Okružena prelijepom istarskom prirodom koja mijenja mirise i boje tijekom cijele godine, ova eklektična, ali vrlo topla kuća najnoviji je projekt iz domaćeg Studija Franić Šekoranja. Krenite s nama po stilsku dozu interijerske i eksterijerske inspiracije!
Uska cesta vodi kroz jedno istarsko selo. U dvorištima su domaće životinje, a ovce i koze na ispaši, nedaleko su pitoreskna brda u jesenskim bojama, dok se u daljini vidi more. Ovdje se smjestila možda najljepša kuća u unutrašnjosti koju smo dosad vidjeli, projekt proizašao iz Studija Franić Šekoranja.
Sva je dekorirana u jesenskim aranžmanima, što daje punu toplinu atmosferi. Kuća je okružena prelijepom prirodom koja mijenja mirise i boje tijekom cijele godine, i to od proljetnih mirisa trave i lavande do toplih jesenskih mirisa plodova, voća i ruja crvenih listova kojih su pune vaze u kući. Tipični jesenski mirisi su dio hortikulture vrta.
Stilski je kuća eklektična, interijer se detaljima i umjetničkim djelima nadovezuje na prirodu i selo. U njoj se prvenstveno oslikava Istra jer se temelji na bojama istarske prirode kojom je okružena, i to na istarskom kamenu i bojama zemlje kroz dominantni crvenkasti kamen. Ako vas pomalo asocira na atraktivne vile iz najboljih svjetskih magazina u unutrašnjosti Francuske ili talijanske Toscane, možda je to zbog detalja koji potječu upravo s ovih lokacija - memorija vlasnika donesenih s raznih putovanja na kojima je interijer građen i koje su postale dio interijera.
Kuća za odmor na selu ima 250 kvadratnih metara kroz dva kata i visoko potkrovlje. S obzirom na kvadraturu, a u svrhu postizanja osjećaja lagode, cijeli je objekt podijeljen na samo nekoliko prostorija koje su svojim volumenom veće i raskošnije.
- Svi prostori međusobno se isprepliću, čime je omogućeno da ljudi budu u konstantnoj međusobnoj interakciji i komunikaciji pa je prostor idealan i za druženja i zabave - kaže Dean Franić.
Cijela kuća u potpunosti je restaurirana, a pri odabiru materijala posebno se vodilo računa da nisu novi, nego prirodni, s izraženim teksturama i obrađeni na tradicionalni način. Tako su stari izlizani kameni saliž i tretirane drvene jelove daske bili u kućama nekoliko desetljeća, a kamin je izrađen od lokalnog kamena izvađenog iz vrta kuće.
Cijeli krajobrazni pejzaž i hortikulturalni iskop oko kuće spustio se dva metra. Posađeni su osam metara visoki čempresi dopremljeni iz Toscane, koji su stvorili intimu oko prostora bazena s vrtom koji obiluje tipičnim mirisima podneblja poput mirisa kadulje, smilja, lavande, masline i ružmarina.
- Osmislili smo cijelu hortikulturu tako da stvara planove i vizualno odvaja prostore vrta koji je samim time na izgled postao veći i raskošniji. Osim raznolike hortikulture, u vrtu se nalaze i stupovi koji stvaraju malu scenu poput teatra što je u kontrapunktu s interijerom, pa se tako u dnevnome prostoru nalaze antikni kameni stupovi i slika na platnu s motivima čempresa - govori Saša Šekoranja.
Uz vrt za uživanje se nude i dvije terase koje se nalaze neposredno uz spavaće sobe te se ujutro ili navečer može, uz piće, prepustiti pogledu na zalazak odnosno izlazak sunca i more u daljini. U obnovi kuće otvorene su i velike fronte kroz koje prodor svjetla, različit u pojedino doba dana, mijenja i "scenografiju" kuće.
Iako na prvi dojam sve djeluje jednostavno, svaki je detalj pomno osmišljen. Želja Studija Franić Šekoranja bila je da se interijer vizualno stapa s prirodom, pa su nužni odraz boja, mirisa i ljepote seoskog pejzaža provukli kroz materijale, tkanine i uzorke. Svi su elementi interijera zapravo vrlo bazični i jednostavni, što i odgovara cjelokupnom konceptu uređenja. Luksuz počiva na izboru namještaja koji je, iako dizajnerski potpisan, vrlo neutralan i funkcionalan, a vidljivi dominantni komadi kupljeni su na aukcijama i skupljani specijalno za ovaj projekt. Čak i tkanine poput jastučnica marokanski su etno ručni rad.
- Takvim odabirom i preferiranjem kolekcioniranih komada njih postavljamo u kontekst ambijenta. Rasvjeta je relativno prigušena i projektirana tako da pogoduje toj situaciji - objašnjava Dean Franić.
Uz teksture koje stvaraju bogatstvo, odabirom palete boja prirodnih, zemljanih tonova te korištenjem svjetla kojim kuća obiluje stvorena je opuštajuća atmosfera za druženja i uživanje, ne samo u interijeru i arhitekturi, nego i u okusima i mirisima hrane koji takvim pristupom uređenja još više dolaze do izražaja.
Cijelu je priču zaokružila umjetnost Saše Šekoranje, prilagođena temama seoskog života i prirode s kojom je projekt zaživio, pa se na slikama na jutenom platnu nalaze motivi životinja i okolnih brda. U spavaćoj sobi iznad uzglavlja kreveta nalaze se i "portreti" grana kao svojevrsni hommage dijela samostalne autorske izložbe iz 2013. godine, održane u Muzeju za umjetnost i obrt, koja je obuhvaćala instalacije u nekonvencionalnom mediju izražavanja - u oblikovanju cvijećem i biljem upotpunjenom autorskim intervencijama te osmišljenim u prostorima imaginarnih muzejskih izloga.
Autori uređenja ove izuzetne kuće na selu, Dean Franić i Saša Šekoranja, u dizajniranju su posve drukčiji. Franić nam kaže kako on stvari više promišlja i skicira dok Šekoranja ima slobodni, spontani umjetnički pristup te je skloniji improvizaciji i intuitivnom slaganju materijala, boja i tekstura. No, upravo je različitost ono što ova dva autora spaja, a razlike u razmišljanju postoje i u samom timu Studija Franić Šekoranja koji čine i arhitektice i dizajneri tako da upravo kroz razgovor, pitanja, oprečna razmišljanja svih njih, objašnjavaju nam, nastaje kvalitetni rezultat.
Uz projekte interijera privatnih stanova i vila, Studio Franić Šekoranja potpisuje mnoge kultne interijere, poput kafića Velvet i kina Kaptol Boutique Cinema u Zagrebu, hotela Excelsior i Kompas u Dubrovniku te Adriatic u Rovinju. Ove su godine završeni i projekti hotela Amfora i Adriana na Hvaru, a nedavno je otvoren hotel Canopy by Hilton u Branimirovoj ulici u Zagrebu koji su oni uredili.