Britanski Guardian nedavno je prenio informacije o anketi jedne tvrtke koja se bavi proizvodnjom tkanina, a koja je u istraživanju pitala 2000 ljudi da se izjasne koji izbor dekora za dom im je u posljednjih nekoliko godina najviše zasmetao, a 31% je odgovorilo da je to i kod nas rado viđeni znak "Live, Laugh, Love" ("živi, smij se, voli").
Ovaj znak sada je već u tinejdžerskoj dobi i ima skoro 15 godina da je nastao u polako počeo ulaziti u domove diljem svijeta. Iako ste ga vjerojatno imali priliku vidjeti nekoliko puta u svom životu i možda ste i sami fan, moramo vas obavijestiti da ste među rijetkima i da članak na Guardianu vlasnike ili ljubitelje ovog znaka naziva "ljudima bez ukusa".
Osim ovog znaka, sudionici ankete su također šarene kupaonice stavili visoko na popisu "najružnijih" dekora, kao i prostirku s uzorkom leoparda. Na popisu su se još našli Artex stropovi, mekane navlake za daske WC školjke, mrežaste zavjese, natpis "Čuvaj se psa". Po pitanju ovog zadnjeg znaka, u Guradianu se pitaju: "Što ako imate psa kojeg bi se ljudi trebali čuvati?" i u nastavku duhovito zaključuju da je ipak bolje da pustite da pas ugrize gosta, nego da vaš dom ima znak koji izašao iz trenda.
U nastavku su se odlučili ponovo vratiti na prvi znak koji su spomenuli "Live, Laugh, Love" te objasnili odakle potječe i što je zapravo krivo kod njega. Izvorno zapravo nije ništa krivo kod njega. Smatra se da je izraz skraćena verzija pjesme Bessie Anderson Stanley iz 1904., koja počinje: "Uspjeh je postigao onaj tko je dobro živio, često se smijao i puno volio." Tu je i rečenica "živi, voli, smij se i budi sretan" iz pjesme When the Red, Red Robin (Comes Bob Bob Bobbin‘ Along), koju je popularizirao Al Jolson. Čak je i James Joyce upotrijebio verziju rečenice Andersona Stanleya u Finneganovom bdjenju: "Živjeli su i smijali se i voljeli kraj."
Sve su to važna kulturna djela. Da, ali u anketi smatraju da nitko nije stavio znak u svoju dnevnu sobu jer voli Joycea. Stavljen je tamo zato što su vlasnici znaka sposobni izraziti samo najosnovnije emocije na jednostavan način, prenosi Guardian. U ovu kategoriju su ušli i drugi slični znakovi poput "Keep Calm and Carry On"(Ostani smiren i nastavi) ili "Keep Calm and Drink Coffe" (Ostani smiren i pij kavu).
Sada kada je "Live, Laugh, Love" izašao iz mode, nije li samo pitanje vremena kada će ponovno postati cool?, pitaju se u Guardianu. Možda će postati ljepljiva zidna naljepnica, u više fontova? Ipak u zaključku se nadaju da do toga neće doći.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....