoznih sredstava, a Kurt Beyer, glavni dizajner interijera u Opelu koji je nedavno posjetio Zagreb pohađao je Royal College of Art u Londonu. Na tom sveučilištu postoji oko 19 odsjeka koji se bave različitim vrstama dizajna pa nas je zanimalo može li, primjerice, dizajner kućnih interijera ili produkt dizajner raditi na automobilima.

– Dizajneri drugih smjerova u načelu mogu dizajnirati interijer automobila, ali alati kojima barataju različite grupe su drugačiji. Prije je dizajner mogao biti čisti stilist, ali sada mora imati puno više vještina: najvažnija je vještina crtanje i skiciranje koje mora biti iznimno brzo, precizno i maštovito. Osim toga, mora znati puno o automobilima, o rasporedu funkcija na upravljačkoj ploči, o novim tehnologijama, materijalima izrade, tekstilima, anatomiji sjedenja… – kaže Kurt Beyer i dodaje kako je sam proces dizajniranja automobila izvana i iznutra iznimno precizan, dugotrajan i složen.

Složen proces

– Proces dizajniranja počinje tako da doznamo za koga dizajniramo, tj. koja je ciljana skupina ljudi kojoj bi se trebao sviđati budući automobil. Zatim slijedi ono što nazivamo vizija ili zamisao koja mora pratiti neka ograničenja unutar određenog zadatka, zatim skiciramo okvirnu sliku i pronalazimo temu. Svi detalji moraju pratiti tu temu, a njih je zaista mnogo.

Od vanjskog izgleda vozila, tehničkih rješenja, do detalja kao što su jednostavnost touch screena, raspored gumba na volanu, je li volan ugodan na dodir, visina i položaj sjedenja vozača i putnika… – objašnjava Beyer. Što se tiče boja, najčešće i najpopularnije su bijela, crna, siva i crvena te neke žute nijanse. Na naše pitanje zašto se ne proizvode, primjerice, višebojni automobili, Kurt Beyer ima logično objašnjenje.

Dvije godine u pustinji

– Tvrtke provode istraživanja na ciljanim skupinama ljudi i da postoji interes za takvo što, vjerujte da bi se i proizvodili. Najveći je razlog tome što većina ljudi želi ostati na neutralnoj, sigurnoj strani. Možda bi netko i želio šareni automobil, ali boji se hoće li ga u moći prodati.

Kao neka vrsta alternative postoje modeli automobila za koje se mogu birati kombinacije boja za unutrašnjost. Osim toga, trendovi i tržište se mijenjaju pa se pojavljuju i neke nove boje. Nove boje ne mogu se uvoditi velikom brzinom jer dugo traju testiranja. Primjerice, jedan od testova je izlaganje boje pustinjskim uvjetima na dvije godine – rekao je dizajner.

Ako vam se svidio ovaj članak, molimo vas da ga podijelite!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. studeni 2024 01:56