PROFIL
- INFO: kuća od oko 90 kvadrata
- LOKACIJA: naselje Karpinjan u istarskom Novigradu
- PROJEKT: Vladimir Kos (arhitektura), Sandra Meštrović (interijer) i Vida Vladimir (hortikultura)
Na parceli od oko 400 četvornih metara u naselju Karpinjan u istarskome Novigradu smjestila se kuća površine malo manje od 90 kvadrata. Kuća ima tri etaže i ulaz s jugoistočne strane, koji je ujedno i ulaz na parcelu. Projekt kuće potpisuje tim domaćih stručnjaka, redom Vladimir Kos (projekt arhitekture), Sandra Meštrović (projekt interijera) i Vida Vladimir (projekt hortikulture).
- Ovaj projekt je pravi timski rad, a od samog početka projekt arhitekture ispreplitao se s projektom interijera - ponosno ističe tim koji je radio na kući. Vlasnici, uspješni poslovni ljudi s dvoje male djece, htjeli su baš ovakvu kuću za odmor, koja je organizirana i uređena tako da jednog dana, bude li trebalo, lako može poslužiti i za svakodnevni život.
- Prije je na ovoj parceli bila mala kuća koju smo koristili tijekom ljeta, ali s povećanjem obitelji postala nam je premala. Veći dio vremena provodili smo na jugozapadnoj terasi, ali u prizemlju. Zbog atraktivnijeg pogleda i mogućnosti izlaska na krovnu terasu, s novim projektom došlo je i do nove organizacije prostora - ističu vlasnici.
Tako se sada ulazi u prizemlje (koje sadrži spavaće sobe i kupaonice), iz kojeg se, pak, konzolnim unutarnjim stubištem penje na kat otvorenog tlocrtnog plana oko centralnog stubišta s kuhinjom, blagovaonicom i dnevnim boravkom te pomoćnim prostorima (ostava i zahod).
Donjim jednokrakim stubištem spušta se u podrum, gdje se uz tehničke prostorije nalaze strojarnice i gospodarstvo, zona za opuštanje, točnije sauna s pretprostorom i kupaonicom, gostinska soba iz koje se također ulazi u kupaonicu te tzv. wine & cigar room.
Na krovnoj su terasi jacuzzi, tuš, veliki šank i sunčalište.
Stil interijera koji prevladava u kući istodobno je moderan, izvanvremenski, minimalistički u formi, ali bogatih tekstura i boja. Posebna pozornost posvećena je rasvjeti i transformaciji prostora scenama rasvjete.
- Naš stil je investitoru bio poznat otprije jer je ovo treći stambeni prostor (uz dva poslovna) koji smo zajedno realizirali. Dobro poznajemo njihov ukus i stil života pa nam nije bio problem postići maksimalne rezultate u ovom projektu. Moram napomenuti da smo imali veliku kreativnu slobodu i to je ono što je možda najvažnije u cijeloj priči. Reakcije posjetitelja na interijer kuće obično su krajnosti, stranci su uglavnom oduševljeni, a domaći imaju ili krajnje pozitivne ili krajnje negativne reakcije.
Specifično je da osnovna boja u kući nije bijela, nego siva, svi su zidovi sivi u kombinaciji s krem zidovima u spavaćem dijelu. Bijelom bojom su istaknuti akcenti koji su ‘vodilja’ kroz prostor - zid uz stubište, kuhinja i strop u dnevnom boravku. Prevladavaju prirodni materijali, drvo, kamen, staklo i aluminij. Drvo je hrast, bajcan u sivu boju i četkan s vidljivim porama. Kamen je sivi grigio muggia izvana i pietra serena u interijeru, završno u više obrada (paljeno, brušeno...) na fasadi je kamen štokan prema uzorku i slagan posebnom tehnikom, a LED rasvjetom ispod okvira ili konzola ta je tekstura naglašena.
JEDNOSTAVNOST U kuhinjskom dijelu ističe se veliki otok s prigodnim barskim stolcima, a vrlo je lako primijetiti kako je nit vodilja bila sve napraviti u strogo čistim oblicima, formama i tonovima
Fasada je žbukana i bojana u boju pijeska, lampe na fasadi identične su boje kao fasada. Okviri oko prozora koji skrivaju vodilice kliznih brisoleja i bravarija su grafitno sivi - nabraja arhitektica interijera Sandra Meštrović i dodaje da je sav namještaj u kući nov, uglavnom dizajnerski, te je kupljen u Themeliji.
- Neki dijelovi interijera, primjerice roditeljska soba i kupaonica, uređeni su u nježnim tonovima, u bojama pijeska s akcentom na zidnoj tapeti i Artemide Tolomeo Mega svjetiljkama. Topli ugođaj postignut je bogatim zastorima i tapeciranim krevetom Jacqueline proizvođača Poliform. Ostale tri spavaće sobe imaju akcente u bojama, i to fronte ormara, stolić, tabure i tapecirani krevet Linea od Lettti & Co usklađeni u istom tonu: narančastom, tirkizno plavom ili maslinasto zelenom. Na zidove iznad kreveta postavljene su Artemide stolne lampe s krakom Tolomeo basculante, s bijelim platnenim sjenilom. Kupaonice su neutralne u bojama pijeska, s velikim ogledalima te prostorom toaleta koji se odvaja staklenim vratima i ima prirodno svjetlo i ventilaciju - opisuje arhitektica.
U podrumu kuće je takozvana wine & cigar soba, koja se svojim kolonijalnim stilom uređenja razlikuje od ostatka prostora i podsjeća na neka daleka putovanja. U ovoj prostoriji dominiraju kubanske cigare, vinski podrumi s podnom i zidnim lampama Base Brass i kožnim foteljama Mammy blue proizvođača Poltrona Frau te Citterijeva kožna sofa Feel Good, dizajnirana za Flexform.
- Na prvom katu s otvorenim planom, gdje prostor kruži oko centralnog stubišta, koncept je raznobojan, dominiraju akcenti u više crvenih i narančastih tonova sa stolcima Zanotta u tri tona oko grafitno sivog stola Bonaldo Big table, koji ima metalne noge i keramičku ploču. Futuristička rasvjeta ugradbenih svjetiljki Scotty i visilica Souffle’ iznad blagovaonskog stola su od proizvođača Modular lighting instruments, a tu je i novi klasik dizajna - podna svjetiljka Twiggy od Foscarinija u bijeloj boji. Tu je i kamin Piazzetta s monolitnom bazom u kamenu pietra serena - nabraja arhitektica Meštrović, koja kaže da je, prema njezinu mišljenju, najatraktivniji element kuće panoramski pogled iz dnevnog boravka koji obuhvaća gotovo 360 stupnjeva.
Atraktivni su i lebdeća pergola na krovu, inspirirana galebovim krilima, zatim kutni prozori na prvom katu, okviri s kliznim brisolejima naglašeni LED rasvjetom na fasadama te svakako konzolno stubište sa sajlama umjesto ograde u interijeru.
INTIMNI DIO ZA PET Kupaonice imaju velika ogledala te prostor toaleta koji je odvojen staklenim vratima i ima prirodno svjetlo i ventilaciju
Za kraj pitamo arhitekticu što je bilo najizazovnije u cijelom projektu?
- Definitivno na tako maloj parceli napraviti kuću s toliko sadržaja, a da ne izgleda klaustrofobično. Željeli smo u konačnici ostvariti otvorenost i fluidnost prostora i visoke estetske parametre kojima stremimo kako u vanjskom, tako i u unutrašnjem oblikovanju prostora. Rok za gradnju je bio dosta kratak jer se u turističkoj sezoni nisu smjeli odvijati građevinski radovi. Gradnja je trajala samo 9 mjeseci od rušenja do useljenja - ističe.
Foto: Robert Leš
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....