ODRŽIVO RJEŠENJE

Završena testna dionica autoceste koja puni električna vozila dok su u pokretu

 Electreon
Početkom ljeta, tijekom svečanosti inauguracije, stazu su uspješno testirali Iveco Bus E-Way i Fiat 500e

Autocesta Brebemi u sjevernoj Italiji pokrenula je inicijativu pod nazivom Arena budućnosti. Na ovoj cesti dugoj 1 km automobili i autobusi opremljeni tehnologijom indukcijskog punjenja mogu puniti svoje baterije u vožnji bez zaustavljanja – prenosi Domus.

Takozvani DWPT (Dynamic Wireless Power Transfer) sustav ugrađen je izravno u tlo ceste i daje do 76kW snage punjenja za veća vozila poput kamiona i autobusa.

image
Electreon

Početkom ljeta, tijekom svečanosti inauguracije, stazu su uspješno testirali Iveco Bus E-Way, koji se mogao puniti tijekom vožnje brzinom od oko 70 km/h, i Fiat 500e. Automobil se stazom morao kretati nešto sporijom brzinom zbog manjeg indukcijskog sustava ugrađenog na njega. Prema tvrtki za izgradnju autocesta, električni cestovni sustav s induktivnim punjenjem, koji je Brebemiju isporučio Electreon, koštat će između 1,2 i 1,5 milijuna eura po kilometru kada se postavi na tipičnoj dionici ceste od 4 kilometra.

image
Electreon

Novi sustav se reklamira kao održivo rješenje za brzu dekarbonizaciju sektora mobilnosti. Ipak, još uvijek postoje mnoge neizvjesne varijable prije nego što se tehnologija proglasi uspješnom. Među njima je šira dostupnost sustava indukcijskog punjenja na komercijalnim električnim vozilima, značajka dostupna samo na testnim vozilima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. travanj 2024 09:34