Dean Jokanović Toumin pretvorio je svoj zagrebački stan u atelijer ili - atelijer u stan. Kod njega se, naime, umjetničko stvaranje i svakodnevni život isprepliću pa je tako i u njegovu životnom prostoru. Ovdje se može vidjeti njegove umjetnine, ali i predmete koji su obiteljske uspomene, kao i art deco stolice koje sakuplja sebi za dušu.
Svibanj je Toumin obilježio izložbom “Linija kao dimenzija prostora + Dodekagon”, održanom u zagrebačkoj Galeriji SC i s ekstenzijom u Francuskom paviljonu. Direktno na bijele plohe zidova u opeki, već svojom ustaljenom metodom tvorbe ambijenta in situ, autor je protegao liniju velikih razmjera širokim potezima crtačkom manirom u višeslojnim namazima od sivog do dubokog crnog. Na tlu Francuskog paviljona reinterpretira postojeću dodekagonalnu intarziju, dodajući svojim žutim elementima materijalizirane sjene.
Posjetili smo ga u radnoj atmosferi njegova doma. Na radnom stolu je, gotovo geometrijski precizno, razvrstao fascikle s računima koje treba platiti ovaj mjesec. Iako su njegova djela reducirana i minimalistička, njegov omiljeni kutak - radni stol, kao i sam njegov stan, ispunjen je mnogim detaljima. Za tim stolom rado sjedi sa svojim blokom za crtanje, ali i kada je na računalu. Na njemu je mnogo olovaka, flomastera, jedan stari telefon...
- Radni stol je poklon od arhitektice Fedorke Orebić koja radi u Milanu. Drvenu stolicu sam dobio od prijatelja Eugena Fellera - kaže Dean Jokanović te dodaje da je prostor njegova stana 60-ih godina bio laboratorij Kinotehnike.
Na polici uz radni stol je i fotografija njegovih roditelja u Sarajevu te njegova slika na kojoj je jedan njegov rad iz 1974. koji je izveden tek prije nekoliko godina.
Foto: Berislava Picek/Hanza Media
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....